Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Solutii la minut, MMM Arhitecti ai invatarii

Ce reprezinta angajamentul organizational si de ce este important pentru companie

Ce reprezinta angajamentul organizational si de ce este important pentru companie
V-ati intrebat vreodata ce face diferenta dintre o persoana care realizeaza mai mult decat i se cere, merge dincolo de sarcinile zilnice, este dispusa sa investeasca foarte multa energie in ceea ce face, indiferent de provocare, are o atitudine pozitiva si o persoana care nu crede ca vor exista schimbari in companie, care sustine, "asta nu functioneaza la noi", care face doar atat cat este nevoie pentru a ramane in post?

Cercetarile din ultimii ani ne arata ca angajamentul organizational este cel care face diferenta si ca are un impact crucial in performanta si in modul in care actioneaza oamenii la locul de munca. De obicei, fiecare dintre noi cand intra intr-o companie vine cu un nivel ridicat de energie si o atitudine pozitiva.

Nu este insa suficient sa constati nivelul de angajament al companiei tale, trebuie, in calitate de manager, leader sa stii sa actionezi pentru a mentine si dezvolta angajamentul echipei tale; studiile arata ca un nivel ridicat al angajamentului conduce catre o mai buna performanta si eficienta iar astfel de indivizi dezvolta comportamente orientate catre obtinerea de rezultate.

De regula, oamenii vin in companie implicati: ei isi cresc angajamentul sau si-l pierd, dezvoltand o atitudine gresita sau pierzand din energia pe care au pus-o in sistem din varii motive. Exista multe modele pe care companiile le pot aplica si implementa, noi lucram cu un model al Persona Global care este menit sa echipeze managerii cu metode de lucru si tactici de actiune pentru a ridica nivelul de angajament al echipei, fiind insotit si de feedback specfic.

Ce ne spune acest model: modul in care sunt tratati omanii impacteaza modul in care acestia se comporta. Sa ne gandim la situatia urmatoare: impartim angajatii in 3 categorii.

Categoria A "CEI CU PERFORMANTE EXTRAORDINARE": ne putem mereu baza pe ei, de regula fac mult mai mult decat li se cere, este o placere sa lucrezi cu ei.

Categoria B "ANGAJATII CU PERFORMANTE MEDII": fac o treaba buna, insa nu este nimic extraordinar in munca lor, sunt ok atat in munca, cat si in comportament.

Categoria C: "ANGAJATII CU PERFORMANTE SCAZUTE": greu de lucrat cu ei pentru ca mereu incearca sa scape de sarcini si nu isi asuma responsabilitatea pentru munca lor.

Atunci cand managerii lucreaza cu categoria A de regula:

  • Le asculta preocuparile, sunt mult mai prietenosi cu ei, le ofera mai multa informatie cu privire la munca lor si ceea ce se petrece in companie. Le ofera sarcini provocatoare, ii complimenteaza mai mult si le povestesc mai mult despre valoarea contributiei lor.


  • Atunci cand managerii lucreaza cu categoria C de regula:

  • Tind sa ii evite, le ofera minimum de informatie, rareori ii complimenteaza cu privire la munca lor, tind sa priveasca eforturile lor ca neavand o valoare foarte mare. Rareori le asculta preocuparile.


  • Dar ce s-ar intampla daca managerii ar trata angajatii "C" la fel cum ii trateaza pe angajatii "A":

  • Sa le ofere mai multe informatii

  • Sa ii complimenteze mai mult

  • Sa le ofere mai multe sarcini provocatoare


  • Poate ca acestia ar incepe sa se comporte mai mult ca angajatii din categorie "A"!

    Modelul angajamentului organizational:

    Este un model care masoara doua dimensiuni: energia si atitudinea pozitiva
    Din intersectia celor doua rezulta 4 comunitati, asa cum se observa in figura alaturata.

    Cateva caracteristici ale fiecarei categorii:

    Implicatii: acestia sunt oamenii care cred ca pot produce o schimbare in organizatie si adesea o fac.

    Spectatorii: fac de regula ce li se spune, sunt acei angajati care fac treaba bine.

    Negativistii: au o atitudine negativa, nimic nu se intampla asa cum ar trebui si managementul este de vina, iar pe ei nu ii asculta nimeni.

    Detasatii: se privesc ca 'victime ale circumstantelor'. Isi fac doar jobul si nimic altceva.

    Modelul poate fi utilizat pentru:

  • A crea un dialog intre manageri si angajati pentru a crea un mediu de lucru propice obtinerii unor rezultate excelente.


  • Sa stabileasca care sunt practicile pe care organizatia trebuie sa se focalizeze pentru a se imbunatati.


  • A decide pasi concreti de actiune pentru crestere si imbunatatire.


  • A masura efectul initiativelor implementate.


  • Cateva recomandari pentru a creste angajamentul in echipele voastre:

  • Tratati-i pe oameni la fel cum ati face cu cei mai buni si performanti angajati ai vostri.


  • Incercati sa observati care sunt cei neimplicati si sa aveti o discutie individuala cu ei.


  • Oferiti sarcini care sa fie un pic mai provocatoare pentru oamenii dumneavoastra.


  • Incurajati oamenii sa descrie ce ar face pentru a indeplini o noua provocare.


  • Fiti dispus sa sprijiniti oamenii daca acestia merg dincolo de zona lor de confort.


  • Puneti angajatii sa se gandeasca si sa planifice cum ar proceda intr-un proiect care implica asumarea unor riscuri.


  • Creati o atmosfera care promoveaza sentimentul sprijinului reciproc intre colegi.


  • Exprimati-va increderea in abilitatile oamenilor de a solutiona orice noi provocari.


  • Asigurati-va membrii echipei ca vor fi vazuti ca angajati foarte valorosi daca isi asuma proiecte cu grad mai mare de risc dar cu potential mai mare de venit.


  • Incurajati angajatii sa isi asume riscuri in mod productiv si oferiti sprijin daca este necesar.


  • Articol semnat de Viviana Andone, Learning Arhitect MMM Consulting

    Viviana Andone este Learning Arhitect in cadrul companiei MMM Consulting, ce ofera programe de training si consultanta ale caror abordari interactive sunt menite sa antreneze si sa dezvolte abilitati cheie ce conduc catre crestrea performantei si eficientei in business. O parte din interventiile de consultanta sau de instruire au atasate metodologii de masurare prin care se asigura o invatare si o dezvoltare structurata si personalizata.

    Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul.

    Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
    Sursa: Business24
    Articol citit de 6993 ori