Romanii incep sa investeasca din nou in bunuri de lunga durata, ceea ce ajuta piata electronicelor sa iasa din cirza, este concluzia unui studiu Gfk Romania.
Potrivit studiului preluat de Evenimentul Zilei, piata romaneasca a bunurilor de folosinta indelungata s-a ridicat la 336 milioane de euro in al treilea trimestru al anului, in crestere de la 308 milioane de euro in al doilea trimestru.Totusi, piata a scazut in primele trei trimestre ale anului cu 42,3% fata de aceeasi perioada a anului 2008.
Cea mai rezistenta piata in fata crizei s-a dovedit a fi cea a electrocasnicelor mici, in ciuda pierderilor pe aproape toate segmentele.
O alta categorie, aceea a aparatelor de preparare a alimentelor, a avut un trimestru mai bun.
Conform studiului, vanzarile in cadrul segmentului de electrocasnice mari au crescut cu 20% in trimestrul al treilea in comparatie cu performantele atinse in trimestrul anterior, dar au scazut cu 38,4% fata de acelasi trimestru al anului trecut.
In declin s-a aflat piata de telefoane mobile si smart, care a inregistrat o scadere in trimestrul trei din 2009, cu 33,5% comparativ cu al treilea trimestru al anului 2008, atingand o valoare de 61 milioane de euro.
Sectorul IT a continuat de asemenea sa inregistreze o scadere de 58,1% in T3 2009, in comparatie cu acelasi trimestru al anului trecut, ajungand la 86 de milioane de euro, conform studiului citat.