Adina Mocanasu, pe urmele lui Christian Lacroix in Romania

Sambata, 26 Aprilie 2014, ora 00:00
4210 citiri
Adina Mocanasu, pe urmele lui Christian Lacroix in Romania

Adina Mocanasu a intrat in lumea afacerilor in 2010 cu un business de infrumusetare ce a atras in scurt timp atentia in piata, iar in 2013 vine cu un alt proiect din care fac parte nume mari din industria modei.

Cel mai recent proiect al sau poarta numele FashionTribes, nume inspirat dintr-un citat al designerului Christian Lacroix.

Feminitatea a fost, de fapt, unul dintre conceptele-cheie care au ghidat-o in dezvoltarea proiectelor sale.

"Pentru mine, feminitatea inseamna o multitudine de lucruri, n-as putea sa ma opresc la unul singur... un amestec de liniste interioara, de incredere in fortele proprii si de iubire (fata de propria persoana si familie si in general de frumos) ", spune fondatoarea magazinului online FashionTribes.ro si a salonului Shades.

Priveste cu ambitie catre piata magazinelor online din Romania, unde doar in 2013 romanii au cumparat produse in valoare de 600 de milioane de euro: " (...) in cazul unui magazin on-line conteaza sa ai o strategie de marketing bazata pe cele mai eficiente tehnici de promovare", explica Adina Mocanasu, intr-un interviu acordat Business24.

Aveti deja experienta in antreprenoriat din 2010. Ce s-a intamplat cu Shades, businessul de beauty cu care v-ati facut intrarea pe acest segment?

Shades a reprezentat un nou concept in domeniul frumusetii prin mesajul sau, serviciile exceptionale si produsele care se puteau gasi intr-o locatie surprinzatoare.

Conceptul salonului a fost acela de beauty lounge, in care pe langa toate serviciile de beauty oferite de un salon de infrumusetare, clientii puteau relationa, discuta si achizitiona cadouri precum bijuterii, carti, ceaiuri aromatice, vinuri, albume muzicale si tinute de la diversi designeri romani.

Lunar in cadrul salonului aveau loc lansari de carte, prezentari de moda sau degustari de vinuri.

Dupa primul an de activitate, am primit mai multe oferte de inchiriere/vanzare a afacerii, iar dupa aproximativ 2 ani jumate in care afacerea se maturizase si dobandise o baza de clienti considerabila, am hotarat sa inchiriez fondul de comert, pentru a ma putea dedica altor proiecte care necesitau timp.

Shades exista si in momentul de fata, intr-o noua locatie in zona Dorobanti.

Cand ati intrat pe piata cu FashionTribes, noul dumneavoastra proiect?

Am lansat oficial Fashion Tribes, cel mai nou, cool si complet magazin online de imbracaminte si accesorii din Romania pentru femei, barbati si copii, pe data de 23 ianuarie 2014.

Printre cei mai importanti furnizori ai nostri se numara branduri autohtone, dar si branduri din exteriorul Romaniei precum: Jack and Jones, Springfield, Geox, Women'Secret, BeltArt, UGG Australia.

Printre brand-urile autohtone existente pe site se regasesc Nissa, Condur by alexandru, diManolo, Amelie Suri, Retrofetish, Vietato sau Simina Filat.

In luna martie, Fashion Tribes si-a largit portofoliul de produse, avand acum si categoria Cosmetice si Parfumuri. In aceasta gama sunt incluse 86 de branduri - de la parfumuri Chanel, Dior, Gucci, Marc Jacobs, produse de ingrijire a parului, tenului si corpului, hair styling si make up, pana la produse de ingrijire pentru copii.

De la ce a pornit ideea de "trib" si, implicit, numele FashionTribes? Cum s-a nascut ideea de afaceri?

Inspiratia numelui a aparut dintr-un citat al designerul Christian Lacroix: ''People want to be in their own fashion tribes, so they want to wear the same clothes to be connected to everyone else in that tribe. But they want to be different from other tribes.''

De fapt, stilul personal in care te imbraci si te accesorizezi te defineste in cadrul grupului si te apropie de alte persoane care au aceleasi gusturi si inclinatii vestimentare, provenind practic din aspiratii comune si un mod de a gandi similar si complementar.

