Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Mall-ul online FashionUp "ataca" Ungaria. Urmeaza Cehia si Slovacia

Mall-ul online FashionUp "ataca" Ungaria. Urmeaza Cehia si Slovacia


In 2009 lansa primul mall online din Romania, impreuna cu Marius Ghenea. Acum, Alin Stanciu extinde businessul peste hotare. Dupa prima reusita in Bulgaria, cifra de afaceri FashionUp s-a apropiat de 2 milioane de euro. Urmatoarea piata este Ungaria si spera ca extinderea sa-i creasca cifra de afaceri pana la 3,5 milioane de euro in 2013.

Dupa lansarea magazinului FashionUp in Ungaria, ia in considerarea extinderea si in Cehia si Slovacia. Recunoaste ca pe fiecare piata exista jucatori locali cu o cota semnificativa, insa notorietatea brandurilor pe care le reprezinta si numarul de produse pe care le ofera situeaza businessul sau mult in fata lor, sustine antreprenorul.

Strategie in functie de 'daca'

Contactul direct cu piata de moda din Romania din ultimii 10 ani l-a "marcat", intr-un mod pozitiv: "probabil am mai multe ceasuri, curele sau jeansi decat ar fi normal pentru o persoana. Sau chiar mai multe", spune Alin Stanciu, intr-un interviu acordat Business24.

Ati decis extinderea afacerii dumneavoastra pe piata din Ungaria, la doar un an dupa ce ati intrat pe piata din Bulgaria. Care a fost cifra de afaceri pe care FashionUp a inregistrat-o in 2012 (si care v-a determinat, presupun, sa continuati expansiunea)?

Ne-am apropiat de bariera celor 2 milioane de euro care era obiectivul pentru anul trecut.

Marius Ghenea vede aceasta strategie drept o oportunitate pentru intregul mediu de business romanesc. Sunteti de aceeasi parere? Ii sfatuiti pe anterprenorii romani sa ia in considerare dezvoltarea regionala?

Din cate imi amintesc, declaratiile lui Marius contineau niste "daca", niste conditionari. Personal nu cred ca putem generaliza afirmatia, asa ca singurul indemn pe care l-as face e ca fiecare companie sa-si evalueze beneficiile si impactul pe care scenariul unei extinderi regionale le-ar putea avea si doar ulterior sa ia decizia internationalizarii afacerii, mai ales ca exista specificitati contingente ale fiecarei piete, chiar daca ea e in imediata proximitate.

Intr-adevar, demografic vorbind, Romania este o piata importanta din CEE si asta poate ajuta firmele sa atinga un volum de vanzari care sa le permita acumularea unui know-how care poate fi exportat sau replicat pe alte piete.

Daca studiul respectiv e favorabil, daca avantajele competitive pot fi replicate si daca nu exista bariere in finantare, bineinteles ca deschiderea businessului in alte piete e o strategie de dezvoltare corecta care poate aduce, se pare, cresterea bazei de clienti, a veniturilor, precum si importante economii de scala sau scop.

Cititi interviul integral in urmatoarea editie de week-end Business24 "Cum sa-i cheltuiesti".

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2118 ori