Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Xiaomi, evaluata la peste 40 de miliarde de dolari, cauta finantare pentru extindere

Xiaomi, evaluata la peste 40 de miliarde de dolari, cauta finantare pentru extindere


Producatorul de smartphone Xiaomi, a carui valoare este estimata la 40 - 50 de miliarde de dolari, este in discutii cu potentiali investitori pentru o noua finantare, au declarat surse apropiare discutiilor.

Discutiile sunt intr-un stadiu incipient si inca n-au fost finalizate, au precizat sursele citate de Bloomberg.

Al treilea mare producator de smartphone-uri a mai avut o runda de finantare in august 2013, cand compania era evaluata la 10 miliarde dolari.

Fondatorul si directorul executiv al companiei, Lei Jun, a extins activitatea Xiaomi, care vinde telefoanele direct, fara intermediari, pe mai multe piete, printre care India si Singapore. Extinderea pe piata internationala, precum si succesul de care s-a bucurat smartphone-ul Mi4 si modelul low-cost Redmi, au adus compania in randul principalilor competitori de pe piata.

"Au un avantaj al costurilor fata de cei mai mari producatori datorita modului lor de vanzare online", a spus James Roy, analist la China Market Research Group. "Xiaomi a plecat de la zero si a crescut extraordinar in ultimii patru ani".

Prin aceasta evaluare, compania chineza depaseste cu mult valorile mai multor producatori de electronice, inclusiv pe cea a Sony, care are o capitalizare de piata de 21 de miliarde de dolari, si pe cea a Lenovo (16 miliarde de dolari). Acesta din urma, cel mai mare producator de PC-uri, a preluat, recent, Motorola Mobility de la Google.

Concurenta pe piata smartphone

DST, un actual investitor in compania chineza, se numara printre potentialii participanti la noua runda de finantare, a mai spus sursa citata. Nivelul atins de Xiaomi in urma acestei evaluari depaseste si startup-urile Uber Technologies (17 miliarde de dolari) si Snapchat (10 miliarde de dolari). Deocamdata, niciun reprezentat al DST, condus de investitorul rus Iuri Milner, nu a comentat informatiile din piata.

Intr-un interviu publicat in septembrie 2013, CEO-ul Xiaomi, Lei, a spus ca actiunile emise de companie nu vor fi cotate pe piata de capital in urmatorii cinci ani. Xiaomi si-a majorat de peste trei ori vanzarile, la 17,3 milioane de unitati, in al treilea trimestru, fata de 5,6 milioane de unitati in acelasi interval din anul anterior, conform datelor publicate de IDC. Cota s-a de piata a crescut de peste doua ori, de la 2,1%, la 5,3%, conform companiei de cercetare si analiza.

Astfel, Xiaomi a urcat pe pozitia a treia, fiind depasita numai de Samsung si Apple. Totusi, Lenovo a finalizat preluarea Motorola, divizie de telefonie mobila a celor de la Google, ceea ce ar putea sa-i aduca pe pozitia a treia, a mai precizat IDC.

Extinderea prezentei pe noi piete

Xiaomi si-a imbunatatit pozitia datorita telefoanelor sale ieftine, cu specificatii comparabile cu cele ale modelelor mai scumpe. Pretul pentru modelul Mi4, varful de lance al Xiaomi, pleaca de la 1.999 yuani (327 dolari) pe site-ul sau din China, pret reprezentand putin mai mult de o treime din cel din China al al modelului iPhone 6.

De asemenea, compania a intrat si pe alte segmente ale pietei electronicelor. Astfel, in mai, compania a lansat prima sa tableta-computer, Mi Pad. Anterior, lansase MiBox, un set-top box TV, si televizoare care se pot conecta la Internet, avand instalate sistemul de operare Android.

Xiaomi, care poate pastra costurile reduse vanzand online direct catre clienti, a fost sustinuta de mai multi investitori din Singapore, inclusiv de Temasek Holdings, Qiming Venture Partners, Qualcomm Ventures, IDG Capital si Morningside Venture Capital.

Xiaomi, care in chineza inseamna "mei", a fost infiintata in 2010 si producea aplicatii pentru mobile cu sistem Android, iar in anul urmator a lansat primul sau smartphone, in China. In Aprilie, Xiaomi a anuntat ca va intra si pe alte zece piete, printre care India, Brazilia si Rusia.

Pentru a sustine extinderea companiei, Lei l-a angajat pe Hugo Barra, un fost vicepresedinte al Google. Lei si-a stabilit ca obiectiv cresterea vanzarilor de cinci ori in 2015 fata de 2013, la 100 de milioane de telefoane. In 2013, Xiaomi vandut 18,7 milioane de unitati.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1734 ori
Citeste mai multe desprexiaomi finantare valoare xiaomi