Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Primele cinci companii auto au investit anul trecut in promovare 137 de milioane de euro

Primele cinci companii auto au investit anul trecut in promovare 137 de milioane de euro
Primii cinci jucatori de pe piata auto au investit in promovare, pe canalele TV, presa scrisa si radio, in perioada ianuarie-decembrie 2007, sume brute de aproximativ 137 de milioane de euro, potrivit NewsIn AdRating.

Valoarea neta a investitiilor in
publicitate ale celor cinci companii monotorizate este de circa 15,4
milioane de euro. Discounturile considerate sunt de aproximativ 90%
pentru TV, 50% pentru radio si 50% pentru presa scrisa, potrivit firmei
de consultanta Media Hub.



In clasamentul realizat in functie de
sumele brute investite in promovare conduc cei de la Renault Nissan
Romania cu aproape 37,9 milioane de euro si sunt urmati de Auto Italia
cu 33,4 milioane de euro, Automobile Dacia
cu 23,9 milioane de euro, Porsche Romania cu 22,2 milioane de euro si
pe ultimul loc din cele cinci, Eurial Invest/Trust Motors cu aproape
19,9 milioane de euro.



In cazul estimarilor nete, clasamentul isi
pastreaza configuratia, diferentele fiind foarte mici. Renault Nissan
Romania se afla in fruntea clasamentului, cu 3,9 milioane de euro si
sunt urmati de Auto Italia cu 3,4 milioane de euro, Automobile Dacia cu
aproape 3 milioane de euro, Porsche Romania cu 2,9 milioane de euro si
pe ultimul loc in clasament, cu 2,3 milioane de euro, Eurial
Invest/Trust Motors.



Pentru promovarea pe piata media, cele
cinci companii monotorizate au folosit 15,4 milioane de euro (valoare
neta) pentru difuzarea unui numar de 86826 de spoturi pe canalele TV,
radio, reviste si ziare.



Oficialii Dacia spun ca, odata cu lansarea
noului model Sandero, in iulie 2008, compania va deveni mai agresiva in
ceea ce priveste publicitatea, desi actiunile de promovare din ultimii
ani (de dupa asocierea cu Renault) au consolidat brandul.



"Dacia a ales sa-si rebrandeze identitatea
vizuala la momentul oportun. De multe ori se intampla ca rebrandingul
sa apara atunci cand nu este cazul si invers, unele companii decid sa
nu schimbe nimic, atunci cand dezvoltarea companiei ar cere-o. Dar
Sandero este un motiv suficient pentru o revolutie. Tehnic, pentru
grup, nu e un model nou, dar pentru Dacia reprezinta o mare schimbare",
a declarat pentru NewsIn AdRating, strategy director si cofondator al
Grapefruit, Stefan Liute.



Misiunea celor de la Dacia in urmatoarele
luni este aceea de a completa marca Dacia cu noi produse, primul dintre
ele fiind Sandero. "Vrem sa lucram cu brandul, sa-l facem mai puternic
si mai vizibil", a adaugat directorul de marketing al Dacia, Rafael
Treguer.



Campaniile de publicitate ale
Renault-Nissan sunt concepute si gestionate de agentia Publicis
Romania, iar conturile Porsche sunt gestionate, in Romania, de
agentiile Funky Business, ICON Advertising si Advertigo, conform
reprezentantiilor agentiei.



NewsIn AdRating este o publicatie anuala,
editata de agentia de presa NewsIn. Cel de-al doilea numar al
publicatiei, care va fi lansat la sfarsitul acestei luni, vine cu o
noua ierarhie atat pentru agentiile full service, cat si pentru
agentiile specializate in planificarea si achizitionarea spatiului
publicitar.



Publicatia este bilingva (romana -
engleza), are peste 250 de pagini, este integral color si are un pret
de 19,5 lei. Publicatia anuala NewsIn AdRating poate fi gasita,
incepand cu data de 31 mai, la toate centrele premium de difuzare a
presei din marile orase ale tarii.






Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 731 ori