Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Responsabilitatea sociala devine importanta pentru companiile din Romania

Responsabilitatea sociala devine importanta pentru companiile din Romania


In doar 10 ani, activitatea de responsabilitate sociala corporativa (CSR) a intrat in atentia directorilor de companii, pe masura ce nu doar activistii au inceput sa urmareasca implicarea CSR a firmelor, ci si investitorii si mai ales consumatorii.

Astfel, activitatea CSR s-a transformat dintr-o functie de marketing intr-una pusa in miscare chiar de Consiliile de Administratie si de top management. Mai mult, a crescut ponderea proiectelor implementate la nivel local, companiile alegand sa se implice direct in comunitatile in care opereaza.

Conform celei de a doua editii a studiului Tendinte si realitati CSR in Romania - 2014, realizat de EY Romania si CSRMedia.ro, 96% dintre companiile respondente spun ca s-au implicat in proiecte de responsabilitate sociala corporativa in 2013, fata de 86% in anul anterior.

Rezultatul dovedeste un interes mai mare din partea companiilor de a integra activitati de CSR in strategia lor de afaceri, pe fondul unui interes general in crestere din partea mediului de afaceri, al presei si al societatii civile cu privire la acest domeniu.

De asemenea, intr-o mare masura (89% fata de 82% la studiul anterior), liderii organizatiei se implica activ in promovarea eforturilor CSR atat in interiorul companiei, cat si in exteriorul ei.

A doua editie a studiului Tendinte si realitati CSR in Romania - 2014, realizat de CSRmedia.ro si EY Romania, are la baza un chestionar aplicat in perioada 10 aprilie - 19 mai 2014. In raport se analizeaza raspunsurile a 113 de executivi de top din segmentul local de business si specialisti din domeniul CSR la 29 de intrebari. Au raspuns la chestionar mai ales companiile deja implicate in CSR; de aceea studiul poate oferi raspunsuri celor care analizeaza oportunitatea de a incepe actiuni CSR si vor sa le inteleaga impactul la nivel strategic si beneficiile. Distributia companiilor respondente a fost urmatoarea: 15% inregistreaza vanzari sub 10 milioane EUR, 37% intre 10-100 milioane EUR si 48% peste 100 milioane EUR.

O treime dintre respondenti, interesati de percpetia clientilor

Conform studiului, 31% dintre respondenti masoara impactul eforturilor CSR in primul rand din prisma perceptiei clientilor, in timp ce 26% au avut in vedere angajatii. Este de notat faptul ca mai mult de jumatate dintre companiile respondente masoara impactul proiectelor CSR conform unor sisteme proprii de evaluare, in timp ce doar 24% utilizeaza standardele internationale in domeniu.

De asemenea, trebuie subliniat rolul top managementului in implicarea sociala a companiilor. Un procent in crestere fata de anul trecut din liderii organizatiilor promoveaza CSR in interiorul si exteriorul firmei (89%), in timp ce in 57% dintre companii exista un comitet de implicare CSR la nivel de top management. In aceeasi linie, actiunile de CSR rezulta dintr-o strategie formulata la nivel de companie in 84% dintre cazuri, un procent de asemenea in crestere fata de anul trecut (78% in editia din 2013).

"La prima editie a raportului consacrat responsabilitatii corporative afirmam ca ne asteptam ca fenomenul CSR sa se transforme in urmatorii ani in unul strategic pentru companiile din Romania, urmand evolutia de la nivel mondial. Privind raspunsurile din acest an, aceasta asteptare incepe sa se confirme. Cel mai relevant raspuns in acest sens este schimbarea de tendinta la intrebarea daca exista un comitet de implicare CSR la nivel de top management. Daca anul trecut, majoritatea respondentilor afirmau ca nu exista un asemenea comitet, in 2013 majoritatea companiilor si-au creat un comitet la nivel de management dedicat CSR", a declarat Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY Romania.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1417 ori