Astfel, in cadrul oricarei comunitati apar ''triburile'' fashion, care se disting si unesc oameni cu un mod complementar de a vedea viata.

Ideea magazinului online a aparut din perioada in care promovam designerii romani prin intermediul salonului de infrumusetare. Reunind cat mai multe branduri cunoscute, precum si creatii ale designerilor romani, vroiam sa creez un loc complex, sofisticat si plin de personalitate; un magazin on-line care sa te ajute sa iti definesti stilul si sa iti gasesti ''tribul'' in care te simti cel mai bine.

Daca ar fi sa le oferiti cititorilor nostri interesati sa intre intr-un astfel de business, care ar fi cel mai pretios sfat pe care l-ati putea oferi?

Pentru orice business este foarte important planul afacerii, iar in cazul unui magazin on-line conteaza sa ai o strategie de marketing bazata pe cele mai eficiente tehnici de promovare: SEO, Adwords, display advertising, social media, campanii dedicate, email marketing, campanii integrate online&sms.

De ce ati ales un business online si nu un magazin fizic?

Mediul online a avansat foarte mult in ultimii ani, iar un magazin online iti da posibilitatea unei dezvoltari mult mai rapide a afacerii. Poti avea o gama mai larga de produse, de la cat mai multi furnizori si te poti adresa unui numar mult mai mare de clienti. Pe langa toate acestea, costurile sunt mult mai mici pentru un magazin online decat pentru unul fizic.

Cat ati investit in aceasta idee? Cand estimati ca veti ajunge la break-even?

Pana in momentul de fata am investit impreuna cu partenera mea in construirea site-ului, amenajarea biroului, stocuri, personal si promovare o suma care ne-a permis sa aducem site-ul la un nivel peste asteptarile initiale in termeni de volum al produselor oferite clientilor nostri si trafic pe site (peste 13.000 de produse si cca 20.000 de vizitatori in ultima luna din care 15,000 de vizitatori unici).

In acest moment sumele investite inca nu sunt relevante intrucat business-ul se afla inca in stadiul de start-up si continuam sa investim, dar estimam ca vom ajunge pe break-even in aproximativ 3 luni.

Cum v-ati intalnit partenerul de business?

Cu Ioana sunt prietena din facultate. Am fost colege in cadrul Academiei de Studii Economice, iar la inceputul anului trecut ne-am hotarat sa punem bazele acestui business.

Ea lucra intr-o institutie bancara, dar vroia sa isi inceapa propria afacere. Initial propunerea unui parteneriat a venit din partea ei, propunandu-mi o afacere intr-un alt domeniu de activitate.

In perioada respectiva eu deja luasem decizia infiintarii unui magazin online de haine si am convins-o sa mi se alature, ea avand experienta unui Masterat in Marketing si Promovare din Copenhaga.

Ati intrat pe o piata concurentiala, dominata de nume mari precum FashionDays sau FashionUp. Ce aduceti nou pentru clientii dumneavoastra?

Este intr-adevar o piata concurentiala, cu o oferta larga, dar in acelasi timp este si o piata ofertanta, cu potential de dezvoltare in care numarul cumparatorilor este in crestere de la an la an.

In 2013, romanii au cumparat online produse in valoare de 600 milioane euro, iar numarul utilizatorilor de internet a ajuns la 10 milioane anul trecut (cu 1 milion mai mult fata de anul 2012), iar varsta medie a cumparatorilor online este cuprinsa intre 25 si 35 de ani, dar anul 2013 a adus o crestere de 5 procente pe segmentul de varsta 45-55 ani, care reprezinta acum 15% din totalul utilizatorilor de comert electronic (fata de 10% in 2012).

Ne diferentiem fata de celelalte magazine online de haine prin varietatea produselor de calitate si un sistem de navigare pe site intuitiv care sa le permita clientilor nostri accesarea rapida a produselor pe care si le doresc si care ii vor face sa apartina "tribului" lor.

De asemenea, incercam sa facem mai bine decat siteurile concurente un marketing concentrat catre clientii direct interesati de produsele noastre, sa prestam servicii mai sigure de plata (PayU si Ramburs) si mai rapide de curierat (Bookurier).

In ceea ce priveste facilitatea de comunicare pe site, Fashion Tribes aduce mai aproape de clientii sai serviciul de relatii cu publicul prin intermediul chat-ului online, serviciu care poate fi accesat gratuit de catre utilizatorii site-ului FashionTribes.

