Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Alpine Holding, cel mai mare caz de insolventa din Austria. Vezi contractele din Romania

Alpine Holding, cel mai mare caz de insolventa din Austria. Vezi contractele din Romania


Compania austriaca Alpine Holding, prezenta si in Romania, prin divizia Alpine Bau, a declansat in Austria cel mai mare caz de insolventa postbelica. Firma nu a reusit sa atraga fonduri noi si nu isi mai poate plati datoriile de 2,56 miliarde de euro.

Alpine Bau, divizie cu operatiuni in Austria, Germania, dar si in tari din Estul Europei, printre care Romania, a completat documentele pentru declansarea procedurii de insolventa, potrivit Bloomberg, care citeaza un comunicat oficial al firmei. In perioada urmatoare, Alpine Holding va depune la randul sau o cerere de insolventa, mentioneaza sursa citata.

Obligatiunile grupului de constructii au fost suspendate de la tranzactionare la bursa din Viena, dupa ce marti au atins minime record. "Eforturile companiei de a-si restructura datoriile in afara justitiei au esuat. Pentru evitarea insolventei ar fi fost nevoie de 400 de milioane de euro", a anuntat KSV, grup care reprezinta creditorii in procedurile de insolventa, potrivit Bloomberg.

Alpine Bau este cel mai mare constructor din Austria, dupa Strabag. Nivelul obligatiilor financiare este mai mare decat cel al grupului industrial A-Tec Industries (intrat in insolventa in 2010), si al companiei de retail Konsum(in insolventa din 1995), "datorita" acestei "performante, insolventa Alpine fiind cea mai mare din istoria postbelica a Austriei.

Alpine Bau a depus un plan de restructurare prin care diviziile viabile vor continua sa functioneze, urmand sa fie salvate 4.600 din 6.500 de locuri de munca, iar restul grupului va fi vandut sau inchis.

Potrivit planului, care trebuie aprobat de un administrator special numit de Curtea Comerciala, grupul va plati creditorilor circa 20% din datorii, in urmatorii doi ani.

Cererea de insolventa pune capat eforturilor bancilor creditoare, in frunte cu Erste Group Bank si UniCredit Bank Austria, care au convenit in luna martie sa reduca cu 30% creante de 520 milioane de euro pe care le aveau de incasat de la Alpine.

Ce afaceri au austriecii in Romania

In Romania, Alpine Bau este condus de Ionel Giuglea, este implicata intr-o serie de proiecte importante, printre care se numara un tronson din austrada Nadlac-Arad, un contract in valoare de 124,45 de milioane de euro.

De asemenea, Alpine a obtinut din partea CFR, in asociere cu FCC Construccion (Spania) - Azvi (Spania) - Straco Grup (Romania), un contract de reabilitare a 30 km de cale ferata intre localitatile Atel (Sibiu)-Micasasa (Sibiu), pentru 747,4 milioane de lei, fara TVA.

FCC Construccion, fondul spaniol care detine Alpine, si Astaldi lucreaza si la constructia tronsonului Drumul Taberei - Eroilor de pe Magistrala 5 de metrou, cu o lungime totala de peste 6 kilometri si 10 statii. Grupul spaniol a construit centura Aradului in regim de autostrada si a depus anul trecut oferte pentru constructia unor tronsoane ale autostrazii Lugoj-Deva si ale autostrazii Timisoara-Lugoj.

Tronsonul Arad-Nadlac

La inceputul anului trecut, CFR a atribuit doua contracte in valoare totala de 334 milioane de euro fara TVA pentru modernizarea infrastructurii feroviare intre localitatile Atel (Sibiu) si Coslariu (Alba), pe o portiune de 66,2 km, loturile fiind adjudecate de compania Impresa, respectiv asocierea Aktor-Arcada.

In urma contestatiilor, contractul atribuit Impresa a fost castigat de asocierea FCC Construccion (Spania) - Alpine Bau - Azvi (Spania) - Straco Grup (Romania).

Asocierea de firme FCC Construccion (Spania) - Alpine Bau (Austria) - Azvi (Spania) va moderniza si tronsonul de cale ferata Sighisoara-Atel (judetele Mures si Sibiu) in lungime de 23,3 kilometri, valoarea contractului atribuit de CFR SA fiind de 207,7 milioane de euro fara TVA.

Grupul spaniol FCC Construccion este implicat in numeroase proiecte din Romania, executand in prezent lucrari de reasfaltare a autostrazii Arad-Tmisoara, deschisa in decembrie 2011 si pe care a construit-o in colaborare cu compania Astaldi. Autostrada are o lungime de 32,25 de kilometri si face parte din coridorul IV Pan-european.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 7440 ori