Cum schimba directorii Dacia povestea de la o luna la alta. De ce vor sa plece?

Vineri, 02 Decembrie 2011, ora 18:11
3181 citiri
Cum schimba directorii Dacia povestea de la o luna la alta. De ce vor sa plece?

Uzinele de la Pitesti ar putea pierde productia Dacia, in favoarea celor din Maroc daca piata auto va scadea, a declarat vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, intr-un interviu acordat TVR Info. Nu este pentru prima oara cand oficialii companiei ameninta cu mutarea productiei in fabrica din Casablanca, directorul Renault deschizand aceasta discutie in urma cu cateva luni.

"Uzina din Maroc va incepe sa functioneze din 2012. Aceasta situatie a creat un pic de teama in randul salariatilor de la Pitesti. Sper ca vor avea un plus de intelepciune sa priceapa ca, in cazul in care piata auto cade, ar putea fi preferata uzina din Maroc pentru productia automobilelor Dacia", a spus Stroe, ale carui declaratii suna a amenintare.

Motivul pentru care s-ar dori mutarea in Maroc? Mana de lucru mai ieftina, bineinteles. In conditiile in care numeroase companii straine aleg Romania in detrimentul altor state tocmai pentru pretul redus al orei de munca, Dacia doreste sa se mute in Maroc. "Costul orei de munca e mai mic cu 18%," declara Stroe, incercand astfel de motiveze mutarea productiei brandului de tara in strainatate.

De asemenea, vicepresedintele Automobile Dacia sustine ca aceasta mutare ar facilita si alimentarea pietei auto prin Gibraltar.

Mutarea, dorita de Renault

"Am decis mutarea unei parti a productiei Sandero in Maroc datorita cresterii cererii pentru Duster, astfel ca trebuie sa marim cadenta de productie. Cum suntem aproape de capacitatea maxima de productie a uzinei de la Mioveni, vom muta o parte din productia Sandero ca sa facem loc modelului Duster," declara Jacques Chauvet, director Renault si presedinte Dacia, la Salonul Auto de la Frankfurt in septembrie.

Astfel, de la ideea de extindere a capacitatii de productie a modelului Duster ca scuza pentru mutarea Dacia in Casablanca, s-a ajuns, in doar trei luni, la amenintarea mutarii intregii productii pentru o mana de munca mai ieftina.

La uzinele Mioveni lucreaza peste 15.000 de oameni, conform datelor oferite de Dacia.

Productia, in scadere

Productia de autovehicule din Romania a scazut cu 2,3% in primele zece luni din acest an, la 283.809 de unitati, iar productia de autoturisme s-a diminuat, in aceeasi perioada, cu 2,5%, la 261.450 de unitati.

Totodata, vanzarile de autoturisme in 2011 au scazut in primele zece luni cu 10,9% fata de aceeasi perioada din 2010, la 78.848 unitati, in timp ce in octombrie s-a inregistrat o crestere de 6,1% fata de luna anterioara, la 9.678 unitati. Scaderea pietei auto se bazeaza pe diminuarea puterii de cumparare a romanilor, care aleg sa nu mai investeasca in masini in perioada de criza.

Chiar si in aceste conditii, la nivelul primelor zece luni ale anului, Dacia a ramas liderul pietei romanesti, cu 26.055 autovehicule vandute.

Actionarul principal Dacia este Renault SAS, care detine 99,43% din capitalul Dacia.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Prețuri imense la Mamaia Nord și la Poiana Brașov. Cât a ajuns să coste o noapte de cazare pentru minivacanța de 1 Mai și Paște
Prețuri imense la Mamaia Nord și la Poiana Brașov. Cât a ajuns să coste o noapte de cazare pentru minivacanța de 1 Mai și Paște
România continuă să fie pe primul loc în UE când vine vorba despre inflație. Un bun exemplu în acest sens reprezintă tarifele din stațiuni, stabilite de hotelieri. Față de anul trecut,...
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Dolj: Şofer înregistrat de radar în timp ce conducea cu viteza de 218 kilometri pe oră pe DN 55 Un şofer din Craiova a rămas fără permisul de conducere pentru 120 de zile după ce a fost...
#productie Dacia Pitesti, #productie Dacia Maroc , #Investitii