Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Acting in business. Fii un actor de Oscar pentru afacerea ta

Acting in business. Fii un actor de Oscar pentru afacerea ta


Aptitudinile de actor pot transforma o situatie obisnuita intr-o oportunitate: mentinerea contactului vizual cu partenerul de discutie sau chiar salutul de final poate influenta in ambele directii (pozitiv sau negativ) o relatie de business.

Imaginatia, memoria, atentia sau concentrarea sunt doar cateva dintre tehnicile teatrale care, odata studiate si aplicate corect, te vor sustine in orice conversatie.

Eduard Haris, actor cu experienta antreprenoriala, a sesizat potentialul cursurilor de actorie in relatiile de afaceri si s-a dedicat formarii antreprenorilor in acest sens.

"Eram inca in facultate, urmam cursurile de teatru in cadrul UNATC, cand a aparut primul gand al antreprenoriatului. In acea perioada ma implicam o mare parte din timp in productia de film si, imediat dupa terminarea studiilor, am pus bazele unei casei de productii independente.

Ca antreprenor, in relatiile cu partenerii de afaceri, am constientizat cum anumite tehnici si aptitudini dobandite de-a lungul pregatirii mele ca actor ma ajuta sa interactionez mai usor in mediul de business, in prezentari sau in intalnirile cu clientii", explica Eduard Haris, intr-un interviu acordat Business24.

"Aceste abilitati, desi existente in fiecare dintre noi, nu sunt folosite intotdeauna la capacitatea lor cea mai mare. Insa odata intelese si aplicate corect, dezvolta o comunicare mai eficienta si coerenta.

Actelier a aparut din aceasta nevoie, workshopurile propunandu-si sa dezvaluie si sa dezvolte abilitati soft mai putin exploatate, care pot fi aplicate in comunicarea din mediul de business, precum asumarea expunerii, siguranta de sine sau aptitudini de argumentare si negociere", puncteaza acesta.

Ce tehnici teatrale functioneaza, mai exact, pe scena de business?

Exista o serie de tehnici teatrale care, odata studiate si aplicate corect, pot transforma o situatie obisnuita de business (intalniri de afaceri, prezentari sustinute in fata unui client, interviuri oferite presei sau discursuri) intr-o oportunitate, indiferent de domeniul de activitate despre care vorbim.

Imaginatia, memoria, atentia sau concentrarea sunt doar cateva dintre acestea, asigurand o comunicare mai eficienta, originala si persuasiva.

Fara sa ne dam seama, folosim aptitudini inspirate din actorie in nenumarate situatii, atat in viata personala, cat si la locul de munca. Unica diferenta vine din modalitatea in care acestea sunt folosite.

Asumarea si intelegerea corecta a lor poate aduce acel plus de inovatie si poate genera o perspectiva noua asupra comunicarii la job sau in afacerea personala, cu alte cuvinte, o performanta mai buna.

Ne puteti da un exemplu concret de reactie teatrala ce te poate salva intr-o discutie cu un potential client?

Voi evita denumirea de "reactie", inlocuind-o mai degraba cu un comportant firesc de business.

Desi poate parea banal, mentinerea contactului vizual cu partenerul de discutie, sau chiar salutul de final poate influenta in ambele directii (pozitiv sau negativ) o relatie de business.

Un potential client este mai intai de toate un prieten apropiat, la care te raportezi cat mai sincer, cel putin pe durata orelor in care stati amandoi la aceeasi masa.

Ce inseamna cursurile de actorie pentru oameni de afaceri

De-a lungul celor 12 saptamani, cursantii vor trece prin elementele cheie ale unui antrenament care este urmat de obicei de actori profesionisti. Participantii vor avea ocazia sa testeze si sa asimileze tehnici inspirate din actorie, pe care le vor putea aplica ulterior in situatiile cu care se intalnesc la locul de munca.

Cursurile sunt concepute sa ofere instrumente concrete de comunicare, preluate din pregatirea unui actor profesionist, o zona destul de putin cunoscuta publicului larg, iar temele sunt diferite de la un curs la celalalt. Avem pregatite pentru fiecare clasa de la exercitii clasice de memorie si concentrare, pana la jocuri de imaginatie si de asumare a unui concept.

Ii pregatiti si pentru a oferi interviuri presei? Care este secretul unui interviu reusit?

Workshopurile la Actelier sunt gandite ca un antrenament menit sa dezvolte abilitati profesionale, extrem de necesare in comunicarea de business.

La fel ca in orice conversatie cu un partener de discutie, si in interviurile oferite presei este importanta asumarea in totalitate a contextului si a necesitatii prezentei in momentul respectiv, abilitati care trebuie inainte de toate constientizate, intelese si aprofundate.

Cand se vor tine aceste cursuri?

Clasele vor avea loc seara, in afara weekend-ului, insa programul va putea fi modificat si in functie de preferintele participantilor.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 3474 ori