Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Adriana Liute, Storience: Afacerea de familie trece peste hotare, in 2014

Adriana Liute, Storience: Afacerea de familie trece peste hotare, in 2014


Adriana Liute punea bazele agentiei de branding Storience in 2012, alaturi de Stefan Liute, unul dintre cei mai reputati consultanti de brand din Romania. Impactul pe piata a fost urias si cresterea pe masura: In 2014, afacerea lor de familie se extinde peste hotare, cu un birou la Londra.

Fara un plan concret de a acapara alte piete, ci doar reactionand la semnalele pietei, afacerea sotilor Liute se indreapta in 2014 spre o cifra de afaceri de 180.000 de euro si un profit mai mare decat in 2013.

"Cu siguranta vom mai avea proiecte peste hotare. Avem acum cateva in derulare in Spania, Belgia si Elvetia si credem ca vor mai urma si altele. O clientela internationala e intr-adevar un semn de maturizare si de soliditate pentru Storience. Dar nu e o minune, ci un lucru normal in ziua de azi", sustine Adriana Liute, intr-un interviu acordat Business24.

Schimbarea nu va crea un dezechilibru in familia lor, insa, mai ales ca "traim intr-o tara in care e mai usor sa circuli de la Bucuresti la Londra, decat de la Babadag la Sighet", mai spune co-fondatoarea Storience.

Ati anuntat recent primul rebranding Storience peste hotare. Spuneti-ne mai multe despre aceasta colaborare.

Primul rebranding Storience peste hotare a vizat o agentie de organizare de evenimente din domeniul sanatatii. Am gestionat rebrandingul printr-un coordonator de proiect aflat la Londra, cu care continuam sa lucram si pentru urmatoarele proiecte in Marea Britanie. Colaborarea a mers impecabil, iar clientul de acolo a fost atat de incantat incat ne-a sugerat chiar el sa deschidem un birou la Londra, pentru a ne putea recomanda mai usor si altor companii.

Este mai usor sa faci rebranding peste hotare decat in Romania? Puteti face o comparatie?

Am gresi sa generalizam, iar experienta noastra locala este inca mult mai vasta decat cea internationala. Am remarcat totusi ca in proiectele noastre de peste hotare clientii au luat decizii mai repede, au stiut ce vor si nu s-au intors din drum.

Deci, fara a generaliza, experienta noastra de pana acum in proiectele internationale a fost foarte buna datorita agilitatii si asumarii deciziilor clientilor respectivi.

Ce credeti ca ar avea de invatat antreprenorii romani de la cei britanici in ceea ce priveste deschiderea in fata ideilor de branding si rebranding?

Exista si antreprenori romani foarte deschisi la idei indraznete (tocmai am finalizat un rebranding pentru un astfel de client - MCCANNPR - care si-a asumat o identitate vizuala foarte curajoasa).

Dar, in general, antreprenorii romani ar trebui sa invete sa acorde mai multa incredere specialistilor in branding cu care lucreaza - sa aiba incredere sa fie diferiti si sa ceara rezultate bune fara a face micromanagement si fara a se implica in ariile unde nu au experienta sau competenta.

Asta se intampla in Anglia intr-o masura mult mai mare decat in Romania. In plus, antreprenorii britanici inteleg (re) brandingul ca pe un instrument de afaceri de folosinta indelungata, nu ca pe o campanie tactica de publicitate, asa cum inca se mai intampla pe la noi.

In 2014, cea mai mare competitie de design din lume, A'Design Award and Competition, a premiat cu aur agentia romaneasca de branding Storience, la categoria "Design grafic si comunicare vizuala", pentru rebrandingul unei scoli particulare. Ce inseamna acest premiu pentru dumneavoastra, mai ales ca la A'Design Award and Competition au participat peste 12.000 de lucrari?

Aurul pe care proiectul Avenor College l-a primit la A' Design Award e o recunoasterea calitatii si creativitatii muncii noastre, dar el are valoare doar insotit de convingerea clientului ca ceea ce am construit impreuna si-a atins scopul.

