Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cercetarea de piata, un succes, daca esti pasionat de calatorii - Ingrid Lambru, Mercury Research

Cercetarea de piata, un succes, daca esti pasionat de calatorii - Ingrid Lambru, Mercury Research


Ingrid Lambru face parte din boardul de management Mercury Research, membru al Global Market Research, o retea de agentii de cercetare de piata independente din peste 30 tari. Interesul managerului de a afla mereu lucruri noi l-a adus in aceasta pozitie, dar si pe meleaguri exotice, in calatoriile pe care le face in timpul liber.

Cea mai recenta calatorie a fost chiar la finalul lunii decembrie: 15 zile in Singapore, Kuala Lumpur, Malaezia, Bangkok, Pattaya, in Filipine si, cel mai probabil, urmatoarea vacanta va fi Indonezia, desi recunoaste ca s-a indragostit iremediabil si de Cuba, spune Ingrid Lambru, intr-un interviu acordat Business24.

Revenind la planul profesional, managerul vorbeste despre cercetarea de piata ca despre o dragoste "la a doua vedere". "E un domeniu unde nu te plictisesti niciodata, pentru ca totdeauna inveti despre industrii, clienti sau produse noi", spune acesta.

Daca ar fi sa schimbe domeniul ar deschide un restaurant care sa ofere exclusiv preparate fara gluten. "(...) fiecare masa in oras este o aventura, sunt mereu in cautare de locuri care ofera mai ales dulciuri fara gluten", explica Lambru modul in care s-a nascut aceasta idee pentru un potential business.

Spuneti-ne cateva lucruri despre dumneavoastra si despre activitatea dumneavoastra profesionala.

Sunt o persoana curioasa, energica si cautatoare, imi place sa vorbesc cu oamenii si sa aflu ce ii motiveaza. S-a nimerit ca tocmai aceste caracteristici ale mele sa fie cele potrivite pentru jobul si domeniul in care lucrez, director de marketing la Mercury Research.

Spuneti-ne cate ceva si despre Mercury Research.

Ne mandrim ca am fost pionieri in multe domenii in cercetarea de piata din tara noastra, si ca de 20 ani solutiile noastre de cercetare ajuta clientii sa isi cunoasca piata, sa isi optimizeze produsele, sa isi imbunatateasca operatiunile si sa comunice eficient.

Facem parte din Global Market Research, o retea de agentii de cercetare de piata independente cu membri in peste 30 tari.

O data cu dezvoltarea cercetarii online, notiunile de local si global se confunda insa din ce in ce mai tare - in prezent poti face cercetare in SUA din biroul de la Bucuresti.

Iar dezvoltarea tehnologiei face posibila si sustinerea rezultatelor cercetarii fara a fi nevoie sa te deplasezi fizic la birourile clientului.

Cum arata piata de cercetare online in care va desfasurati activitatea?

Cercetarea online este segmentul cu cea mai accelerata crestere in ultimii ani in Romania. De la 1% din totalul pietei de cercetare, cat reprezenta in 2007, cota s-a inzecit in 5 ani, ajungand la aproximativ 10% in 2012, ultimul an pentru care exista cifre oficiale.

Cu toate acestea, suntem inca la inceput, in medie in lume cercetarea online acopera peste un sfert din totalul pietei.

Ce am remarcat in ultima vreme in materie de cercetare online in compania noastra este cresterea numarului de studii calitative desfasurate online - cercetarea calitativa ramanand predominant offline in mai toata lumea.
Exista multe avantaje ale cercetarii online, unele date de dezvoltarile tehnologiei iar altele date de caracterul predominant 'digital' al noilor generatii de consumatori, pe care greu ii mai prinzi in afara online-ului.

Cat la suta din companiile din Romania apeleaza la astfel de studii, in acest moment?

Mai important decat numarul companiilor care apeleaza la astfel de studii este cantitatea de studii desfasurate online.
Mai devreme sau mai tarziu, chiar si ultimele "bastioane" ale cercetarii offline, cum ar fi companiile din domeniul bunurilor de larg consum, au inceput sa apeleze la studiile online, insa in randul acestor companii ponderea este inca mult sub nivelul celor din domeniile telecom, sau financiar.

De ce ati ales acest domeniu pentru a face performanta?

