Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Adriana Dutescu: In 2012, MBA va fi mai accesibil pentru tinerii cu rezultate - Interviu B24

Adriana Dutescu: In 2012, MBA va fi mai accesibil pentru tinerii cu rezultate - Interviu B24


Cursurile de MBA starnesc tot mai mult interesul tinerilor romani, iar anul 2012 vine cu reduceri si oferte pentru cei care obtin rezultate remarcabile. Sincronizarea este perfecta: un curs de MBA te va ajuta in 2012, te va invata sa supravietuiesti crizei si sa atingi succesul indiferent de contextul economic.

Discountul poate ajunge pana la 1500 de euro/persoana si se acorda se acorda dupa admitere.

"Clientii nostri sunt companiile care inteleg ca un program de MBA este o investitie si nu o cheltuiala", dar si clientii care stiu ca singurul element de securitate pe care ni-l putem oferi este propria educatie, a declarat Adriana Dutescu, Director al Bucharest School of Management, Programul MBA Romano-Canadian, pentru Business24.

Cum a fost anul 2011 pentru MBA-ul Romano-Canadian din perspectiva numarului de studenti?

In anul 2011 am remarcat o tendinta foarte interesanta, pe care am apreciat-o: a crescut numarul celor dispusi sa investeasca intr-un program de MBA in nume personal. Astfel, din punctul de vedere al platii, in acest an ponderea cursantilor Programului de MBA Romao-Canadian este detinuta de studentii care-si achita singuri taxa de scolarizare (cca. 70%), diferenta fiind data de studentii care primesc sprijin financiar (total sau partial) din partea companiilor. Per ansamblu, suntem mandri ca eforturile noastre de consolidare a calitatii programului oferit de Bucharest School of Management si-au primit rasplata, prin cresterea numarului de cursanti in 2011 fata de 2010.

La ce va asteptati in 2012?

In anul 2012, prioritatea noastra va ramane actualizarea curriculei, astfel incat sa venim permanent cu informatii si studii de caz ancorate in realitatea mediului de afaceri romanesc. Corelat cu acest obiectiv, suntem preocupati sa ne imbunatatim si dezvoltam constant echipa de profesori. Focusul nostru, in stabilirea acesteia, este cel de a oferi valoare adaugata importanta cursantilor nostri. Profesorii canadieni cat si cei romani implicati in cadrul programului sunt personalitati importante la nivel international si regional, in domenii dintre cele mai diverse de la micro si macroeconomie pana la strategie de business.

Vom continua sa incurajam performanta in randul studentilor nostri, prin punerea la dispozitie, pe baza unui concurs extrem de exigent a unor locuri fara taxa sau taxa redusa, precum si prin disounturi care pot ajunge la sume de 1500 de euro/persoana. Programul de MBA Romano-Canadian va practica si pentru seria 2012-2014 un sistem de reduceri ale taxei de scolarizare care se acorda dupa admitere si care sunt in stransa legatura cu performanetele academice ale cursantilor.

Cum a influentat criza deciziile oamenilor de afaceri sau a tinerilor care vor sa intre in business de a urma cursurile de MBA?

Criza a generat un fenomen interesant in mediul de afaceri: cu totii am realizat ca, in vremuri nesigure, singurul element de securitate pe care ni-l putem oferi este in noi insine. In ceea ce priveste aria profesionala, acesta se traduce prin recunoasterea pe care o avem pe piata muncii, prin cunostintele pe care le putem aplica in cele mai diverse industrii. Astfel, tot mai multe persoane si-au indreptat atentia spre a urma un program MBA, care le ofera acele instrumente utile pentru a supravietui cu succes intr-un context economic volatil.

Cate companii isi mai permit sa asigure astfel de cursuri pentru angajatii lor? Puteti oferi nume de companii care inca fac acest lucru?
Singura posibilitate pentru a traversa cu succes criza este de a depune toate eforturile pentru a dezvolta afacerea. Clientii nostri sunt companiile care inteleg ca un program de MBA este o investitie in proprii angajati si nu o cheltuiala.

Care sunt domeniile de afaceri pe care le aleg majoritatea absolventilor de MBA?

Din punct de vedere al industriei, studentii nostrii provin din urmatoarele zone: financiar-bancar - 26%; productie - 16%; consultanta & servicii profesionale - 14%;marketing & retail - 12%;IT & Telecom - 11%;pharma - 8%;servicii - 7%;media & advertising - 4%;altele - 2%.

Din punctul de vedere al pozitiei ocupate in ierarhia companiilor din care provin, studentii nostrii sunt: top manageri - 27%; middle manageri - 33%; experti & consultanti - 26%;antreprenori - 11%;altele - 3%.

Cum ati califica mediul de afaceri romanesc?

In mediul de afaceri romanesc exista multa initiativa si creativitate. Potentialul acestora ar fi maximizat daca angajatii si antreprenorii si-ai insusi la o scara mai larga acele instrumente de administrare a acestor resurse atat de valoroase, astfel incat ele sa fie indreptate exact in acele directii unde ele au cele mai mari sanse de a deveni profitabile.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1962 ori