Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Rucsandra Hurezeanu: Investeste in afaceri rezistente la criza-Interviu B24

Rucsandra Hurezeanu: Investeste in afaceri rezistente la criza-Interviu B24


Romania are nevoie de afaceri dupa modelul Ivatherm, care imbina tehnologia moderna cu resursele naturale, pentru a crea produse unice, sustine Rucsandra Hurezeanu, CEO Ivatherm. Romania mai are, insa, mult de muncit pana va contribui si ea la dezvoltarea afacerilor, primul pas fiind, eventual, o masura guvernamentala in acest sens.

Ivatherm inseamna imbinarea armonioasa intre pasiune si studii de specialitate, intre resursele naturale ale Romaniei si tehnologia din tarile dezvoltate, dar si intre raspunsul la nevoile tot mai mari ale populatiei si inovatie, a spus Rucsandra Hurezeanu.

Romaniei ii lipseste doar expertiza in industria cosmetica, spre deosebire de Franta, unde exista deja o industrie cosmetica foarte bine dezvolata si foarte performanta, de care Rucsandra Hurezeanu a profitat din plin pentru a aduce un plus de calitate produselor companiei sale.

2011 a fost un an complicat pentru intregul mediu de afaceri, insa Ivatherm a reusit sa isi pastreze cota de piata si pozitia de top pe segmentul dermato-cosmetice.

In plus, viitorul este privit cu mult optimism de CEO-ul Ivatherm: compania a atins un prag important de credibilitate si notorietate si, mai mult decat atat, Organizatia Mondiala a Sanatatii estimeaza ca, in anii urmatori 50% din populatia Europei va avea cel putin o alergie si 70% din cazuri vor avea o repercusiune cutanata.

Tocmai de aceea, in 2012, Ivatherm isi propune internationalizarea marcii prin comercializarea produselor pe pietele din jur, a declarat Rucsandra Hurezeanu pentru Business24.

Pusa in fata provocari de a numi o serie de masuri pentru cresterea economica, Rucsandra Hurezeanu a numit, printre altele, si necesitatea dezvoltarii de programe de finantare pentru export a companiilor romanesti, asa cum exista in Franta.

Cat de mare este investitia intr-un business de talia Ivatherm? Cat de repede se recupereaza investitia?

Suntem deja de 6 ani pe piata din Romania. Investitia a fost una importanta, dar am recuperat-o in primii ani. Este o piata din ce in ce mai concurentiala si in plus toti marii jucatori europeni sunt deja prezenti aici, deci stacheta era ridicata. Am incercat sa construim o marca cu produse de cea mai inalta calitate, atat in ceea ce priveste compozitia si formulele, texturile cremelor noastre, cat si la nivelul packagingului. Apoi am investit in formarea unei echipe performante de vanzari si distributie, in marketing si promovare. In ciuda competitiei importante sunt segmente de piata pe care Ivatherm este lider: rozaceea, dermatita seboreica si cuperoza.

De ce ati ales piata de cosmetice si nu alta directie, pentru afacerea dumneavoastra?

Am descoperit dermato-cosmeticele in perioada studiilor mele in Franta. Acest concept de cosmetice de farmacie a aparut prima data chiar in Franta, acum 30 de ani. In continuare, in Europa si in lume, laboratoarele franceze domina aceasta piata. Produsele dermato-cosmetice sunt produse de ingrijire special concepute pentru pielea sensibila. Prescrise de medicii dermatologi sau recomandate direct de farmacisti, ele sunt produse sigure si eficiente pentru pielea sensibila, uscata, acneica, cuperozica, sau imbatranita. Este un domeniu fascinant, foarte dinamic, care a facut posibila combinatia intre studiile mele de medicina si pasiunea pentru creme, parfumuri, texturi pe care o aveam de mica.

Ce aduc nou cosmeticele dumneavoastra fata de alte cosmetice din piata?

Conceptul Ivatherm aduce impreuna inovatia cu traditia, sau natura cu stiinta, prin imbinarea apei termale Herculane cu activi cosmetici inovanti. Produsele Ivatherm au acest ingredient unic si extrem de valoros: apa termala Herculane- o bogatie naturala a Romaniei, ale carei beneficii se cunosc de mii de ani. Ea este calmanta si antiiritanta pentru piele, avand proprietati antiinflamatorii demonstrate prin studii clinice de eficienta, in tara si in Franta. Cosmeticele Ivatherm sunt asadar special formulate pentru pielea sensibila, a carei incidenta este in crestere, atat la femei, cat si la barbati.

Resveratrolul, celulele stem vegetale, aquaphylinele sunt doar cateva exemple de inovatii reale cu care am cucerit consumatorii. In anti-aging, in hidratare sau acnee, Ivatherm aduce ingredienti activi inovanti si eficienti, fiind de fiecare data inaintea competitorilor sai.

Ati ales sa faceti outsourcing in Franta pentru businessul Ivatherm. Ce ii lipseste Romaniei ca sa acapareze cu totul o astfel de afacere?

