Se schimba generatiile in business: Cine sunt lupii tineri care preiau afacerile si in ce investesc

Marti, 02 Septembrie 2014, ora 16:50
1863 citiri
Se schimba generatiile in business: Cine sunt lupii tineri care preiau afacerile si in ce investesc

S-a dus vremea in care business-ul din Romania era apanajul fostilor nomenclaturisti, al sefilor de intreprinderi de pe vremea lui Ceausescu, a speculantilor de meserie cu terenuri si marfuri, crescuti la scoala de cadre a Securitatii sau invatati sa faca business de turcii care veneau cu tirurile in anii '90. O noua generatie de "lupi" a trecut in prim-plan si incepe, treptat, sa preia afacerile Romaniei. Cine sunt acestia, aflati dintr-o analiza realizata de compania de business information si credit management KeysFin.

Promovat intens de mass-media, profilul investitorului roman s-a conturat, de-a lungul celor 20 de ani de capitalism salbatic, in imaginea unui personaj de varsta a II sau a III-a, versat, afacerist la limita legii si chiar dincolo de ea, speculant al vremurilor si PCR-ului (pile, cunostinte si relatii).

De la Patriciu la Niculae si Becali, Copos, Borcea, fratii Micula si Tender, cu totii au ajuns simbolurile capitalismului original de dupa Revolutie.

Sa fie acestia adevaratele borne ale business-ului romanesc? O intrebare la care analistii de la KeysFin au cautat raspunsul, in cadrul "Barometrului privind starea business-ului romanesc", un proiect dezvoltat prin analiza datelor financiare de la societatile comerciale si PFA-urile active din Romania.

Iar rezultatele analizei informatiilor de la Registrul Comertului si din baza de date KeysFin a dus la un rezultat surprinzator pentru multi, insa nu si pentru specialisti.

40% dintre antreprenorii romani sunt tineri

Business-ul a inceput sa treaca din apanajul celor in varsta in mainile celor tineri, dovada ca 28,5% dintre actionarii si asociatii firmelor inregistrate la ONRC au varsta intre 30 si 39 de ani.

Daca ii adaugam si pe cei cu varsta pana in 31 de ani, rezulta un procent de 39,8%. In 2010, procentul actionarilor cu varsta de pana in 39 de ani nu depasea 25%.

Statistica arata, totodata, ca ponderea actionarilor si asociatilor cu varsta intre 50-59 de ani s-a redus la 18,8%.

"Asistam la o intinerire evidenta a lotului de business al Romaniei", spun analistii de la KeysFin.

"Daca ar fi sa creionam un profil al omului de afaceri din 2014, l-am incadra in grupa de varsta 30-39 de ani, absolvent de studii superioare, nu neaparat economice, intreprinzator si implicat in mai multe afaceri, in diverse domenii de activitate", afirma expertii de la KeysFin.

Datele statistice arata, de exemplu, ca oamenii de afaceri cu varsta pana in 39 de ani acopera in prezent 67% din activitatile de servicii in domeniul gospodariilor, 53% din business-urile in sectorul telecomunicatii&informatii, 39% din activitatile liberale, 45% din domeniul activitati administrative si de suport, 43% in domeniul HORECA si 53% din activitatile din domeniul cultural/spectacole/activitati recreative.

"Statistica dovedeste ca tinerii s-au orientat, in principal, catre business-urile inovative si de suport, de la profesiile liberale la IT&C, servicii, asistenta (sociala, medicala etc.) si timp liber, acolo unde potentialul de crestere este important", explica expertii de la KeysFin.

Oamenii de afaceri mai in varsta continua sa domine clasamentul in sectoarele ceva mai asezate, ce necesita multa experienta, precum industria prelucratoare, cea extractiva si productia si furnizarea de energie electrica-gaze-apa.

Statistica KeysFin arata, totodata, ca tinerii "lupi" sunt tot mai interesati de sectorul constructiilor, de agricultura, de transport si depozitare, de hoteluri si restaurante si invatamant, dovada ca procentele sunt sensibil egale cu cele din grupa de varsta 40-49 de ani.

A trecut vremea "dinozaurilor"

"Viitorul apartine noii generatii de business", spun analistii de la KeysFin.

Chiar si in randul marilor bogati ai Romaniei asistam, de voie sau de nevoie, la o predare de stafeta, vezi cazul fiicelor lui Ioan Niculae, Copos, Voiculescu, Patriciu, asta ca sa ii nominalizam doar pe cei mai cunoscuti.

"Este o evolutie pozitiva pentru ca, in marea lor majoritate, lupii tineri din business vin cu o alta abordare, mai moderna, mai pragmatica si mai apropiata de realitatile epocii in care traim. Vremea dinozaurilor din business a trecut", spun acestia.

Este noua generatie de business a Romaniei mai buna decat cea din "Epoca de Aur a Consumului", din anii '90-2000?

Cititi continuarea pe KeysFin.com.

Exploatarea sezonierilor români în Europa: "Este o loterie / Contractul este acolo doar ca să nu zici că nu-l ai"
Exploatarea sezonierilor români în Europa: "Este o loterie / Contractul este acolo doar ca să nu zici că nu-l ai"
În toată Europa, munca agricolă este dependentă de migrație. Încă dinainte de aderarea la Uniunea Europeană, sezonierii români mergeau la culesul recoltelor în Spania sau Italia. Intrarea...
De ce legea păcănelelor nu poate avea un impact real: ””E nevoie de o mai bună reglementare a jucătorilor”
De ce legea păcănelelor nu poate avea un impact real: ””E nevoie de o mai bună reglementare a jucătorilor”
În 2022, piața de jocuri de noroc din țara noastră era considerată ca având cea mai mare rată de creștere din Europa de Est, mai ales în contextul în care, în România, numărul sălilor...
#romania afaceri, #generatie antreprenori , #Investitii