Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

CEO-ul KVL, la momentul schimbarii: Romanii sunt foarte exigenti

CEO-ul KVL, la momentul schimbarii: Romanii sunt foarte exigenti


Nilesh Sajnani este CEO si actionar majoritar al brandului Kenvelo Group Intl, ce numara 104 magazine in Europa de Est, dintre care 40 doar in Romania, tara care ii va genera o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro in 2014, jumatate din suma bugetata la nivel de grup.

Alaturi de Philippe Besadoux, CEO Kenvelo Group Romania, acesta dezvolta unul dintre cele mai vechi branduri prezente pe piata romaneasca, transformandu-l, incepand din aceasta saptamana, in KVL. Investitia este uriasa: 80.000 de euro doar pentru un magazin din cele 104 din intreaga Europa de Est.

Amandoi iubesc Romania, atat pentru frumusetea acestei tari ci si pentru ca Romania este "un bun consumator", dupa cum o spune chiar Philippe Besadoux. "Romanii iubesc brandurile, calitatea, moda. Sunteti foarte exigenti", explica CEO-ul KVL Romania.

"E fantastic. E un zbor lung pentru mine, de la Hong Kong la Bucuresti, dar imi place foarte mult", completeaza actionarul.

Istoria KVL

Istoria magazinelor ce vor purta de acum incolo numele KVL incepe in 1989, in Praga. "Primul magazin s-a deschis in 1989 in Republica Ceha, iar in Romania ne aflam din 2002", explica Nilesh Sajnani, pentru Business24.

El s-a alaturat echipei in calitate de actionar abia in 2005 si intregul succes al companiei il pune pe seama echipei in care a intrat.

"Am facut cunostinta cu acest brand in 2005, iar de atunci, implicarea mea in aceasta companie a crescut pana la nivelul la care am ajuns azi. Dar cred ca asta se datoreaza intregii echipe, nu doar mie. Avem o echipa extraordinara, inclusiv in Romania, oameni care au fost alaturi de brand inca de la inceputurile sale in aceasta tara. Iar aceasta este una dintre cheile succesului", spune managerul KVL.

Un CEO nu le poate face pe toate

Potrivit acestuia, stabilitatea angajatilor este esentiala. "Ca proprietar, ca CEO, nu le poti face pe toate. Trebuie sa-i motivam pe angajatii nostri pentru a genera succesul acestui brand", sustine Nilesh Sajnani.

"Brandul a evoluat foarte mult fata de inceputuri, in principiu datoria globalizarii si a competitiei. Aveam la inceput si colectii pentru copii, acum nu mai avem, pentru ca eu consider ca este important sa ne concentram pe colectiile pentru femei si barbati decat sa acoperim toate segmentele intr-un singur magazin. Asta ne permite, de asemenea, sa ne exprimam mai bine", completeaza acesta.

Noul brand isi propune sa depaseasca granitele

Intrebat de ce s-a limitat doar la zona Europei de Est pentru dezvoltarea afacerilor sale, Nilesh Sajnani recunoaste ca nu a fost alegerea sa, pentru ca nu se afla la carma companiei in urma cu 25 de ani. Planurile de anul viitor si pentru 2016, insa, includ noi piete pentru extinderea companiei.

" (...) avem in plan o extindere si catre alte piete, pentru ca globalizarea ne 'afecteaza' pe toti. Astazi vedem branduri din intreaga lume peste tot", spune acesta.

In acest sens, un rebranding era absolut necesar pentru a reimprospata imaginea, pentru reimprospata experienta cumparaturilor, completeaza actionarul.

"Si eu am copii de 22-24 de ani, care iubesc hainele Kenvelo (KVL). Si nici macar nu sunt din aceasta tara. Si cand vin aici din Franta, vin la cumparaturi. Le plac produsele noastre", completeaza Philippe Besadoux.

2014, anul schimbarii

Astfel, dupa 25 de ani de existenta, a venit momentul schimbarii. Au inceput cu magazinul din Afi Palace Cotroceni si vor urma, incet, incet, si restul magazinelor din tara.

"Cred ca acum este momentul potrivit. 25 de ani de activitate este o perioada destul de lunga. Am evoluat si iata ca am gasit momentul potrivit pentru noi sa trecem la urmatoarea etapa a vietii noastre. Am ales sa facem un rebranding rapid pentru ca am vrut sa simtitm reactia consumatorului in timp real, cand vin la cumparaturi in acest magazin.

Nu e vorba doar de vanzari, ci despre a sti ca oamenii sunt multumiti cu experienta cumparaturilor in magazinul tau. Acest magazin, spre exemplu (din Afi Palace Cotroceni - n. red.) avea mare succes si inainte, nu a fost nicio problema legata de vanzari. E ceva ce trebuie facut, daca vrem sa trecem la urmatoarea etapa care sa ne sustina in urmatorii 25 de ani", explica actionarul KVL.

Ce pret are noul brand

Doar magazinul din Afi Palace Cotroceni a necesitat o investitie de 80.000 de euro pentru noua infatisare, investitie ce urmeaza sa aiba un ecou puternic in cifra de afaceri a companiei, estimeaza managerii.

"In primul rand va avea un efect asupra brandului si, indirect, asupra cifrei de afaceri. Pentru ca e foarte important sa le oferim motive sa intre in magazin, sa cumpere", explica Philippe Besadoux.

Insa nu acesta a fost principalul motiv pentru care au ales sa faca un rebranding al magazinului, puncteaza oficialii. "Vanzarile aici erau deja foarte puternice. Nu am avut o problema care cerea o schimbare, ci ne-am dorit, pur si simplu, sa facem o schimbare", sustine Nilesh Sajnani.

Cifra de afaceri pentru intreaga companie s-ar putea ridica anul acesta la 40-45 de milioane de euro, dintre care 20 de milioane de euro doar in Romania. "Avem 40 de magazine aici in Romania, aproape jumatate din magazinele din lantul Kenvelo (KVL) ", explica Nilesh Sajnani.

In ceea ce priveste sansele de a-si indeplini obiectivele pentru anul acesta, seful pe Romania este optimist: "Suntem pe drumul cel bun, insa rezultatul final va depinde de lunile octombrie, noiembrie si decembrie, cele mai importante luni din retail", recunoaste Philippe Besadoux, CEO KVL Romania.

In prezent, in Romania sunt planificate deja 5 noi deschideri, printre care si cele din centrele comerciale Mega Mall Bucharest, Coresi Brasov si Park Lake Bucharest.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4164 ori