A fost dragoste la a doua vedere. Primul meu contact cu cercetarea de piata si marketingul a fost in cursul facultatii, insa cand am terminat studiile nu ma gandeam la o cariera in acest domeniu, era vremea descoperirilor, erau multe oportunitati si unele pareau mai atractive ca altele.

Am avut insa norocul sa ma angajez la Mercury Research, unde am invatat repede ca cercetarea de piata mi se potriveste manusa. E un domeniu unde nu te plictisesti niciodata, pentru ca totdeauna inveti despre industrii, clienti sau produse noi.

De cele mai multe ori stii inaintea tuturor prietenilor despre noutatile care vor aparea pe piata. Este un domeniu in care ai ocazia sa cunosti multi oameni, dar si sa cunosti in profunzime natura umana, pentru ca zilnic explorezi nevoile si asteptarile consumatorilor.

E un domeniu dinamic si creativ, foarte provocator, care te tine mereu in priza, si unde lucreaza unii dintre cei mai inteligenti oameni pe care i-am cunoscut vreodata.

V-ati gandit vreodata sa porniti pe cont propriu cu o astfel de afacere?

Nu a fost nevoie, am avut intotdeauna aceasta sansa in Mercury Research.

Dar daca ar fi sa schimbati domeniul, in ce afacere v-ati implica?

As incerca sa lansez un restaurant care sa ofere exclusiv preparate fara gluten. Aceasta nisa este insuficient exploatata in Romania - exista extrem de putine restaurante care au asemenea produse in meniu, insa nu sunt preparate in conditii suficient de sigure de necontaminare cu gluten.

Am ajuns la aceasta idee de afacere mai degraba din nevoie, intrucat recent mi-a fost recomandata o dieta fara gluten. Asa ca fiecare masa in oras este o aventura, sunt mereu in cautare de locuri care ofera mai ales dulciuri fara gluten.

Daca ati avea mai mult timp liber, pentru ce pasiune v-ati aloca cel mai mult timp?

Pentru invatarea limbilor straine - mi-ar placea sa cunosc mai bine limba spaniola, pe care am inceput sa o studiez anul trecut, cand m-am indragostit iremediabil de Cuba.

Povestiti-ne despre cea mai recenta calatorie a dumneavoastra. Cand si unde a fost?

La finalul lui decembrie, inceputul lui ianuarie am fost in Asia-Pacific, intr-un mic tur de forta - 4 tari in 15 zile. Am inceput cu Singapore, un oras-tara remarcabil, care a stiut sa pastreze locul si specificul comunitatilor importante (chinezi, indieni, arabi) intr-un cadru modern, avand ca rezultat un amestec incredibil de nou si traditional, fara gafe arhitecturale.

Am continuat cu Kuala Lumpur in Malaesia, care cred ca a incercat sa imite Singapore insa fara succes - rezultatul este neinchegat, un oras modern, cu zgarie nori ametitori, care insa a pierdut legatura cu trecutul, de care pare ca se teme si incearca sa il ascunda prin tot felul de incercari ambitioase de sfidare a inaltimilor.

Iar contrastul dintre zgarie nori si costumatia traditional musulmana abordata de majoritatea femeilor este cu atat mai naucitor.

Urmatoarea tara vizitata a fost Thailanda, unde m-am bucurat si de vibrantul Bangkok si de plajele din Pattaya. Bangkok este o un oras incredibil de viu si colorat, intr-o continua miscare, care m-a fermecat cu naturaletea si deschiderea locuitorilor dar si cu incredibila oferta culinara.

Mancare mai buna decat cea de la vanzatorii stradali din Thailanda nu am incercat nicaieri. Iar ultima tara vizitata a fost Filipine, Puerto Princesa in insula Palawan, un oras rasarit din jungla, cu care insa a invatat sa traiasca in armonie.

Exista legi foarte stricte in ceea ce priveste taierea copacilor, care nu este permisa aproape niciodata, astfel ca orice proprietar de pamant care doreste sa construiasca trebuie sa integreze copacii existenti pe teren in constructie.

Rezultatul este un oras deschis, intins pe o suprafata enorma, cu case mici itindu-se printre copaci tropicali.

Ce planuri de calatorii aveti pentru 2014?

Imi doresc sa descopar si alte tari din Asia-Pacific, cel mai probabil Indonezia este urmatoarea pe lista.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2921 ori