Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine, Dan Sova, s-a intalnit marti, la Beijing, cu conducerea companiei China Communications Construction Company, care si-a manifestat interesul pentru tronsonul Gilau - Suplacu de Barcau din Autostrada Transilvania, ramas neexecutat.
"In urma realizarii studiului de trafic pentru acest tronson, reiese ca traficul actual depaseste 21.000 de vehicule/ media zilnica anuala. Tronsonul este interesant pentru compania chineza, pentru ca face legatura cu coridorul IV Pan-european prin construirea Autostrazii Sebes-Turda", se arata intr-un comunicat al Departamentului pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine.
Contractul incheiat de guvernul Nastase cu americanii de la Bechtel ar fi trebuit sa aduca statului roman 415 kilometri de autostrada, intre Brasov si Bors, al carui pret total ar fi trebuit sa fie de 2,2 miliarde de euro, conform intelegerii initiale din 2003.
In final, Romania nu s-a ales decat cu 52 de kilometri si cu un gol bugetar de milioane de euro. Americanii, desi nu au muncit prea mult, au fost "rasplatiti" cu despagubiri de 37,2 milioane de euro si datorii de 50 de milioane de euro, in urma rezilierii contractului.