Cinci sfaturi practice pentru un e-mail marketing de succes

Vineri, 28 Martie 2014, ora 08:31
2782 citiri
Cinci sfaturi practice pentru un e-mail marketing de succes
Radu Turcescu - consultant in relatii publice, fondator SMART PR GROUP

Nu exista solutie mai practica pentru o comunicare directa cu clientii decat campaniile de e-mail marketing. Aceasta strategie devine si mai puternica in momentul in care continutul transmis prin e-mail este un continut de calitate, ce cuprinde informatii pretioase pentru publicul companiei pe care o conduci.

De ce este e-mail marketing-ul atat de eficient?

  • Propune cel mai bun raport calitate-pret.
  • Oferind continuu continut de calitate, poti crea o lista cu urmaritori fideli.
  • Un numar mare de urmaritori presupune trafic pe website si o promovare "din gura in gura" eficienta.
  • Un numar mare de urmaritori presupune un numar mare de potentiali clienti
  • Continutul de calitate al e-mail-ului sporeste relatia dintre tine si urmaritorii tai prin:

  • Un subiect inspirat, ce va determina deschiderea e-mail-ului
  • Utilizarea unui ton distinctiv, ce va determina citirea atenta a e-mail-ului
  • Transmiterea informatiilor de calitate
  • Foarte important de retinut este faptul ca succesul unei campanii de e-mail marketing depinde in mod decisiv de calitatea continutului. De asemenea, tot mai multe companii apeleaza din ce in ce mai des la o astfel de strategie. Tocmai din aceasta cauza, campania ta trebuie sa iasa in evidenta. Si cea mai buna forma prin care poti iesi in evidenta este ca, din cand in cand, sa-i oferi cititorului o prajiturica: un e-book, un material video, un material audio sau un infografic. In acest mod, ii vei castiga increderea si va deschide fiecare mesaj de la tine.

    ATENTIE: Daca nu ii castigi increderea prin continut de calitate, orice alta tactica nu va avea efect.

    Pornind de la premisa ca tot ce transmiti prin e-mail reprezinta continut de calitate, iti voi oferi astazi 5 sfaturi punctuale care vor imbunatati campania ta de e-mail marketing.

    1. Seteaza pentru fiecare newsletter un autoresponder prietenos

    Acest prim pas este extrem de important deoarece este, practic, primul contact dintre tine si cei care se aboneaza la newsletter-ul tau.

    Cum aplici corect aceasta tehnica?

  • Adauga pe website-ul tau un formular de inscriere.
  • Ofera un ebook gratuit celor care completeaza formularul.
  • Utilizeaza un serviciu de distributie a e-mail-urilor (MailChimp este extrem de usor de folosit si gratuit pana intr-un anumit punct).
  • Seteaza un mesaj prietenos de intampinare a noilor abonati: Salut, ma bucur sa te vad. Iti multumesc pentru inscriere si sper sa apreciezi informatiile pe care ti le voi trimite.
  • Un autoresponder construieste o fundatie puternica pentru relatia dintre tine si noul tau abonat!

    Aceasta este etapa unde trebuie sa creezi o relatie personala cu noii tai abonati. Invita-i sa adreseze intrebari, sa comenteze si sa iti ofere feedback. Orice tip de comunicare este benefica pentru relatia dintre tine si noul abonat, viitorul tau client.

    2. Roaga-i sa te adauge in lista lor

    Indiferent cat de bun este serviciul de distributie al e-mail-urilor, se poate intampla ca o parte dintre ele sa ajunga in spam. Odata ajuns in spam, sansele ca e-mail-ul tau sa fie citit scad cu 95%. In aceste conditii, nu numai ca informatia ta nu a fost citita, dar risti sa dezamagesti si abonatii care asteapta vesti de la tine.

    Cum aplici corect aceasta tehnica?

  • Inainte de orice, trimite-le un e-mail simplu in care sa le soliciti sa te adauge in lista lor.
  • Daca observi ca o parte dintre ei nu te-au adaugat in lista, dupa 2 saptamani poti trimite o a doua solicitare.
  • 3. Evita robotizarea campaniilor

    In momentul in care trimiti un e-mail catre o persoana abonata, initiezi un dialog. Evita robotizarea totala a procesului. Oamenii vor sa stie cine le trimite e-mail-uri si de la cine primesc raspuns. Vei reusi astfel sa creezi o legatura mai intima intre tine si potentialii tai clienti.

    Cum aplici corect aceasta tehnica?

  • Asigura-te ca raspunsurile la e-mail-urile abonatilor vin de la o persoana adevarata si ca vor contine ganduri si replici personalizate, in functie de fiecare e-mail in parte.
  • Utilizeaza nume inidividuale in casuta "De la" in loc de numele companiei pe care o conduci.
  • Adauga o poza cu tine sau cu echipa ta.
  • Informeaza abonatii ca raspunsurile sau intrebarile lor vor intra direct, in casuta personala de e-mail-uri.
  • 4. Nu uita de call-to-action

    Este indicat ca fiecare campanie de e-mail marketing, ca orice alta campanie de comunicare, sa aiba la baza un obiectiv foarte bine stabilit. Nu trimite e-mail-uri doar de dragul de a le trimite, in speranta in care, cine stie, intr-o zi isi va aminti de tine. Nu vei face altceva decat sa pierzi timp, bani si sa-ti enervezi abonatii.

    Cum aplici corect aceasta tehnica?

  • Stabileste un obiectiv clar pentru campaniile de e-mail marketing. Gandeste-te ce doresti sa faca abonatii tai dupa ce iti citesc e-mail-ul.
  • Creeaza un call-to-action precis care sa evidentieze obiectivul stabilit.
  • Amplaseaza-l la finalul fiecarui e-mail.
  • Evidentiaza-l astfel incat sa fie usor de gasit.
  • 5. Nu uita de datele de contact

    Extrem de multe companii, extrem de multe persoane trimit e-mail-uri si omit semnatura de la finalul lor. Cum am spus si mai sus, oamenii vor sa stie ca discuta cu oameni, nu cu o casuta de e-mail sau cu un serviciu de distributie. In plus, timpul fiecaruia este limitat, aceasta fiind cauza pentru care trebuie sa il "ajuti": sa te contacteze. Datele de contact inexistente cu siguranta nu il vor determina sa vada cine esti, care este website-ul tau sau cum te poate contacta telefonic.

    Cum aplici corect aceasta tehnica?

  • Creeaza o semnatura care sa contina numele tau, pozitia in firma, website-ul, adresa de e-mail si numarul de telefon.
  • Amplaseaza grupul datelor de contact la finalul FIECARUI e-mail pe care il transmiti.
  • Articol semnat de Radu Turcescu, consultant in relatii publice si imagine, antreprenor si fondator SMART PR GROUP.

    Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul.

    Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
    Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
    Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
    Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
    Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
    Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...
    #servicii pr, #turcescu pr , #Firme Romania