Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Whiskey-ul, "aurul" descoperit de investitori

Whiskey-ul, "aurul" descoperit de investitori


Aurul, pietrele pretioase sau proprietatile de lux nu mai sunt "la moda" pentru investitori. Noul "aur" din industria de lux este in prezent whiskey-ul.

Potrivit rapoartelor industriei de profil, investitiile in whiskey au devenit un instrument comparat cu cele in aur. Luand in considerare cifrele raportate atat la nivelul volumul de vanzari si a evolutiei preturilor in perioada 2008-2011, au aratat o rata de crestere cu 400%, ceea ce depaseste cu usurinta orice investitie "traditionala", potrivit Bornrich.

Rapoartele arata o schimbare in perceptia oamenilor de afaceri care vad in sticlele de colectie de whiskey un mod de a obtine profit.

"Cererea pentru editiile limitate si rare de whisky este foarte mare, tendinta care continua.Vom asista la o crestere a numarului de distilerii si branduri specializate pe comercializarea unor editii rare de whisky, pentru a veni in intampinarea cererii de pe piata consumatorilor de produse de lux, fie ca este vorba de investii sau doar pentru consumul propriu", a declarat David Robertson, director The Dalmore.

Cresterea de 400% a preturilor este atribuita in principal brandurilor din top 10 cele mai rare whisky-uri din lume, precum Dalmore 62 sau Glenlivet 70. Celelalte categorii, cum ar fi brandurile clasate in top 100, au inregistrat o crestere a pretului de 245%, in timp ce brandurile aflate in top 250 cele mai rare whisky-uri din lume au crescut cu 180%.

Rezultatele dovedesc o rata de crestere de 1,8% fata de pretul original pentru fiecare brand din categoriile mentionate. Pentru primele 10 locuri, pretul a ajuns sa fie chiar de patru ori mai mare decat cel cerut initial.

In plus, si volumul de wiskey tranzactionat este in crestere. In 2011, peste 8.500 de sticle de whiskey au trecut prin mainile coletionarilor, fata de doar 1.500 cat erau in 2007.

"In ultimele 12 luni, investitii in sticlele de whisky atrag atentia oamenilor de afaceri. Nu va trece mult timp pana ce acest tip de investitii sa fie pe picior de egalitate cu cele in arta, vin sau masini", a mentionat Andy Simpson, director Whiskey Highlands.

Romanii au cheltuit in 2011 circa 55 de milioane de euro pe whisky, sustin principalii importatori, o valoare care nu impresioneaza tinand cont ca un roman consuma cu 35% mai putin whisky decat un irlandez.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2535 ori