Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Investitiile totale Dacia pentru Logan break se ridica la 154 mil. euro

Investitiile totale Dacia pentru Logan break se ridica la 154 mil. euro
Compania Automobile Dacia, detinuta de grupul francez Renault, a prezentat, joi, la Salonul Auto de la Paris, modelul Logan MCV, cu o caroserie tip break si pana la sapte locuri, proiect in care a alocat investitii de 154 de milioane de euro, incluzand si versiunea utilitara.Modelul va fi comercializat din 4 octombrie in Romania si de la inceputul anului viitor pe principalele piete europene.

Vanzarile pe piata romaneasca sunt estimate la circa 3.000 de unitati in acest an si 20.000 de unitati anul viitor, a declarat agentiei MEDIAFAX presedintele companiei, Francois Fourmont.

Vanzarile totale pentru acest model, in Romania si pe pietele externe, sunt prognozate sa atinga in 2007 circa 60.000 de unitati.

Masina se bazeaza, ca si Logan Berlina, pe platforma B a aliantei Renault-Nissan, dar este putin mai lunga. Denumirea vehiculului provine de la Multi Convivial Vehicle.

Logan MCV este primul din cele cinci modele care vor fi dezvoltate plecand de la berlina Logan in cadrul programului Contract Renault 2009, prezentat la inceputul acestui an de noul presedinte al producatorului francez, Carlos Ghosn.

Preturile noului vehicul vor fi cuprinse intre 8.200 de euro si 11.600 de euro, cu toate taxele incluse.

Potrivit lui Fourmont, noul model se va adresa fostilor clienti ai Daciei break, familiilor cu copii, dar si micilor intreprinzatori. Oficialul Dacia a apreciat ca nu exista inca un model concurent pe piata romaneasca pentru Logan MCV, avand in vedere dimensiunile si pretul masinii.

Vehiculul va fi produs la uzina Dacia de la Pitesti, unde au fost realizate investitii industriale de 110 milioane de euro, valoarea totala a sumelor alocate pentru acest model, inclusiv versiunea utilitara, fiind de 154 milioane de euro.

Dacia apreciaza ca bugetul de dezvoltare a fost mentinut redus prin aplicarea de principii cum ar fi "carry-over" - reutilizarea unor solutii tehnice de la un proiect la altul - si "design to cost" - preponderenta notiunii de cost in toate optiunile de ordin tehnic si conceptual.

Viitoarele piete pentru MCV, dupa Romania, sunt de la Spania la Turcia, si unele din Africa si din America Latina.

Fourmont a precizat ca Dacia nu are deocamdata in vedere sa realizeze un face lift pentru modelul Logan.

"In general, un constructor realizeaza un face lift atunci cand constata o tendinta accentuata de scadere a vanzarilor, fapt care nu se aplica in prezent modelului Logan", a spus Fourmont.

Automobile Dacia si-a extins in luna august a acestui an capacitatea de productie pana la 235.000 de unitati pe an, urmand ca in 2008 de pe liniile de montaj ale uzinei de la Pitesti sa iasa 350.000 de autovehicule pe an.

Pe de alta parte, presedintele Automobile Dacia, Luc Alexandre Menard, a declarat ca Logan MCV poate fi produs la orice unitate de productie a companiei Renault din intreaga lume, desi nu a fost luata inca o decizie cu privire la locatiile unde masina va fi construita.

Dacia arata ca Logan MCV a fost dezvoltat pentru a raspunde unor cerinte in utilizare cat mai variate, astfel ca optiunile tehnice au pus accent pe simplitate si robustete.

"Logan MCV preia plansa de bord monobloc a berlinei, care elimina jocurile de asamblare si care si-a dovedit capacitatea de a rezista foarte bine la uzura. Totodata, panourile portierelor sunt constituite dintr-un singur element", se spune intr-un comunicat al companiei.

Vehiculul are si sisteme laterale suplimentare de protectie, garda la sol inaltata, scut de protectie sub grupul moto-propulsor, precum si un nou dispozitiv de etanseitate la praf pentru cutia de viteze si transmisie, pentru a putea circula in conditiile unor sosele degradate.

Motorizarile pe benzina sunt cele disponibile si pe varianta berlina, respectiv 1,4 litri si 75 de cai putere, 1,6 litri si 90 de cai putere si cel mai recent introdus propulsor, de 1,6 litri, 16 supape si 105 cai putere.

Motorul diesel de 1,5 litri si 70 cai putere este cel utilizat la berlinele Logan vandute pe pietele vest-europene, pe piata romaneasca fiind disonibila doar varianta de 65 de cai putere.

