Radu Turcescu, Smart PR Cinci motive puternice pentru care sa apelezi la PR

Miercuri, 12 Martie 2014, ora 10:30
2593 citiri
Radu Turcescu, Smart PR Cinci motive puternice pentru care sa apelezi la PR
Radu Turcescu - consultant in relatii publice, fondator SMART PR GROUP

Daca ar fi sa definim simplu complexa activitate de relatii publice, ar trebui sa formulam cam asa: Fa un lucru bun si vorbeste despre acesta! Acest lucru presupune sa cream si sa comunicam un anumit tip de imagine clientilor nostri.

De ce imagine? Pentru ca vinde, atrage clienti noi, pastreaza actualii clienti, atrage angajati performanti si pastreaza angajatii motivati.

Activitatea de relatii publice sau arta comunicarii cu publicul are ca principal obiectiv crearea, cresterea si intretinerea imaginii persoanelor fizice si juridice.

La inceputul activitatii mele de consultant in relatii publice, cand un potential client ma intreba ce este PR-ul, ii ofeream aceasta definitie si ii urmaream atent nedumerirea. Dupa cateva astfel de intalniri am inteles foarte clar care era problema: definitia mea era mult prea vaga. Am reusit insa sa identific cinci motive pentru care orice companie trebuie sa apeleze la un consultant in relatii publice, motive pe care le voi prezenta mai jos.

1. PR-ul te poate ajuta sa obtii aparitii gratuite in mass media

Aparitiile gratuite in mass media sunt extrem de importante pentru imaginea companiei pe care o conduci. Si nu, nu ma refer la acele aparitii care au la baza o relatie in managementul unui ziar sau o vorba buna cu un jurnalist intalnit la o petrecere, sambata seara. Acesta nu este PR si efectele vor fi nule.

Si totusi de ce este important ca firma ta sa apara GRATUIT in mass media:

Credibilitate - jurnalistii nu scriu despre orice si despre oricine deoarece sunt constienti de faptul ca publicul de calitate doreste stiri de calitate. Un PR de calitate inseamna comunicarea unor stiri de calitate.

Vizibilitate - publicul, clientii stiu foarte bine ca un articol publicitar este platit si ca mesajul transmis este cel dorit de compania respectiva. Vizibilitatea prin intermediul PR-ului presupune redactarea articolelor din punctul de vedere al jurnalistului, fapt ce subliniaza importanta mesajului.

Sustinerea vanzarii - PR-ul vine in sprijinul agentului de vanzari, in momentul in care acesta contacteaza direct un potentia client :

Cum poti obtine aparitii gratuite in mass media ?

Cea mai simpla si directa metoda prin care compania ta poate obtine aparitii gratuite in mass media este implementarea unor campanii sociale, campanii de interes general, precum campanii de informare, de constientizare, de educare.

Implementeaza campanii a caror subiect sa fie complementar cu domeniul de activitate al firmei pe care o conduci. De exemplu, daca esti manager-ul unui restaurant, poti implementa o campanie de promovare a unui regim alimentar sanatos. Sau, daca esti fondatorul unui club de sanatate, poti implementa o campanie de prevenire a obezitatii in randul copiilor sau tinerilor.

2. PR - ul iti poate pozitiona compania drept expert in domeniul sau de activitate

Esti de acord cu mine ca oamenii tind sa cumpere de la experti ?

Doresti sa fii considerat expert in domeniul tau de activitate ?

Cand vrei sa incepi ?

Activitatea de vanzare poate fi explicata drept satisfacerea nevoilor clientilor sau rezolvarea problemelor acestora. Iar clientii au nevoie sa stie ca problemele lor sunt satisfacute de experti, de cei mai buni in domeniul respectiv.

De ce este important ca firma ta sa se pozitioneze drept expert in domeniul tau de activitate :

Credibilitate - Nimeni nu vrea i se vanda, insa toti vor sa cumpere. O companie care se pozitioneaza drept expert in domeniul sau de activitate si care rezolva problemele clientilor sai, devine automat o firma credibila in ochii clientilor.

Vizibilitate - Pozitionarea drept expert asigura o vizibilitate activa in mediul online, in Social Media si atrage publicul catre website-ul companiei

Vanzare - Conform statisticilor Google, o persoana realizeaza pana la 10 cautari pana se decida asupra achizitionarii unui produs sau serviciu. Pozitionarea drept expert asigura firmelor o prezenta activa in motoarele de cautare.

Cum poti pozitiona compania drept expert in domeniul sau de activitate ?

Utilizarea unui blog - redactarea articolelor de blog, care sa raspunda la intrebarile clientilor si care sa rezolve problemele acestora. Scopul acestor articole este de a oferi sfaturi clare, complementare cu domeniul de activitate al firmei

eBook-uri - crearea unor carti electronice, de dimensiuni mici, care sa contina informatii esentiale din domeniul de activitate al companiei

Comunicate de presa online - redactarea si publicarea comunicatelor de presa pe website-uri specializate.

Continut video - realizarea materialelor video care sa contina interviuri sau informatii ajutatoare despre un produs sau un serviciu.

Continut audio - realizarea materialelor audio care sa contina interviuri sau informatii ajutatoare despre un produs sau un serviciu.

