Atunci cand decizi ca e momentul sa devii propriul tau sef, deci sa renunti la statutul de angajat, ca sa iti deschizi propria firma, trebuie sa tii cont de unele aspecte foarte importante. O afacere nu presupune doar o idee inteligenta si sa fii pregatit sa iti asumi riscuri, ci este un proces mult mai complex, care necesita dedicare, munca si multa ambitie. De aceea, iata cateva sfaturi utile care sa iti faciliteze drumul catre succesul in afaceri.
Stabilirea domeniului de activitate al firmei
Atunci cand vrei sa pui pe picioare un business, mai intai trebuie sa iti stabilesti planul de afaceri si sa decizi care va fi domeniul de activitate al firmei. In primul rand, tine cont de cateva aspecte foarte importante. De exemplu, ce fel de produse si servicii vei oferi, o sa aduci ceva nou pe piata sau vei avea un avantaj in fata competitorilor? Ai la dispozitie un buget suficient de mare astfel incat sa pornesti afacerea ori trebuie sa apelezi la parteneri de afaceri? In plus, nu omite faptul ca se impune stabilirea unor strategii, precum cele financiare, de investitii si de marketing, ca sa iti promovezi serviciile. Sunt foarte multe detalii pe care sa le iei in considerare, ca sa te asiguri ca nu iti vei irosi economiile.
Taxe, impozite, contributii
O afacere implica foarte multe obligatii si responsabilitati. Mai precis, dupa ce vei trece de la statutul de angajat la cel de angajator si iti vei deschide propria firma, o sa fii obligat sa platesti anumite taxe, impozite si contributii catre stat, conform normelor in vigoare. De exemplu, trebuie sa stii cu exactitate diferenta dintre salariul brut si cel net, adica, mai pe romaneste, cati bani vor primi in mana angajatii tai. In consecinta, trebuie sa stii procesul de calcul salariu net. In plus, o sa ai nevoie de o persoana specializata in economie, ca sa iti tina gestiunea firmei. Sa stii cati bani intra si ies din firma, iar luna de luna sa ai la dispozitie anumite rapoarte financiare. In felul acesta vei avea o imagine de ansamblu asupra evolutiei companiei tale, ca sa iti dai seama cum iti afecteaza bugetul, cand trebuie sa faci investitii sau cand e momentul oportun sa reduci din costuri.
Externalizarea serviciilor
Ca sa iti menajezi economiile, iar bugetul tau sa nu aiba de suferit, preferabil ar fi sa iti externalizezi anumite servicii, ca sa ai parte de anumite beneficii. In primul rand, aceasta decizie te va ajuta sa reduci din costuri, sa eficientizezi desfasurarea activitatii, iar productia va spori. Drept urmare, poti incepe cu externalizarea serviciilor legate de IT si sa apelezi la o firma specializata in acest domeniu, ca sa iti tii datele in siguranta si sa castigi timp. Gandeste-te de ce ar avea nevoie afacerea ta ca sa evolueze si ia decizia potrivita.
Un sistem performant de securitate
Dupa ce ai ales sediul, adica locul in care iti vei desfasura activitatea, e timpul sa le oferi angajatilor tai un mediu sigur, in care sa isi exercite atributiile de serviciu fara sa fie deranjati de nimeni sau sa se simta amenintati. De aceea, se impune instalarea unui sistem performant de securitate, care sa protejeze atat salariatii, cat si bunurile de valoare ale firmei. Asadar, accesul in sediu ar trebui sa se produca doar pe baza de cartela. In plus, spatiul ar trebui monitorizat in fiecare zi de catre camere de supraveghere, montate in interior si exterior. Iar ca o masura de siguranta suplimentara, se poate apela la serviciile unei firme de paza.
De asemenea, pentru o productivitate sporita, angajatii pot fi trimisi la cursuri de specializare si training-uri. Pe de alta parte, tot pe acelasi principiu, ca sa dea randament maxim, salariatii trebuie sa fie motivati, iar acest aspect poate fi dus la bun sfarsit daca primesc diverse beneficii, precum bonusuri de performanta sau mariri salariale. Sunt multe aspecte importante care trebuie luate in considerare, caci punerea pe picioare a unui business implica multa munca.