Nu exista solutie mai practica pentru o comunicare directa cu clientii decat campaniile de e-mail marketing. Aceasta strategie devine si mai puternica in momentul in care continutul transmis prin e-mail este un continut de calitate, ce cuprinde informatii pretioase pentru publicul companiei pe care o conduci.
De ce este e-mail marketing-ul atat de eficient?
Continutul de calitate al e-mail-ului sporeste relatia dintre tine si urmaritorii tai prin:
Foarte important de retinut este faptul ca succesul unei campanii de e-mail marketing depinde in mod decisiv de calitatea continutului. De asemenea, tot mai multe companii apeleaza din ce in ce mai des la o astfel de strategie. Tocmai din aceasta cauza, campania ta trebuie sa iasa in evidenta. Si cea mai buna forma prin care poti iesi in evidenta este ca, din cand in cand, sa-i oferi cititorului o prajiturica: un e-book, un material video, un material audio sau un infografic. In acest mod, ii vei castiga increderea si va deschide fiecare mesaj de la tine.
ATENTIE: Daca nu ii castigi increderea prin continut de calitate, orice alta tactica nu va avea efect.
Pornind de la premisa ca tot ce transmiti prin e-mail reprezinta continut de calitate, iti voi oferi astazi 5 sfaturi punctuale care vor imbunatati campania ta de e-mail marketing.
1. Seteaza pentru fiecare newsletter un autoresponder prietenos
Acest prim pas este extrem de important deoarece este, practic, primul contact dintre tine si cei care se aboneaza la newsletter-ul tau.
Cum aplici corect aceasta tehnica?
Un autoresponder construieste o fundatie puternica pentru relatia dintre tine si noul tau abonat!
Aceasta este etapa unde trebuie sa creezi o relatie personala cu noii tai abonati. Invita-i sa adreseze intrebari, sa comenteze si sa iti ofere feedback. Orice tip de comunicare este benefica pentru relatia dintre tine si noul abonat, viitorul tau client.
2. Roaga-i sa te adauge in lista lor
Indiferent cat de bun este serviciul de distributie al e-mail-urilor, se poate intampla ca o parte dintre ele sa ajunga in spam. Odata ajuns in spam, sansele ca e-mail-ul tau sa fie citit scad cu 95%. In aceste conditii, nu numai ca informatia ta nu a fost citita, dar risti sa dezamagesti si abonatii care asteapta vesti de la tine.
Cum aplici corect aceasta tehnica?
3. Evita robotizarea campaniilor
In momentul in care trimiti un e-mail catre o persoana abonata, initiezi un dialog. Evita robotizarea totala a procesului. Oamenii vor sa stie cine le trimite e-mail-uri si de la cine primesc raspuns. Vei reusi astfel sa creezi o legatura mai intima intre tine si potentialii tai clienti.
Cum aplici corect aceasta tehnica?
4. Nu uita de call-to-action
Este indicat ca fiecare campanie de e-mail marketing, ca orice alta campanie de comunicare, sa aiba la baza un obiectiv foarte bine stabilit. Nu trimite e-mail-uri doar de dragul de a le trimite, in speranta in care, cine stie, intr-o zi isi va aminti de tine. Nu vei face altceva decat sa pierzi timp, bani si sa-ti enervezi abonatii.
Cum aplici corect aceasta tehnica?
5. Nu uita de datele de contact
Extrem de multe companii, extrem de multe persoane trimit e-mail-uri si omit semnatura de la finalul lor. Cum am spus si mai sus, oamenii vor sa stie ca discuta cu oameni, nu cu o casuta de e-mail sau cu un serviciu de distributie. In plus, timpul fiecaruia este limitat, aceasta fiind cauza pentru care trebuie sa il "ajuti": sa te contacteze. Datele de contact inexistente cu siguranta nu il vor determina sa vada cine esti, care este website-ul tau sau cum te poate contacta telefonic.
Cum aplici corect aceasta tehnica?
Articol semnat de Radu Turcescu, consultant in relatii publice si imagine, antreprenor si fondator SMART PR GROUP.
Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul.