Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Radu Turcescu, Smart PR

Comunicatele de presa: 7 beneficii de necontestat pentru companii

Comunicatele de presa: 7 beneficii de necontestat pentru companii
Din cand in cand, mai apare cate un articol pe internet care sustine faptul ca distributia de comunicate a murit. Ca este inutila si ineficienta. Bineinteles, aceste tentative nu sunt altceva decat incercari de a creste traficul pe website.

Din fericire, distributia de comunicate de presa este bine-mersi. Chiar si in conditiile in care mediul online a shimbat regulile jocului, comunicatele de presa s-au adaptat fara nicio problema. Astazi, comunicatele de presa pot ajuta o companie sa apara gratis in mass media si pot, de asemenea, atrage vizitatori catre website-ul propriu.

Motivele utilizarii distributiei de comunicate de presa sunt numeroase. Iata cateva dintre ele :

1. Orice tip de afacere poate utiliza distributia de comunicate de presa

Indiferent de natura activitatii sau de dimensiunile companiei, orice afacere poate apela la distributia de comunicate de presa. Orice firma are povestile sale, orice fondator are succese si esecuri. Chiar daca nu aveti o super poveste sau super campanie de impartasit, cu siguranta aveti lucruri pe care le puteti spune jurnalistilor si bloggerilor din industria dumneavoastra. De asemenea, este indicat sa impartasiti aceste aspecte pe blogul companiei. Conform studiilor, o companie cu blog se bucura de 55% mai multi vizitatori decat o companie fara blog.

2. Distributia de comunicate de presa nu este costisitoare din punct de vedere financiar

Marea majoritate a companiilor isi scriu propriile comunicate de presa. Singurul cost ar fi contractarea unui serviciu de distributie a comunicatelor de presa, pentru a va asigura ca povestea dumneavoastra ajunge in mainile cui trebuie. Insa, chiar si asa, daca ar fi sa comparam cu publicitatea platita,distributia comunicatelor de presa este mult mai ieftina.

3. Puteti creste vizibilitatea companiei

Acest aspect este extrem de important, in special pentru companiile mici. Insa, chiar si firmele mari trebuie sa lupte pentru vizibilitatea lor. Prin utilizarea unei strategii ample, pe termen lung, de distributie a comunicatelor de presa, va informati clientii si potentialii clienti despre activitatea generala si particulara a firmei, despre ce faceti si cum ii puteti ajuta. Cum spuneam si in articolele trecute, a vinde inseamna a rezolva o problema sau a satisface o nevoie. In acelasi timp, veti atrage atentia jurnalistilor care, in timp, vor ajunge sa creada mai mult in firma pe care o conduceti, asigurandu-va astfel mai multe aparitii in presa.

4. Comunicatele de presa va pot pozitiona drept expert in domeniul dumneavoastra de activitate

De ce este important sa fii considerat expert ? In primul rand, va castiga incredere in randul clientilor. Odata castigata increderea, clientii vor cumpara de la dumneavoastra. Dar, a fi un expert este un plus si din punct de vedere al relatiei cu jurnalistii. In momentul in care acestia vor avea nevoie de o persoana capabila sa comenteze o stire din domeniul dumnevoastra de activitate, ar putea apela chiar la dumneavoastra.

5. Un comunicat de presa bun va poate duce in presa nationala

Marea majoritate a presei nationale arunca cate un ochi la ce se intampla in presa locala din orasele importante ale tarii. In momentul in care vad o stire interesanta, o vor prelua pentru a fi transmisa in presa nationala. Un comunicat de presa cu adevarat bun transmis catre presa locala poate fi preluat relativ usor de presa nationala.

6. Folositi-va de stiri pentru a atrage clienti

Utilizand distributia de comunicate de presa online, jurnalistii nu mai reprezinta unica tinta. Astazi, tinta comunicatelor de presa online o reprezinta chiar publicul firmei dumneavoastra. Din ce in ce mai multi oameni citesc stirile online. Mare parte dintre acestia pot reprezenta viitorii dumneavoastra client. Deci, trebuie sa scrieti frecvent comunicate de presa online, pe care sa le postati pe website-urile specializate de comunicate de presa. Si nu, asta nu inseamna ca trebuie sa transformati comunicatul de presa in publicitate.

7. Investitorii doresc sa fie la curent cu ultimele stiri

Comunicatele de presa care evidentiaza succesul si reusitele companiei dumneavoastra pot reprezenta o strategie eficienta pentru atragerea de investitori. Nu ezitati sa creati un birou de presa online pe website-ul dumneavoastra. Acolo, atat clientii si jurnalistii, cat si investitorii vor putea afla noile informatii cu privire la activitatea companiei sau la noile produse si servicii comercializate.

Articol semnat de Radu Turcescu, consultant in relatii publice si imagine, antreprenor si fondator SMART PR GROUP.



Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1540 ori