Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Majoritatea companiilor din Romania nu se auditeaza social si nu publica rapoarte sociale

Majoritatea companiilor din Romania nu se auditeaza social si nu publica rapoarte sociale
Forum for International Communications, initiator al programului CSR (responsabilitate sociala corporatista) Romania, considera ca strategiile de CSR ale companiilor romanesti ar putea fi imbunatatite printr-un plus de cercetare si analiza."Transparenta si credibilitate in practicile de responsabilitate sociala corporatista" este titlul campaniei initiata de CSR.

Ce inteleg oamenii de afaceri prin responsabilitate sociala corporatista (CSR), cat de transparente sunt companiile in comunicare, de ce nu sunt credibile mesajele corporatiste privitoare la implicarea sociala - sunt cateva dintre intrebarile puse reprezentantilor unora dintre cele mai importante companii din mediul romanesc de afaceri.

Studiul s-a realizat online, pe un esantion de 250 de reprezentanti ai mediului de afaceri implicati in domeniul CSR. Scopul cercetarii este de a vedea care sunt opiniile oamenilor de afaceri in privinta a doua din problemele cele mai controversate din domeniul CSR: transparenta in politicile de responsabilitate corporatista si credibilitatea companiilor care desfasoara programe sociale.

In numar de 19, intrebarile au abordat problemele auditarilor sociale si de mediu (auditarea sociala si domeniile avute in vedere de auditari), a raportarilor sociale (publicarea rapoartelor, credibilitatea lor, grupurile tinta avute in vedere in procesul de raportare), a codului etic (existenta codului etic, publicarea acestuia), a investitiilor sociale (evaluarea si publicarea rezultatelor evaluarii, metodele de evaluare folosite, domeniile de investitii sociale, grupurile tinta vizate de investitii).

61% dintre respondenti sustin ca firmele lor nu sunt auditate social si nu publica rapoarte sociale. Conform rezultatelor, 24% dintre companii sunt auditate social. Dintre companiile auditate social predomina multinationalele. Firmele care nu sunt auditate social opereaza in industriile bauturilor alcoolice, bancara, farmaceutica, software, telecomunicatii, energetica. Aproape jumatate dintre companiile neauditate sunt multinationale. De remarcat ca, desi se ocupa de domeniul CSR, 14,8% dintre oamenii de afaceri afirma ca nu stiu daca firmele la care lucreaza sunt auditate social.

Intr-un procent semnificativ, 37% dintre respondenti spun ca firmele lor publica rapoarte sociale. Cu toate acestea, marea majoritate a acestor companii nu au publicate rapoarte sociale pe site-uri.

Dintre respondenti, 16,7% dintre oamenii de afaceri nu au auzit de companii romanesti care raporteaza social, 11% spun ca rapoartele sociale ale firmelor nu sunt credibile, iar 53,7% sustin ca li se par credibile rapoartele sociale.

Intr-o proportie mare, 76%, oamenii de afaceri afirma ca firmele lor au coduri etice. De asemenea, principalele cai prin care organizatiile isi promoveaza codul etic constau in: canale de comunicare interna (74%), training (46%) si web-site corporatist (43%).

Principalele metode de evaluare a investitiilor sociale sunt, in ordinea importantei, bugetul investit (70%), articole de presa (55,6%) si raportari ale ONG-urilor partenere in proiecte sociale (48%).

Bloombiz



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 972 ori