Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

INTERVIU Catalin Ionescu, fondatorul CODECS: Creativitatea este calitatea cea mai cautata in joburile din domeniile de varf

INTERVIU Catalin Ionescu, fondatorul CODECS: Creativitatea este calitatea cea mai cautata in joburile din domeniile de varf
Fie ca vorbim despre indivizi, de companii sau grupuri, singura cale spre succes este creativitatea. "Lasati-va mintea libera si nu credeti tot ce auziti. Creativitatea inseamna mobilitate si miscare. Gandul este tot o forma de miscare. Asa ca lasati-l liber sa umble, sa se manifeste", este sfatul lui Catalin Ionescu, Senior Partner la Eurocenter Management Network.

Mai multe despre atuurile care propulseaza o persoana intr-o pozitie de top management si de realizarile in calitate de CEO al CODECS, intr-un interviu acordat Business24:

Care a fost primul contact pe care l-ati avut cu piata muncii?

In 1984 cand am terminat Facultatea de Geologie si Geofizica si am fost repartizat la IPEG Cluj, Brigada Oradea. De atunci si pina in 1992 am lucrat la stat, si din 1993 la privat si pina azi. Pe cand munca la stat nu s-a schimbat foarte mult, in schimb munca in domeniul privat a suferit dezvoltari succesive si continua si astazi. Chiar daca lucrurile astea se schimba mai dificil si mai greu decat ne-am dori multi dintre noi, eu cred ca e bine ca se schimba. Nu mereu in bine, dar se schimba.

Cu o experienta de 18 ani in practica formarii liderilor si managerilor, care considerati ca sunt factori ce sustin avansarea unei persoane la locul de munca?

Factorii acestia sunt tare diversi, de la calitati personale si pana la aspecte legate de modelul de gandire, mediul social de provenienta, etc. Creativitatea este de exemplu calitatea cea mai cautata acum in joburile din domeniile de varf, unde se plateste cel mai bine acum - ma refer la tehnologie, IT&C, design, dezvoltare si cercetare, media, advertising, fashion, servicii in general. Calitati precum ambitia, darzenia, gandirea laterala, inteligenta emotionala sunt si ele fara indoiala atribute necesare.

Care sunt atuurile care propulseaza o persoana intr-o pozitie de top management si ce sfaturi puteti oferi celor care ajung sa ocupe o astfel de functii?

Un bun leadership sau o limba dulce. Depinde de mediu si companie. Sfaturi? Sa fie integri cu orice pret, sa fie justi si corecti si sa judece cu cat mai multa impartialitate orice la ajunge la ureche. Sa fie mereu flamanzi de cunoastere si sa nu inceteze sa caute sensul vietii lor.

In 2009 ati parasit compania pe care ati fondat-o. Care este cea mai mare realizare in calitate de CEO al CODECS?

Nu pot spune o singura realizare pentru ca sunt cred ca prea multe. Poate ca ceva original a fost ceea ce angajatii si colaboratorii nostri denumeau "Spiritul CODECS", ceva ce a fost irepetabil si imposibil de copiat. A generat un anume fel de energie care a dus compania intr-o pozitie greu de atins. Am mers mereu pe mina creativitatii si a noului. Am adus primul Masterat International in Resurse Umane, primul program profesional in Project Management, primul program de Coaching si am infiintat si prima companie de formare in coaching, prima companie de out-placement, primul program de Business Operations. Si vreme de 8 ani a fost liderul de necontestat din Romania in programe de MBA si training profesional.

Distanta intre noi si urmatoarea companie era mai mare decat dublul distantei. Mi s-a spus de multe ori ca sunt "inaintea" timpului meu. Sunt impacat cu asta si imi place sa fiu pionier, desi uneori recunosc ca mai obosesc. Acum promovez Leadershipul holisitic! O metodologie noua de intelege leadershipul prin perspectiva intregului.

In prezent sunteti Senior Partner la Eurocenter Management Network. Care este sfatul dumneavoastra pentru cei care doresc si va urmeze exemplul?

