Interactiunea cu consumatorii: Top 6 tendinte in field marketing

Miercuri, 24 Septembrie 2014, ora 12:15
5481 citiri
Interactiunea cu consumatorii: Top 6 tendinte in field marketing

Daca epoca reclamelor s-a incheiat de multa vreme, acum povestile sunt cele ce transmit si atrag consumatorii, marketingul s-a liberalizat odata cu introducerea masiva a comunicarii bidirectionale, bineinteles ca si interactiunea directa cu consumatorul a suferit o serie de modificari.

Pentru a pune punctul pe i, iata mai jos principalele tendinte in interactiunea cu consumatorul si cum influenteaza ele zona de field marketing:

1. Comerciantii (si aici ii includem pe toti producatori de bunuri si servicii, retaileri etc.) vor continua sa realizeze ca au nevoie sa se conecteze cu consumatorii/cumparatorii lor pe mai multe canale simultane. Se va oferi din ce in ce mai multa flexibilitate in costumizarea ofertei. Cu alte cuvinte, in cazul in care un client doreste sa cumpere online, cu ajutorul telefonului lor si sa se intoarca la magazin sa ridice produsul, acest lucru sa poata fi facut intr-un mod lin si fara probleme. La fel si invers.

2. Cumparatorii vor primi experiente mult mai personalizate la punctul de vanzare, iar punctul de vanzare se va identifica din ce in ce mai mult cu momentul de consum.

3. Tehnologia va fi si mai mult integrata in tot acest proces de interactiune directa cu consumatorul, se va investi din ce in ce mai mult in programe de tracking si colectare de date, sisteme CRM care vor ajuta pe termen lung la loializare si cresterea vanzarii.

4. Se vor reinventa programele de loializare care vor contine mesaje mult mai personalizate in care sunt incorporate social trends sau alte informatii legate de comportamentul de consum individual.

5. Marketingul relational va deveni din ce in ce mai important in interactiunea directa cu consumatorul. Ar trebui sa ne luam la revedere de la oamenii insistenti de vanzari care urmaresc cumparatori peste tot si sa ne orientam in a investi in cultivarea relatiilor cu acestia.

6. Social media va influenta puternic decizia de cumparare.

Cum se reflecta toate cele de mai sus in segmentul de field marketing?

In primul rand: integrarea tehnologiei in interactiunea directa cu cumparatorul va fi tot mai evidenta. Apoi, procesul de recrutare al colaboratorilor va fi efectuat in functie de diverse comportamente personale de consum si capacitatea acestora de a interactiona intr-un mod eficient si armonios cu persoana abordata (aici putem vorbi de o tendinta de segmentare a resurselor umane folosite in functie de canalul de interactiune si de mesajul care se doreste transmis). Nu in ultimul rand, se va investi din ce in ce mai mult in partea de training personalizat al personalului de promovare/vanzare; personalizarea trainingului se face in functie de categoria promovata, de comportamentul de consum in categorie si diverse aptitudini ale echipei care pot fi folosite in interactiunea directa

Industria de field marketing tinde sa isi dezvolte instrumente de comunicare persuasive astfel incat sa poata sa interactioneze cu consumatorul la un nivel cat mai personal.

Articol semnat de Marilena Gheorghe, Field Marketing Director Adecco Romania. Adecco este o companie globala cu filiala si in Romania, ce ofera servicii pliate special pe nevoile clientului. Expertiza Adecco acumuleaza 50 de ani de cunostinte si tehnici moderne de lucru.

Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Petrom va testa la Petrobrazi o instalație de captare și utilizare a carbonului. Care sunt mizele pentru reducerea emisiilor de carbon
Petrom va testa la Petrobrazi o instalație de captare și utilizare a carbonului. Care sunt mizele pentru reducerea emisiilor de carbon
OMV Petrom va testa la rafinăria Petrobrazi o nouă tehnologie de captare și utilizare a carbonului, începând cu luna iunie, arată un comunicat de presă al companiei. Testele sunt parte...
Parlamentul depășește scandalul de luni. Cine sunt noii membri ai Consiliului Concurenței
Parlamentul depășește scandalul de luni. Cine sunt noii membri ai Consiliului Concurenței
Ședința de luni din plenul reunit al Parlamentului României, care avea ca obiect numirea noilor membri ai Consiliului Concurenței, a fost una tensionată. Două partide au absentat de la vot,...
#addeco marketing, #Field marketing , #Firme Romania