In marketing, fiecare manager trebuie sa tina cont de cei 8 pasi esentiali ai vanzarii unui produs, de la alegea produsului si pana la ambalajul si distributia acestuia, a declarat in emisiunea B2B, Vlad Dutescu, Managing Parner Sandler Training.
Daca la inceput, lumea stia ca exista 4 pasi esentiali respectiv mixul de marketing: produsul, pretul, plasamentul sau mai precis, distributia si promovarea, intre timp, specialistii au stabilit inca 4 pasi importanti legati de domeniul serviciilor: people, physical evidence sau ambalajul produsului,procedurile si personalizarea.
Produsul in marketing nu reprezinta numai o marfa, o masina sau un calculator ci un serviciu sau o idee.
In momentul in care avem ideea de produs, pasul cel mai important este alegerea pretului, a precizat Vlad Dutescu.
Una dintre cele mai importante aspecte in vanzari este distributia si promovarea produsului.
Daca, pentru compania care a scos pe piata produsul, profitabilitatea inseamna bani si cash flow, pentru client inseamna satisfactie.