Nu stiu daca eu pot fi numit un exemplu de urmat, in primul rand ar trebui sa definim in ce sa fiu urmat. Sfatul meu este acelasi ce a spus si Joseph Campbell "urmati-va visul si universul va va deschide portile acolo unde pana mai ieri erau numai ziduri".

Lasati-va mintea libera si nu credeti tot ce auziti. Testati totul si creati minut de minut cine sunteti voi pentru voi casi oricine altcineva suntem intr-o continua evolutie. Nimic nu este static, decat mintea noastra. In rest, "totul se misca". Creativitatea inseamna mobilitate si miscare. Gandul este tot o forma de miscare. Asa ca lasati-l liber sa umble, sa se manifeste!

Cum apreciati piata de training din Romania anului 2014? Dar pe cei mai importanti jucatori de pe piata locala de training?

Piata de training sa fiu sincer nu o mai cunosc, eu cam iesind din aceasta piata. Astazi ma ocup mai degraba de elaboraea de strategii de firma, de dezvoltarea de proiecte de creativitate in companii, de consultanta si mentoring in leadership si coaching-ul echipelor de directori. Rar mai fac si training. In plus, avand o firma mica - un boutique company - si fara ambitia de a deveni o mare companie, nu ma prea intereseaza cine si cat are din piata azi. Sunt mai mult centrat pe a descoperi si defini cat mai exact nevoile clientilor si identificarea directiilor de urmat.

Cum se contureaza anul 2014 pentru angajati?

La fel de "bun" ca si 2013! Singura cale spre succes, fie ca vorbim despre indivizi, de companii sau grupuri este creativitatea, iesirea din anonimat printr-o gandire originala, un produs original sau alturarea unor caracteristici intr-un mod inovativ in cadrul unui produs sau serviciu existent.

Modelul de "disruptive business" exista peste tot in jurul nostru. Aduceti-va minte ce a reprezentat internet bankingul pentru industria bancara acum 20 de ani. Uitati-va ce inseamna internetul pentru media de astazi. Ce reprezinta educatia on-line pentru scolile si universitatile de astazi, traditionaliste? Acesta este modelul disruptive!

Ce recomandari puteti da investitorilor straini interesati de proiecte in Romania?

Cred cu tarie, alaturi de personalitati precum Florin Colceag si altii, ca Romania este un izvor imens de creativitate si genialitate. Regret lipsa de modestie si nu sunt un nationalist in sensul politic al cuvantului. Dar investitorii ar avea cel mai mult de castigat daca ar crea aici laboratoare si centre de cercetare. Sa lase Romanul sa fie creativ aici, acasa la el. Poate da mult mai mult decat acolo departe, chiar daca tinut in puf si cu salarii mari. Pot face acelasi lucru si aici.

De ce credeti ca din vremuri stravechi aceasta tara se spune ca este "Gradina Maicii Domnului"? Studii serioase indica se pare ca Romania este dupa China, a doua tara din lume la numarul de genii nascute pe aceste meleaguri. Faptul ca cei mai mult sau foarte multi pleca este regretabil dar faprtul ca oriunde se afla ei cresc calitatea vietii de pe pamint ne face mandrii si fericiti de implinirea destinului Romanesc. Visul meu este sa vad pe produsele de top scris "Proiectat in Romania. Fabricat in China."

Catalin Ionescu va participa in calitate de speaker la Conferinta "Creativitatea in Business - avantajul competitiv pentru performanta companiilor", care va avea loc pe data de 19 februarie 2014, la Bucuresti. Alaturi de el, vor mai lua cuvantul Florin Colceag, Presedinte al Institutului Roman pentru Studii si Cercetari Avansate Gifted Education si antrenor de genii, dar si personalitati din domeniul publicitatii, precum Felix Tataru, Presedinte si Fondator al grupului independent de comunicare GMP Group si Bogdan Prajisteanu, Media Expert cu peste 15 ani experienta pe piata de advertising.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4151 ori