Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Iulian Serban, Think Business:

Comunic, deci exist!

Comunic, deci exist!


Cat de importanta este comunicarea in afaceri? Sau, altfel spus, exista afaceri fara comunicare?

Nu am avut niciodata pretentia ca sunt un comunicator profesionist de afaceri, insa am invatat de fiecare data lucruri extrem de utile pe care ulterior le-am testat si in comunicarea de business.

In urma cu cativa ani, am participat la un curs la care am avut onoarea sa-l cunosc pe Domnul LectorSergiu Baba.Era un curs despre comunicarea sindicala, dar ce am invatat atunci, poate fi folosit si in alte forme de comunicare si cred ca se potriveste inclusiv in cazul comunicarii de business.

Comunicarea implica ascultare, iar asta presupune niste ''reguli'' simple, printre care:

1) Nu mai vorbi - Nu poti asculta in timp ce vorbesti.

2) Apropie-te de persoana respectiva - Incearca sa te pui in locul ei, pentru a vedea unde vrea sa ajunga.

3) Pune intrebari - Cand nu intelegi, cand vrei sa clarifici ceva, cand vrei sa te faci placut, cand vrei sa dai semne ca asculti. Dar nu pune intrebari care sa descumpaneasca interlocutorul.

4) Concentreaza-te pe ceea ti se spune - Urmareste cu atentie cuvintele sau ideile exprimate, parerile despre subiectul respectiv.

5) Uita de propriile probleme (daca poti) - Incearca sa lasi deoparte toate necazurile, temerile si problemele personale, inainte de a intra in sala de sedinte sau de negociere. Daca te mai gandesti si la ele, nu-ti poti concentra atentia.

6) Nu contrazice in gand - Cand incerci sa-l intelegi pe interlocutor, nu-l contrazice in gand in timp ce vorbeste. In acest fel, nu faci decat sa ridici o bariera intre tine si vorbitor.

7) Urmareste si ce nu spune - Uneori afli la fel de multe lucruri, doar din ceea ce unele persoane omit sau evita sa spuna.

8)Vezi si cum sunt enuntate lucrurile - De multe ori suntem atat de atenti la ce ni se spune, incat nu ne dam seama de importanta reactiei emotionale, a atitudinii legate de ce ni se spune. Atitudinea sau reactia emotionala poate fi mai relevanta decat ce ni se spune in cuvinte.

9) Fa-ti o parere obiectiva despre personalitatea interlocutorilor - Daca vrei sa afli ceva despre oameni, fa-i sa vorbeasca. Ascultandu-i, incepi sa vezi ce le place si ce nu, ce motivatie au, care este scara lor de valori, ce parere au despre anumite lucruri, ce-i poate influenta in propriul comportament.

10) Nu te grabi cu presupunerile - Poti avea greutati cand incerci sa intelegi un om. Sa nu presupui de la inceput ca foloseste cuvintele in acelasi fel ca tine; ca nu a spus ce gandeste, dar tu stii ce a vrut sa-ti spuna; ca iti evita privirea, pentru ca te minte sau ca incearca sa te intimideze, privindu-te drept in fata; ca denatureaza adevarul, pentru ca ceea ce spune nu corespunde cu ce gandeste; ca minte, intrucat interpreteaza faptele diferit fata de tine; ca persoana este imorala, pentru ca incearca sa te castige de partea ei; ca s-a infuriat, din entuziasmul prezentarii punctelor de vedere. Astfel de presupuneri se pot dovedi uneori reale, dar de cele mai multe ori te impiedica sa intelegi situatia, sa ajungi la un acord sau la un compromis.




Articol semnat de Iulian Serban, fondatorul Think Business, un proiect al STEPS Business Consulting, companie creata pentru a oferi pachete complete de servicii: consultanta, dezvoltarea carierei, training, evenimente.

Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3389 ori