Testimoniale

3. PR - ul te ajuta sa identifici tipologia clientilor tai

Primul lucru care TREBUIE sa stea la baza oricarei campanii de relatii publice este raportul cu privire la tipologia clientilor companiei pe care o conduci. Doar asa, mesajele si canalele de comunicare alese vor fi cele corecte.

De ce este important ca o companie sa-si cunoasca foarte bine clientii ?

Pentru a economisi bani - este important sa stim unde sunt clientii nostri, ce citesc si care sunt retelele de socializare preferate pentru a alege cele mai eficiente canale de comunicare. In acest mod, eforturile financiare vor fi concentrate strict pe canalele de comunicare utilizate si de clientii nostri.

Pentru a economisi timp - decat sa pierdem timp pentru a fi peste tot, ne putem concentra sa transmitem mesajele prin intermediul canalelor de comunicare corecte.

Pentru a creste vanzarile - o companie care isi cunoaste foarte bine clientii, stie in detaliu nevoile si problemele acestora. In acest sens, strategiile firmei vor respecta in detaliu nevoile clientilor.

Cum poti identifica tipologia clientilor tai?

Creeaza un formular cu intrebari din care sa afli:

  • Dorintele, aspiratiile, visurile si hobby-urile clientilor tai
  • Studiile, locul de munca si numarul de ore lucrat pe zi
  • Sursele principale de informare: ziare, reviste, mediul online etc.
  • Retelele preferate de socializare
  • Orele de frecventare a acestor retele
  • Punctele tari si punctele forte ale companiei
  • Datele de contact
  • Ofera acest formular la intalnirile cu clientii sau la tine pe website. Ofera ceva gratuit pentru completarea acestuia!

    4. PR-ul poate creste vizibilitatea companiei tale prin intermediul evenimentelor si a prezentarilor publice

    Evenimente, indiferent de natura lor, reprezinta o forma excelenta de promovare a companiei pe care o conduci. Fie ca aceste evenimente sunt organizate de tine, fie ca participi la evenimente organizate de altii, agenda ta ar trebui sa contina cel putin 2 evenimente lunare la care sa fii prezent.

    De ce este important ca firma ta sa fie prezenta la astfel de evenimente?

    Networking - Schimbul de carti de vizita este, cu siguranta, o forma simpla, eficienta si directa de comunicare cu potentiali clienti sau parteneri de afaceri

    Prezentari publice - sustinerea unor discursuri reprezinta o forma excelenta de pozitionare a companiei drept expert intr-un anumit domeniu de activitate

    Cresterea vanzarilor - organizarea de evenimente prin care o companie promoveaza anumite campanii, produse sau servicii reprezinta o forma directa de relationare cu publicul sau. In cadrul acestor evenimente, pot fi comunicate eventuale servicii sau produse noi, oferte speciale sau reduceri periodice.

    Cum poti aplica tu aceasta strategie ?

  • Organizeaza evenimente periodice in numele firmei tale: conferinte de presa, strangere de fonduri, petreceri private, prezentari de produse sau servicii etc.
  • Participa la cel putin 2 evenimente organizate de altii.
  • Schimba cel putin 20 de carti de vizita pe eveniment.
  • Profita de orice situatie unde ai putea vorbi in public.
  • 5. Importanta PR-ului se schimba

    Conform celebrilor specialisti in marketing, Al si Laura Ries, PR-ul reprezinta cea mai eficienta cale de creare a unui brand.

    Brand-uri celebre, precum The Body Shop, Play Station sau Harry Potter, si-au concentrat eforturile in special pe PR, in detrimentul publicitatii sau a tehnicilor clasice de marketing.

    La final, as vrea sa recapitulez de ce trebuie sa apelezi la PR pentru cresterea afacerii tale:

    1. PR -ul are ca principal obiectiv cresterea imaginii afacerii tale

    2. PR - ul te poate ajuta sa obtii aparitii gratuite in mass media

    3. PR - ul iti poate pozitiona compania drept expert in domeniul sau de activitate

    4. PR - ul te poate ajuta sa identifici tipologia clientilor tai

    5. PR - ul te poate creste vizibilitatea companiei pe care o conduci prin intermediul evenimentelor sau a prezentarilor publice.

    6. PR - ul reprezinta cea mai eficienta cale de creare a unui brand.

    "Daca as avea doi dolari, as cheltui unul pe PR !" - Bill Gates

    Articol semnat de Radu Turcescu, consultant in relatii publice si imagine, antreprenor si fondator SMART PR GROUP.

    De ce prețurile produselor de pe Shein și Temu sunt atât de mici. Riscurile grave la care se expun cumpărătorii
    De ce prețurile produselor de pe Shein și Temu sunt atât de mici. Riscurile grave la care se expun cumpărătorii
    Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat, pe 23 aprilie, că urmează să investigheze platformele de comerț online chinezești Temu și Shein, făcând și o...
    Signal, considerată una dintre cele mai sigure aplicații de mesagerie, anunță noi funcții de confidențialitate
    Signal, considerată una dintre cele mai sigure aplicații de mesagerie, anunță noi funcții de confidențialitate
    Signal, aplicația de mesagerie cunoscută pentru protecția datelor utilizatorilor, anunță introducerea unor noi funcționalități care vor spori confidențialitatea utilizatorilor, în special...
    #servicii pr, #turcescu pr , #Firme Romania