Intr-adevar, produsele Ivatherm sunt formulate si produse in Franta. Pentru conceperea lor, lucram cu o echipa de cercetatori francezi, iar productia o subcontractam tot in Franta. Romania nu are aceeasi expertiza in industria cosmetica. Exista doi-trei producatori romani de cosmetice de mass-market al caror avantaj este in primul rand pretul mic. Franta, in schimb, are o industrie cosmetica foarte dezvoltata si foarte performanta. O mare parte dintre producatorii francezi nu au marcile lor proprii, ci lucreaza in contract de submanufactura pentru companii din Europa de Est sau Asia, asigurindu-le calitatea superioara a produselor.

Ce oportunitati de investitii vedeti in Romania?

Cred ca Romania ar avea nevoie de mai multe afaceri construite dupa modelul Ivatherm, care sa imbine tehnologia moderna a tarilor mai avansate cu resursele naturale ale Romaniei, pentru a crea produse unice, bine diferentiate si cu valoare adaugata.

Cum a fost anul 2011 pentru mediul de afaceri romanesc si in special pentru afacerile dumneavoastra?

A fost un an complicat, marcat de sincope si zguduit de spaimele ce tineau de evolutia mediului bancar in Romania, atat de dependent de ceea ce se intampla in celelalte tari ale Europei. Comportamentul de consum s-a schimbat foarte mult, iar provocarea cea mai mare pentru companii a fost sa se adapteze din mers acestor schimbari, cautand sa ramana totusi fidele obiectivelor propuse, tintelor pe care le aveau de atins. Ivatherm a inregistrat o crestere de 13%, pe o piata in usoara crestere. Am reusit sa ne pastram cota de piata si pozitia in primii 5 jucatori pe piata de dermato-cosmetice.

Din cei 3 ani de criza prin care a trecut Romania, care a fost cel mai dificil pentru mediul de afaceri, cel in care lucrurile nu au mai putut fi aduse sub control?

Cel mai greu a fost 2009, este anul cu cea mai mica crestere pentru noi, anul in care multe farmacii au falimentat, iar noi am avut un mic retard in ce priveste adaptarea la noile conditii de piata. Aceasta adaptare la noile nevoi ale clientilor a insemnat pentru noi mai multe promotii si reduceri care sunt asteptate acum de catre consumatori tot timpul anului si nu doar in sezonul "reducerilor". In ultimii trei ani, Ivatherm si-a pastrat cota de piata si pozitia intre primii jucatori pe piata, din pacate, in detrimentul profitabilitatii.

Cum estimati ca va fi anul 2012 pentru mediul de afaceri?

Suntem optimisti pentru ca piata dermato-cosmeticelor este in crestere, in ciuda recesiunii si scaderilor dramatice din alte sectoare. Consumatorii se indreapta din ce in ce mai mult spre piata produselor cosmetice de farmacie, pentru ca incidenta pielii sensibile creste. Organizatia Mondiala a Sanatatii estimeaza ca, in anii urmatori, in Europa, 50% din populatie va avea o alergie si 70% din cazuri vor avea o repercusiune cutanata. Pe de alta parte, aceasta piata este singura care inainte de 2008 inregistra cresteri uriase, de 40-45%. Acum cresterea este evident mai mica, dar vorbim totusi de o crestere. Pe de alta parte, Ivatherm a atins un prag important de credibilitate si notorietate, ceea ce ne face optimisti pentru viitor.

Numiti-mi 3 masuri care credeti ca ar trebui luate in anul urmator pentru ca economia sa intre pe un trend ascendent.

As numi reducerea contributiilor pe salarii, care este foarte mare in Romania, realizarea disponibilizarilor anuntate din aparatul de stat care este supradimensionat, platirea TVA-ului de catre companii la incasarea banilor, nu la emiterea facturilor. De asemenea asteptam masuri noi pentru stoparea coruptiei. Cred ca ar fi extraordinar de utila incurajarea investitiilor care creeaza noi locuri de munca si programe de finantare pentru export a companiilor romanesti, asa cum exista de exemplu in Franta.

Ce va propuneti pentru 2012?

Obiectivele noastre pentru 2012 sunt cresterea cotei de piata, construirea unei marci puternice romanesti. Ivatherm este un brand tanar aflat in ascensiune, iar mentinerea pe aceasta directie este o provocare. Ne propunem sa incepem in acest an internationalizarea marcii Ivatherm prin comercializarea produselor pe pietele din jur. Este un inceput mai lent decat ne-am asteptat, pentru ca inregistrarea produselor in tari care nu sunt in Uniunea Europeana este lung si anevoios. Vom continua sa lansam produse noi, inovante si eficiente, cu care ne-am obisnuit consumatorii si sa fim cat mai prezenti in agenda medicilor dermatologi si a farmacistilor pentru promovarea produselor noastre.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 5843 ori