Si acest lucru este valabil pentru Avenor College, un brand care a generat si genereaza atasament si admiratie in randul profesorilor, parintilor si elevilor sai.

Dezvoltarea pe plan international este o consecinta a recunoasterii primite sau un plan "pus la cale" de mult, de catre boardul Storience?

Storience e o organizatie antreprenoriala. Asa ca nu avem undeva un dosar de catifea pe care sa scrie cu litere aurii "dezvoltare pe plan international". In schimb, stim sa reactionam rapid la semnalele pietei.

Ne-am decis sa deschidem un birou Storience in Londra la putina vreme dupa ce primul nostru client de acolo ne-a sugerat acest lucru si ne-a explicat de ce apreciaza atat de mult lucrul cu noi. Piata britanica de branding este mare si foarte concurentiala, dar are un potential bun pentru agentia noastra.

In acest context, cum estimati ca veti incheia, din punct de vedere financiar, anul 2014?

In 2014 vom avea o cifra de afaceri si un profit mai mari decat cele din 2013. Cifra de afaceri va ajunge probabil in jurul a 180.000 de euro. Dar asta nu conteaza atat de mult pentru noi - nu ne definim performanta profesionala strict prin acesti parametri.

Vrem sa evoluam si e evident ca o facem, dar imbunatatirea continua si eventual accelerata a rezultatelor financiare nu e sustenabila pe termen nedefinit pentru nicio companie.

Ea este doar obsesia (uneori contraproductiva) a firmelor listate la bursa.

Directorul Activate a fost impresionat de simplitatea si claritatea logo-ului creat de Storience. Este simplitatea o parte din tendintele in materie de branding in 2015 sau o caracteristica Storience?

Simplitatea in branding este o tendinta globala, generata de supra-aglomerarea peisajului comunicational. Suntem bombardati de atat de multa informatie si trebuie sa facem atat de multe incat complexitatea in comunicare e un factor major de descurajare si de ne- sau dez-implicare pentru noi toti.

Iata ca ati reusit, odata cu rebrandingul Activate, sa faceti pasul de la startup ambitios la agentie "in toata firea". Mai urmeaza si alte proiecte peste hotare?

Cu siguranta vom mai avea proiecte peste hotare. Avem acum cateva in derulare in Spania, Belgia si Elvetia si credem ca vor mai urma si altele. O clientela internationala e intr-adevar un semn de maturizare si de soliditate pentru Storience. Dar nu e o minune, ci un lucru normal in ziua de azi.

Ati deschis recent si un birou in Marea Britanie pentru afacerea de familie Storience. V-ati facut un plan pentru a pastra, totusi un echilibru intre deplasari si timpul alocat activitatilor de familie?

Noul birou Storience din Londra nu va insemna vreun dezechilibru in viata noastra privata. Suntem pasionati de ce facem si nu simtim proiectele ca pe o povara, nici macar atunci cand ele se aglomereaza.

Da, vom calatori mai mult, vom petrece timp si la Londra, dar sa nu uitam ca traim intr-o tara in care e mai usor sa circuli de la Bucuresti la Londra, decat de la Babadag la Sighet.

V-ati gandit vreodata sa renuntati la biroul din Romania? Sansele sunt foarte mari sa aveti succes pe plan international, ce va leaga, totusi, de Romania?

Nu ne punem problema sa renuntam la biroul din Romania, iar deschiderea unui al doilea birou in strainatate nu ne face mai putin romani. Nivelul cererii de servicii de branding din ultima perioada ne arata foarte clar ca e nevoie de Storience in Bucuresti.

Adriana Liute este Managing Partner al agentiei de branding Storience si are peste zece ani de experienta in comunicare, dintre care ultimii patru in consultanta de brand. Alaturi de Stefan Liute, unul dintre cei mai reputati consultanti de brand din Romania, Adriana a co-fondat Storience in iulie 2012.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4652 ori