Modelul este echipat standard cu doua airbaguri, iar Dacia considera ca dotarile de siguranta ii vor permite sa obtina cu usurinta trei stele la testele EuroNcap, din cinci posibile.

Diferentele fata de modelul Logan berlina se regasesc la designul exterior, la pasajele rotilor, bara fata, calandru, precum si la pavilionul suprainaltat.

In configuratia cu cinci locuri, volumul portbagajului este de 700 de litri, iar in cea cu sapte locuri de 200 de litri. Accesul la cele doua locuri de pe al treilea rand de scaune se face prin doua portiere spate, asimetrice.

Potrivit lui Menard, noul Logan MCV este o premiera si prin faptul ca, odata cu lansarea acestuia, Automobile Dacia participa pentru prima oara cu un stand in cadrul Salonului Auto de la Paris.

Vanzarile totale Logan din momentul lansarii masinii, la sfarsitul anului 2004, au depasit 330.000 de unitati. In primele sapte luni ale anului 2006, vanzarile Logan au totalizat 147.522 unitati

Productia Logan a inceput in 2004 la uzina Dacia din Pitesti, automobilul fiind produs si in Rusia, din aprilie 2005, precum si in Maroc si Columbia, din a doua jumatate a anului 2005.

Logan va fi produs in curand in Iran, iar apoi in India si in Brazilia in 2007. Versiunea din India va avea volan pe partea dreapta.

In unele tari europene, precum si in Rusia, Columbia, Venezuela si Ecuador, modelul este comercializat sub marca Renault.

Romania ramane prima tara in materie de vanzari Logan, cu 60.541 vehicule vandute intre lunile ianuarie si iulie 2006, reprezentand o cota de piata de 42%.

In Rusia, de la lansare, in aprilie 2005, au fost vandute 32.571 unitati, din care 25.514 in perioada ianuarie-iulie 2006.

In ceea ce priveste uzina din Moscova, aceasta isi va mari capacitatea in anul 2007, de la 60.000 la 80.000 unitati pe an. In Maroc, incepand din luna martie 2006, Dacia a devenit prima marca in materie de vanzari, cu 1.000 Logan pe luna.

Regiunea Americii reprezinta 5% din vanzarile mondiale ale Logan. Columbia este principala piata, cu 3.550 unitati in 2006.

In Europa si in Franta, vanzarile reprezinta 21% din total. In perioada ianuarie-iulie 2006, 12% din vanzari au fost realizate in regiunea Europa (17.644 unitati) si 9% in Franta - 12.992 unitati, adica 1% din piata franceza. Restul pietelor, Asia si Africa, reprezinta 1% din vanzarile Logan.

Pentru inceputul anului viitor este asteptata lansarea versiunii Logan furgoneta, care va inlocui modelul actual Dacia Pick-up, un derivat al Renault 12, masina pe baza careia a fost construit cel mai bine vandut automobil din istoria Dacia, modelul Berlina, cu vanzari de peste doua milioane de unitati.

Mediafax


directNews.ro - Topul blogurilor
Recomandari 29 Septembrie 2006

1.Povestea adevarata a mortii lui Steve Irwin
...

2.Numarul ziarelor vindute a scazut destul de mult in ultimii 2 ani
O analiza a directoarei de marketing a Gazetei, Dochita Zenoveiov, remarca un lucru nu tocmai pozitiv pentru presa din RO. Vinzarile au scazut de la o medie de 900.000 de exemplare pe zi in 2004, la 700.000 in 2006! S-au luat in calcul rezultatele primelor 10 ziare.

3.Cate parale face Teo?
SOV catre Teo: "Eu nu stiu cate parale faci dumneata." Dureros de sincer, veti spune (daca Teo Trandafir va e antipatica). Dar sa n-avem prejudecati.

4.Scandal: Moldova nu va fi prezenta la summit-ul francofoniei
Desi membra cu drepturi depline in Organizatia Internationala a Francofoniei, Republica Moldova nu a trimis la Summit-ul de la Bucuresti nici macar ministrul de externe. Andrei Stratan nu a participat, ieri, la Conferinta Ministeriala, iar prezenta presedintelui Vladimir Voronin, pentru maine, nu era confirmata, dupa cum a spus seful diplomatiei romane, Mihai-Razvan Ungureanu.

5.De ce nu vor emigra oamenii din Romania
Varul meu Nelu femeie de serviciu la NASA (fost inginer IT in Romania) a gasit stergand folderele de praf un studiu care ma pune pe ganduri. Din surse secrete NASA natia Romana a fost aleasa pentru a coloniza planeta Marte. Din toate natiile studiate au fost alesi Romanii pentru ca intru-n viitor habitat artificial pe Marte ar rezista cel mai bine.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1273 ori