Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Peste 10% dintre romani au dezvoltat anul trecut o idee antreprenoriala - studiu

Peste 10% dintre romani au dezvoltat anul trecut o idee antreprenoriala - studiu


Mai mult de 10% din populatia adulta a Romaniei a dezvoltat, in 2013, o idee antreprenoriala in stadiu incipient, conform unui studiu al companiei de strategie si consultanta in modele de afaceri, Business Models Inc.

"Desi stam mai bine decat China, Polonia sau Ungaria, in contextul economic dificil, angajatii cu profil intraprenorial au tendinta sa se detaseze mai usor si sa inceapa un business pe cont propriu. Dezvoltarea competentelor necesare pentru sustinerea initiativelor interne si crearea unui mediu propice pot fi cheia organizationala pentru a face fata nevoii de inovatie si de adaptare la schimbarile din piata", a aratat Alexandra Pode, partener in cadrul Business Models Inc. CEE.

In 2014 exista premisele ca tot mai multi tineri sa lucreze pe cont propriu

Compania avertizeaza managerii ca in 2014 exista toate premisele ca tot mai multi tineri specialisti (mai ales cei din Generatia Y) sa plece din companii pentru a incepe lucrul pe cont propriu.

"Studiile actuale arata ca aspiratiile a 48% din reprezentantii Generatiei Y sunt de orientare spre antreprenoriat. Asta ii face foarte receptivi la intraprenoriat in organizatiile lor si, implicit, reticenti in organizatiile slab intraprenoriale", a mai spus Alexandra Pode.

Desi caracteristicile antreprenorilor si ale angajatilor care au comportamente antreprenoriale sunt similare - spirit de initiativa, identificarea si urmarirea oportunitatilor, gestionarea resurselor si construirea aliantelor potrivite, in economii ca a Romaniei, rata activitatilor intraprenoriale a fost in 2013 de sapte ori mai mica decat a initiativelor independente, conform Global Entrepreneurship Monitor, care urmareste initiativele intraprenoriale din 54 de tari.

Datele centralizate de Business Models Inc. CEE au mai indicat doua disfunctionalitati in raporturile actuale dintre management si tinerii profesionisti. Prima este legata de "the blame game", in care fiecare generatie arata cu degetul catre cealalta, in lipsa instrumentelor comune care sa sustina dialogul intre generatii. A doua este focusul excesiv pe comportamente, iar asteptarile reciproce sunt exprimate mai degraba la nivel de comportamente versus o noua varianta, viabila, in care focusul este pus pe valoarea adaugata a fiecaruia si personalizarea ,,locului in companie'.

Business Models Inc. a deschis in luna decembrie a anului 2013 la Bucuresti biroul regional pentru Europa Centrala si de Est.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 1297 ori