Companiile au devenit foarte preocupate de rezultate si de modul in care sunt recuperate investitiile in servicii de training si consultanta, reiese dintr-o analiza a Brightway, companie de training si consultanta de business.
Raportul studiaza principalele transformari prin care a trecut piata de training si business coaching in Romania, de la momentul cand a aparut acest concept la noi in tara si pana in prezent.
Astfel, la inceputul anilor 2000, programele de training inca reprezentau o noutate pentru majoritatea managerilor romani. Piata a ajuns la un apogeu in 2007-2009, cand trainingul a devenit un serviciu frecvent accesat, mai ales in multinationale.
Daca in perioada de varf, a boomului economic, se alocau destul de usor bugete, odata cu venirea crizei lucrurile s-au schimbat, iar in momentul de fata piata este foarte concurentiala si in urmatorii ani va continua procesul de maturizare.
De asemenea, din analiza reiese ca vor avea succes programele cu o finalitate practica si masurabila pentru companie.
Sa fie training, dar cu rezultate
In 2014 principalele roluri ale consultantului/trainerului sunt de a ajuta liderii sa isi clarifice directia de actiune, de a sparge tiparele, de a deschide echipa catre schimbare, de a oferi instrumente pentru cresterea performantei, de a antrena oamenii sa isi dezvolte anumite abilitati si cel mai important, de a ajuta compania sa implementeze in mod practic solutiile identificate impreuna.
"Cand am inceput, multi manageri nu aveau un set de asteptari clar definite de la un program de training/business coaching pentru ca nu mai participasera niciodata. Am crescut odata cu piata, ne-am maturizat si am creat programe complexe. Anul acesta am implinit 10 ani de experienta. Acum avem in Brightway un set original de traininguri: pentru cresterea performantei in domeniile vanzari - Brightsale, Leadership - Brightboss, management financiar - Brightbiz, managementul timpului - Brightplan, negociere si comunicare - Brightlink, marketing si strategie - Brightmove, Public Speaking - Brightspeech, Inteligenta Emotionala - Brightlife", a declarat Lucian Arghire, Managing Partner, Brightway.