Violeta Rosu a reusit sa transforme un simplu call center intr-un business de succes in doar sapte ani de zile, pe o piata dominata de companii cu fonduri de investitii straine in spate. Pasii nu au fost usori si fiecare an de activitate a adus cu sine cate o invatatura.
Primii trei ani sunt cei mai dificili, recunoaste antreprenorul, care te sfatuieste sa te inarmezi atat financiar cat si cu rabdare si timp, daca te tenteaza sa intri intr-o afacere tip call center.
In plus, nu uita ca reputatia se construieste in timp, indiferent cat de stabila e piata catre care te indrepti, te mai sfatuieste antreprenorul.
"Personal, nu cred ca exista o reteta a succesului. Pentru noi, o atitudine mai precauta ne-a ajutat sa crestem un business echilibrat. Cred in oamenii alaturi de care am construit - ei sunt cea mai importanta resursa pentru noi. De asemenea, cred in atentia la nevoile clientilor nostri si in intelegerea business-ului lor. Fara echipa si fara parteneriatul cu clientii, nu cred ca poate exista o colaborare pe termen lung si cu adevarat durabila, indiferent despre ce tip de afacere ar fi vorba", sustine Violeta Rosu, pentru Business24.
Desi are aproape 150 de angajati si o cifra de afaceri de 5.449,63 mii de lei in 2013, femeia antreprenor isi doreste in 2015, sa creasca echipa cu aproximativ 30% si sa mareasca cifra de afaceri cu circa 15%.
"De asemenea, ne dorim ca, in viitor, sa intram pe pietele internationale de servicii call center", spune aceasta.
Iata cateva dintre provocarile pe care le-a intalnit antreprenorul, pas cu pas, in fiecare an de activitate de la infiintarea call-center-ului si pana acum.
2007
Am pornit la drum 5 colegi de facultate, dintre care, intre timp, doi au ales sa se concentreze pe proiecte personale in alte domenii de activitate. In fiecare an, am reinvestit constant o parte din profitul obtinut, pentru dezvoltarea serviciilor oferite si cresterea calitatii acestora.
Impreuna, in 2007, lansam oficial proiectul Blue Point, cu un numar de 6 angajati in primul an de activitate.
In primul an, cea mai mare provocare a fost gasirea primului mare client. Am reusit acest lucru prin participarea la un eveniment de profil din industrie. Acest client este inca alaturi de noi si astazi.
2008
Formam o echipa de 16 oameni. Inregistram cea mai mare crestere din punct de vedere procentual - ne marim cifra de afaceri cu 150%, in comparatie cu 2007. Obtinem o cifra de afaceri de 782,14 mii de lei. Avem alaturi de noi cinci clienti importanti.
2009
Trei ani mai tarziu, recuperam investitia initiala si reinvestim tot profitul pentru a creste calitatea serviciilor oferite. Atingem o cifra de afaceri de 1.292,63 mii de lei. Echipa noastra se consolideaza si se extinde incet, dar sigur - ajungem la 20 de angajati.
In 2009, am trecut cu brio de alte doua provocari ale business-ului nostru. Pe de o parte, am aplicat pentru prima data pentru fonduri europene. Am demonstrat ca suntem o echipa serioasa si ca avem un business sanatos pentru a obtine aceasta investitie.
Pe de alta parte, ne-am schimbat sediul, un proces destul de complicat, care a presupus si mutarea furnizorilor si o gandire in perspectiva (am avut in vedere un sediu mai mare de la inceput, chiar daca noi nu eram atat de multi in acel moment). Insa ne-am pastrat alaturi de noi oamenii, resursa cea mai importanta, alaturi de care am construit in continuare.
2010
Ne continuam evolutia. Crestem constant si profitabil.
2011
Avem o echipa de 33 de oameni. Inregistram o cifra de afaceri de 2.251,13 de mii de lei.
2012
Sarbatorim atat dublarea cifrei de afaceri, cat si dublarea numarului de angajati, comparativ cu 2011 - atingem o cifra de afaceri de 4.350,87 mii de lei si consolidam o echipa de 74 de angajati.
2013
Ne bucuram de cel mai profitabil an Blue Point. Anul 2013 ne aduce o cifra de afaceri de 5.449,63 mii de lei, in urma cresterii volumului de lucru pentru clientii deja existenti si a sezonalitatii campaniilor derulate pentru acestia. Avem alaturi de noi o echipa de 94 de membri si inregistram un profit de 1.429,11 mii de lei.
2014
Implinim 7 ani de activitate, alaturi de o echipa de 147 de angajati. Avem o crestere de aproximativ 60% pe semestrul intai al acestui an, versus primul semestru al anului anterior. Continuam sa crestem si estimam un salt de 10% al cifrei de afaceri, pentru intreg anul 2014.
Primul nostru client este in continuare alaturi de noi, la fel si o parte din primii nostri angajati.
Ce inseamna sapte ani de activitate, in cifre
In cateva cifre, estimam ca cei 7 ani de activitate au insemnat pentru noi peste 500.000 de contracte semnate pentru clientii nostri; peste 15 milioane de contacte gestionate; peste 1.000.000 de produse vandute de echipa noastra pentru clienti din peste 10 industrii si peste 130.000 de e-mailuri si scrisori gestionate pentru clientii nostri.