General Motors Co (GM) isi reconsidera strategia pentru pietele emergente, a declarat directorul general al companiei americane Dan Akerson.
Sefii GM au indicat in urma cu trei ani ca vor folosi grupul chinez SAIC, care produce masini ieftine in cadrul unor societati mixte infiintate cu General Motors, ca partener preferat pentru a se extinde pe pietele emergente din intreaga lume.
Dar in ultimele luni, GM a inceput sa ia in considerare si un parteneriat cu grupul francez PSA Peugeot Citroen pe pietele din Europa, Rusia si America Latina.
"Prima noastra obligatie este de a rezolva situatia companiei din Europa, iar potentialul exista si pentru alte zone in care operam. Asta nu inseamna ca nu putem avea o relatie in alta parte a lumii", a explicat seful GM, aratand ca PSA are o prezenta redusa in America Latina, iar cele doua companii s-ar putea ajuta reciproc in acesta regiune.
Intrebat daca SAIC va fi singurul partener al GM pe plan mondial, Akerson a spus: "In acest moment nu am un raspuns. Lucram la aceasta chestiune".
Declaratiile sale indica foarte clar ca GM isi schimba strategia pentru pietele emergente, care ofera cel mai rapid ritm de crestere.
General Motors a anuntat la 14 ianuarie ca in 2012 a vandut 9,2 milioane vehicule la nivel mondial, in crestere cu 2,9% in ritm anual, ceea ce inseamna ca grupul american a pierdut pozitia de cel mai mare producator auto din lume in defavoarea rivalului japonez Toyota.
GM a precizat ca vanzarile sale au crescut cu 3,2% in America de Nord, dar au scazut cu 8,2% in Europa, unde grupul american sufera de pe urma rezultatelor filialei Opel. In schimb, in China, GM si societatile sale mixte au vandut anul trecut un numar record de 2,84 milioane vehicule, in crestere cu 11,3%.
De asemenea, principala marca a grupului, Chevrolet, a inregistrat anul trecut un record de 4,95 milioane vehicule vandute la nivel mondial.