Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Radu Turcescu, Smart PR

6 idei pentru un blog de companie de succes

6 idei pentru un blog de companie de succes
In articolele anterioare am discutat destul de mult despre importanta blogului in conducerea si promovarea unei afaceri. Pe scurt, blogul reprezinta cea mai potrivita metoda pentru pozitionarea unei companii drept expert in domeniul sau de activitate.

Foarte important de subliniat este faptul ca oamenii vor sa cumpere de la experti, au nevoie sa stie ca problemele lor vor fi rezolvate de catre cei mai buni. Tocmai din aceasta cauza, existenta blogului este o conditie esentiala pentru promovarea eficienta a companiilor din Romania.

In acest articol, as vrea sa impartasesc 10 idei pe baza carora poti scrie articole de blog de succes.

1. Interviuri

O idee foarte buna pentru urmatoarea ta postare pe blog o reprezinta interviurile.
Ai putea discuta cu alti experti din domeniul tau de activitate, cu parteneri, clienti sau chiar angajati. Publicul tau va avea astfel sansa sa citeasca si alte informatii interesante, care nu vin neaparat de la tine.

Iata cateva reguli pe care trebuie sa le respecti intr-un interviu:

Adreseaza intrebari relevante - cine este persoana respectiva, cu ce se ocupa, unde lucreaza, de ce lucreaza acolo, cand lucreaza. Incearca sa afli informatiile generale care vor ajuta cititorii sa plaseze interlocutorul intr-un anumit context. Oamenii tind sa inteleaga mult mai usor ce spune o persoana in momentul in care stiu foarte bine cine este persoana respectiva.

Incadreaza-te in nisa ta - poti solicita un interviu oricui si ii poti adresa orice intrebare. Dar, exista riscul de a dezorienta cititorii. Penru a evita astfel de situatii, mai putin placute, asigura-te ca interlocutorul are legaturi directe cu domeniul tau de activitate.

Utilizeaza un stil familiar - inainte de a incepe interviul, incearca sa realizezi o mica cercetare cu privire la viitorul tau partener de discutii. Astfel, te vei asigura ca vei adresa intrebari inteligente, intrebari asteptate de cititorii tai. Creeaza o lista cu intrebarile pe care doresti sa le adresezi, aranjandu-le intr-o ordine fireasca.

Permite-i sa adauge orice are de adaugat - la finalul interviului, intreaba-ti interlocutorul daca exista si alte subiecte despre care ar dori sa vorbeasca. Este posibil ca acesta sa astepte o anumita intrebare sau un anumit subiect.

Anunta interviul cu 4-5 zile inainte pe retelele de socializare si nu uita sa faci cateva poze cu interlocutorul tau : o imagine face cat 1000 de cuvinte.

2. Liste

Listele pot reprezenta sarea si piperul unui articol de blog. Orice cititor vrea sa citeasca articole de genul " 100 de idei de afaceri " sau " 50 de idei inedite de promovare ". Cu siguranta acest tip de articole atrag atentia deoarece oamenii vor informatie consistenta, de calitate, prezentata succint si rapid.

Crearea unei astfel de liste este chiar distractiv, mai ales daca esti o persoana care inclina spre cercetare :

Utilizeaza motoarele de cautare pentru a gasi un subiect. Efectueaza o cercetare asupra subiectului si seteaza un numar minim de idei pe care sa le prezinti. Scrie absolut toate ideile pe o coala de hartie si selecteaza-le pe cele mai importante.

Listele mari sunt geniale. Cu cat mai mare, cu atat mai bine. Odata ce vei incepe sa scrii pe hartie ideile, vei fi surprins(a) sa constientizezi cate lucruri interesante stii. Secretul consta in a scrie toate ideile care iti vin in minte, dintr-o rasuflare. Nu te gandi prea mult, doar scrie.

Creeaza lista in timp. Exista persoane care aleg sa creeze aceste liste in timp, in functie de informatiile suplimentare cu care intra in contact. Eu nu sunt un fan al acestei strategii, dar daca te pregatesti pentru o lista extrem de mare ( minim 50 de idei ), o astfel de solutie ar putea fi utila.

3. Studii de caz

Studiile de caz ajuta cititorul sa analizeze modul in care ai reusit sa indeplinesti obiectivele propuse. Automat, studiile de caz te vor pozitiona drept expert in domeniul de activitate din care faci parte.

Cand scrii un studiu de caz pentru blogul companiei tale, este bine sa tii cont de anumite aspecte :

  • Cititorii vor sa vada cifre exacte


  • Ofera lucruri clare, precise masurabile


  • Utilizeaza metode diferite pentru a prezenta informatiile. Un studiu de caz nu ar trebui sa fie o colectie seaca de cifre si date. Nu uita ca o imagine face cat o mie de cuvinte. Pentru un succes real, combina datele certe cu screenshot-uri, poze, video sau slide-uri.

    4. Stiri / Noutati

    Blogul de companie reprezinta canalul ideal pentru publicarea stirilor. Blogul companiei reprezinta propria platforma de PR. Utilizand blogul, nu mai ai nevoie sa apelezi la surse externe pentru publicarea stirilor.

    Ce poti anunta pe blog ?

  • Compania ta doar ce a creat un cont de Linkedin ? Anunta pe blog, povesteste...


  • Compania ta doar ce a angajat o noua persoana ? Povesteste...


  • Compania ta a lansat un nou serviciu sau produs ? Povesteste si adauga la finalul stirii un Call-to-action potrivit pentru ca cititorii sa stie ce au de facut in continuare.


  • 5. Povesti

    A spune o poveste reala despre tine, despre blogul tau, despre experienta ta sau despre compania ta este extrem de interesant pentru cititori. Tuturor le place sa traga cu ochiul in spatele cortinei.

    De ce sa postezi povesti reale ?

  • Iti va crea acea latura umana, abordabila. In continuare, oamenii se vor apropia mai mult de tine si de compania ta


  • Ii vei incuraja si pe altii sa procedeze ca tine


  • Cititorii tai se vor putea identifica cu probleme, dar si cu solutiile tale.


  • 6. Cum sa ...

    Postarile de tip "Cum sa..." reprezinta cea mai populara modalitate de a crea un articol ? De ce ? Deoarece marea parte a oamenilor utilizeaza motoarele de cautare pentru a afla cum sa faca un anumit lucru. In titlul unei astfel de postari trebuie sa se regeasca cuvinte cheie pe care publicul tau le-ar folosi in interogarile din motoarele de cautare.

    Cum aplici ?

  • Creeaza la inceputul lunii o lista cu postarile din luna in curs


  • Ofera sfaturi punctuale din domeniul tau de activitate, sfaturi care ar rezova problemele cititorilor tai


  • Realizeaza o mica cercetare in randul cititorilor tai pentru a afla ce alte lucruri si-ar dori sa mai afle


  • Articol semnat de Radu Turcescu, consultant in relatii publice si imagine, antreprenor si fondator SMART PR GROUP.



    Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul.

    Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
    Sursa: Business24
    Articol citit de 2348 ori
    Citeste mai multe despreidei blog blog companie turcescu pr