Gigantii din SUA "se muta" in China. Ce companii aleg drumul spre Asia

Joi, 26 Aprilie 2012, ora 19:44
2161 citiri
Gigantii din SUA "se muta" in China. Ce companii aleg drumul spre Asia

Economia chineza este in continua crestere, iar chinezul din clasa mijlocie isi permite sa se "rasfete" cu tot felul de produse.

De aceea, companiile americane vor sa profite de aceasta oportunitate, in speranta ca "vor da lovitura" in China.

Iata care sunt companiile americane care parieaza pe piata chineza, potrivit Money CNN:

Apple

"Febra" iPhone-ului a ajuns, in cele din urma, si in China. Statul chinez are aproximativ 1 miliard de abonati la telefonia mobila, iar apropierea Apple de China nu a fost o surpriza in conditiile in care, in luna frebruarie, CEO-ul companiei, Tim Cook, a precizat investitorilor ca gigantul IT se va concentra foarte mult asupra pietei chineze.

Vanzarile Apple au crescut de patru ori mai mult decat in ultimul an, valoarea totala fiind de 12 miliarde de dolari in 2011. In timp ce clientii din SUA continua sa reprezinte mai mult de o treime din vanzarile companiei la nivel mondial, China recupereaza si ajunge la aproximativ 12% din veniturile totale ale Apple.

La inceputul acestui an, cand Apple a lansat iPhone 4S, compania a fost nevoita sa inchida magazinele de la Beijing si Shanghai, intrucat izbucnisera incaierari intre sutele de fani devotati, care-si asteptau randul sa cumpere noul produs.

Boeing

Compania incearca sa transforme China in clientul sau nr 1 pentru avioanele comerciale. Potrivit previziunilor companiei, in urmatorii 20 de ani, China va avea nevoie de 5000 de avioane noi, in valoare totala de 600 de miliarde de dolari.

Concurenta pentru aceste contracte va fi una acerba. Deja au intrat in joc companii precum Airbus, Embraer si Bombardier, iar altele isi asteapta intrarea pe piata chineza. Dar Boeing vrea sa primeasca cea mai mare parte.

Acesta este motivul pentru care compania a investit considerabil in China, lansand programe de educatie aerospatiala la scolile primare, dar si in universitati.

In prezent, Boeing are peste 6.000 de angajati in China, iar in 2011 a obtinut venituri de 4,8 miliarde de dolari numai de pe piata chineza.

Yum! Brands

Proprietarul lanturilor de fast-food KFC, Pizza Hut si Taco Bell isi obtine cea mai mare parte a veniturilor din China, de aceea a decis sa investeasca mai mult pentru consumatorii asiatici.

Anul trecut vanzarile au crescut cu 19% in China, in timp ce in SUA acestea au scazut cu 1%.

CEO-ul Yum Brands, David Novak, numeste China drept "cea mai mare oportunitate pentru cresterea unui restaurant in secolul XXI". Prin urmare, compania a deschis 656 de restaurante noi in China numai anul trecut.

Best Buy

Cu patru ani in urma, Best Buy a inceput achizitionarea Five Star, unul din cei mai mari retailer-uri de electronice din China.

De atunci, Five Star a ramas pe profit, iar compania planuieste sa deschida inca 40-50 de noi magazine in China, cu toate ca in Statele Unite resimte inca recesiunea si a anuntat deja ca va inchide 50 de magazine.

CEO-ul Best Buy, Brian Dunn, a demisionat in mod neasteptat la inceputul acestei luni.

Coca Cola

Consumul de bauturi carbogazoase este in scadere in SUA, insa resimte cresteri masive pe pietele emergente. Spre norocul Coca Cola, Sprite si Fanta, toate sunt extrem de apreciate in cea de-a doua mare economie a lumii. 12% din totalul productiei de anul trecut a fost vandut doar in China.

Dupa lansarea sucului de portocale Minute Maid, in China, in 2005, produsul a devenit unul din cele mai dorite branduri de pe piata chineza, iar vanzarile au depasit 1 miliard de dolari in anul de criza 2010.

Cu toate ca acum chinezii par a fi indragostiti dupa bauturile produse de americani, in 1998, consumatorul mediu chinez consuma doar opt produse Coca Cola pe an. Acum, acesta consuma mai mult de 30.

Vivo X200 și X200 Pro impresionează la debutul din China: Specificații de top, dar niciun plan pentru Europa. De ce sunt atât de așteptate
Vivo X200 și X200 Pro impresionează la debutul din China: Specificații de top, dar niciun plan pentru Europa. De ce sunt atât de așteptate
Seria Vivo X200 a fost lansată în China cu trei variante distincte: X200, X200 Pro și X200 Pro Mini, oferind specificații de top și o alternativă credibilă la seria Galaxy S24 de la Samsung....
Cum se contrazic două mari instituții financiare cu privire la deficitul bugetar din țară. Se poate sau nu reduce decalajul masiv doar prin tăierea cheltuielilor?
Cum se contrazic două mari instituții financiare cu privire la deficitul bugetar din țară. Se poate sau nu reduce decalajul masiv doar prin tăierea cheltuielilor?
Agenția de rating S&P a reconfirmat săptămâna trecută ratingul aferent datoriei guvernamentale și perspectiva stabilă ale României la BBB-/A3 pentru datoria pe termen lung și scurt în...
#companii americane china, #investitii americane China, #companii sua china , #Investitii

Curs valutar

1 EUR = 4.9755 RON

0.0011

1 USD = 4.5603 RON

0.0102
  1. Compania care trimite acasă mii de angajați. De ce s-a ajuns la concedieri masive
  2. Creatorul Bitcoin ar fi fost identificat. Ce spune acesta despre asocierea cu pseudonimul Satoshi Nakamoto
  3. Dacia a dezvăluit SUV-ul Bigster, cel mai mare model din istoria mărcii. Autoturismul va fi produs tot la Pitești FOTO/VIDEO
  4. Ucraina îl lovește pe Putin unde îl doare cel mai rău. Investițiile Rusiei se prăbușesc
  5. Fenomenul care lovește Rusia se răspândește rapid. Criză acută din cauza sancțiunilor SUA
  6. Tarifele RCA, plafonate doar „în teorie”: Șoferii plătesc sute de lei în plus față de anul trecut. Cum reusșesc adiguratorii să mărească tarifele
  7. Robotaxi-ul Tesla "Cybercab" a fost dezvăluit de Elon Musk. Când va fi gata de lansare FOTO VIDEO
  8. Un aliat al Rusiei s-a săturat să piardă și schimbă tactica față de Moscova. Putin va primi o lovitură grea
  9. Viceguvernatorul BNR: „UE are legi dure contra spălării banilor”. La ce trebuie să fie atente băncile și persoanele fizice
  10. Promisiunile Mega Image după achiziția Profi. Cum se va mai putea pune problema unei concurențe reale pe piața locală de comerț cu amănuntul