Pasionatii de shopping on-line au parte de o experienta interactiva, eficienta si completa, fiecare piesa de imbracaminte putand fi accesorizata cu o gama larga de bijuterii, genti, clutch-uri, curele etc.

Avantajul acestui nou concept de fashion online consta in posibilitatea utilizatorului de a-si realiza o tinuta completa din doar patru click-uri. Produsele pot ajunge in posesia clientului chiar si intr-un interval de 24 de ore.

Ce estimari financiare aveti pentru 2014 pentru FashionTribes?

Ne dorim sa ajungem break even cu investitia initiala si apoi sa reusim sa ne incadram intr-un rate of return de cca 15-20%.

Ce obiective v-ati propus?

Obiectivul principal este acela de a incheia parteneriate cu cat mai multe branduri si designeri romani (in curand se vor alatura portofoliului de furnizori brandurile North Face si O'Neill), iar pana la sfarsitul anului sa atingem un numar de 150 de comenzi/zi.

Fiecare business pe care l-ati inceput are in spate ideea de feminitate, nu-i asa? Aceste business va reflecta, de fapt, personalitatea? Ce inseamna pentru dumneavoastra feminitatea?

Bineinteles. Toate proiectele personale in care am investit si in care am crezut din toata inima au fost modelate dupa credintele, parerile si viziunea mea asupra modului in care vreau sa-mi traiesc viata ca femeie si practic am incercat ca acestea sa raspunda cat mai direct dorintelor si nevoilor clientelor carora m-am adresat in principal.

Feminitatea a fost, astfel, unul dintre conceptele-cheie care m-au ghidat in dezvoltarea proiectelor mele si este lesne de inteles de ce. Pentru mine, feminitatea inseamna o multitudine de lucruri, n-as putea sa ma opresc la unul singur... un amestec de liniste interioara, de incredere in fortele proprii si de iubire (fata de propria persoana si familie si in general de frumos).

Investiti si dumneavoastra personal in activitati relaxante si produse de infrumusetare? Cum va pastrati frumusetea si seninatatea intr-o lume destul de incruntata, precum cea a afacerilor?

Pentru ca lucrurile sa functioneze, atat in sfera personala, cat si in afaceri, este nevoie de echilibru, de o preocupare constanta, orientata in ambele directii.

Imi iubesc munca enorm si de multe ori nici nu o percep ca fiind o "munca", in sensul consacrat al cuvantului, dar este drept ca provocarile din lumea business-ului ma determina adesea sa imi caut refugiul, atunci cand timpul mi-o permite, in rasfat, fie ca vorbim despre o sesiune de cumparaturi, de o masa savurata in compania celor dragi ori de o escapada in afara junglei urbane.

Unde alegeti sa va relaxati, in weekend-uri si vacante?

Deopotriva in tara si in afara ei. Imi place sa calatoresc, sa explorez locuri noi, sa petrec cat de mult timp pot in natura.

In weekend-uri si in vacante imi place sa merg atat la malul marii, dar si sa descopar orase noi sau sa ma relaxez in mijlocul naturii, cu o carte buna in mana.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Planuri mari pentru Portul Constanța. Sorin Grindeanu: ”Ne dorim extinderea cooperării cu partenerii din Emiratele Arabe Unite”
Planuri mari pentru Portul Constanța. Sorin Grindeanu: ”Ne dorim extinderea cooperării cu partenerii din Emiratele Arabe Unite”
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, afirmă vineri că mesajul pe care l-a avut în cadrul întrevederii, de la Abu Dhabi, cu cei din conducerea companiei DP World (Dubai Ports) este că ne...
Amazon spiona concurența cu o divizie secretă. Angajații companiei se dădeau drept antreprenori pentru a strânge informații
Amazon spiona concurența cu o divizie secretă. Angajații companiei se dădeau drept antreprenori pentru a strânge informații
Angajaţii Amazon au „pozat” drept comercianţi terţi pentru a aduna informaţii de la Walmart, eBay şi alţi rivali ai gigantului american. Aceștia au avut acces la sistemele concurenței...
#FashionTribes fondator, #Adina Mocanasu FashionTribes, #idei afaceri magazin online , #Manageri