Economia chineza este in continua crestere, iar chinezul din clasa mijlocie isi permite sa se "rasfete" cu tot felul de produse.
De aceea, companiile americane vor sa profite de aceasta oportunitate, in speranta ca "vor da lovitura" in China.
Iata care sunt companiile americane care parieaza pe piata chineza, potrivit Money CNN:
"Febra" iPhone-ului a ajuns, in cele din urma, si in China. Statul chinez are aproximativ 1 miliard de abonati la telefonia mobila, iar apropierea Apple de China nu a fost o surpriza in conditiile in care, in luna frebruarie, CEO-ul companiei, Tim Cook, a precizat investitorilor ca gigantul IT se va concentra foarte mult asupra pietei chineze.
Vanzarile Apple au crescut de patru ori mai mult decat in ultimul an, valoarea totala fiind de 12 miliarde de dolari in 2011. In timp ce clientii din SUA continua sa reprezinte mai mult de o treime din vanzarile companiei la nivel mondial, China recupereaza si ajunge la aproximativ 12% din veniturile totale ale Apple.
La inceputul acestui an, cand Apple a lansat iPhone 4S, compania a fost nevoita sa inchida magazinele de la Beijing si Shanghai, intrucat izbucnisera incaierari intre sutele de fani devotati, care-si asteptau randul sa cumpere noul produs.
Boeing
Compania incearca sa transforme China in clientul sau nr 1 pentru avioanele comerciale. Potrivit previziunilor companiei, in urmatorii 20 de ani, China va avea nevoie de 5000 de avioane noi, in valoare totala de 600 de miliarde de dolari.
Concurenta pentru aceste contracte va fi una acerba. Deja au intrat in joc companii precum Airbus, Embraer si Bombardier, iar altele isi asteapta intrarea pe piata chineza. Dar Boeing vrea sa primeasca cea mai mare parte.
Acesta este motivul pentru care compania a investit considerabil in China, lansand programe de educatie aerospatiala la scolile primare, dar si in universitati.
In prezent, Boeing are peste 6.000 de angajati in China, iar in 2011 a obtinut venituri de 4,8 miliarde de dolari numai de pe piata chineza.
Yum! Brands
Proprietarul lanturilor de fast-food KFC, Pizza Hut si Taco Bell isi obtine cea mai mare parte a veniturilor din China, de aceea a decis sa investeasca mai mult pentru consumatorii asiatici.
Anul trecut vanzarile au crescut cu 19% in China, in timp ce in SUA acestea au scazut cu 1%.
CEO-ul Yum Brands, David Novak, numeste China drept "cea mai mare oportunitate pentru cresterea unui restaurant in secolul XXI". Prin urmare, compania a deschis 656 de restaurante noi in China numai anul trecut.
Best Buy
Cu patru ani in urma, Best Buy a inceput achizitionarea Five Star, unul din cei mai mari retailer-uri de electronice din China.
De atunci, Five Star a ramas pe profit, iar compania planuieste sa deschida inca 40-50 de noi magazine in China, cu toate ca in Statele Unite resimte inca recesiunea si a anuntat deja ca va inchide 50 de magazine.
CEO-ul Best Buy, Brian Dunn, a demisionat in mod neasteptat la inceputul acestei luni.
Consumul de bauturi carbogazoase este in scadere in SUA, insa resimte cresteri masive pe pietele emergente. Spre norocul Coca Cola, Sprite si Fanta, toate sunt extrem de apreciate in cea de-a doua mare economie a lumii. 12% din totalul productiei de anul trecut a fost vandut doar in China.
Dupa lansarea sucului de portocale Minute Maid, in China, in 2005, produsul a devenit unul din cele mai dorite branduri de pe piata chineza, iar vanzarile au depasit 1 miliard de dolari in anul de criza 2010.
Cu toate ca acum chinezii par a fi indragostiti dupa bauturile produse de americani, in 1998, consumatorul mediu chinez consuma doar opt produse Coca Cola pe an. Acum, acesta consuma mai mult de 30.