5 strategii eficiente pentru un networking de succes

Vineri, 04 Aprilie 2014, ora 08:30
3076 citiri
5 strategii eficiente pentru un networking de succes
- consultant in relatii publice, fondator SMART PR GROUP

Evenimentele de networking reprezinta o forma excelenta de promovare si de comunicare directa cu potentialii tai clienti. In Romania, numarul unor astfel de evenimente creste de la zi la zi. Un om de afaceri de succes este obligat sa participe la evenimente de networking daca doreste sa reziste pe o piata concurentiala, aflata in permanenta schimbare. De asemenea, oamenii de afaceri trebuie sa beneficieze de fiecare oportunitate de a face networking, indiferent cat de mica sau ciudata ar fi.

Dar cum te prezinti la un astfel de eveniment? Ce trebuie sa faci pentru a lasa o impresie buna? Care sunt strategiile care iti vor aduce clienti dupa un astfel de eveniment?

Iti voi impartasi astazi 5 strategii eficiente pentru un networking de succes.

1. Imbraca-te bine

Nu este nicio gluma, nu este nimic amuzant. Gandeste-te ca esti la un eveniment unde participa un numar foarte mare de persoane. Nu ai timp sa vorbesti extrem de mult cu fiecare persoana in parte. In aceste conditii, prima impresie joaca un rol extrem de important pentru viitoarele colaborari sau contracte semnate. In acelasi timp, vrei sa lasi impresia unui om de business de succes, serios.

Cum aplici aceasta strategie?

  • Imbraca-te business, cu o camasa si un sacou.
  • Fii foarte atent(a) la incaltari, reprezinta principalul articol vestimantar.
  • Fii foarte atent(a) la culori, evita sa iesi in evidenta datorita culorilor stridente.
  • 2. Seteaza un numar magic

    Inainte de a pleca de acasa, gandeste-te la numarul de persoane noi pe care doresti sa le contactezi in cadrul urmatorului eveniment de networking. Este foarte important sa aplici aceasta strategie, deoarece iti va fixa un obiectiv strict. Nu uita ca in sala se afla potentiali clienti si potentiali parteneri. Tocmai din aceasta cauza, este ideal sa incerci sa cunosti cat mai multi oameni.

    Cum aplici aceasta strategie?

  • Stabilieste un numar minim de persoane noi cu care sa discuti. De exemplu, inaintea unui astfel de eveniment, eu imi propun sa discut cu minim 5 persoane.
  • Stabileste timpul alocat fiecarei persoane in parte. De exemplu, inainte unui astfel de eveniment, eu imi propun sa discut 10 minute cu fiecare dintre cele 5 persoane in parte.
  • Stabileste un mic plan al discutiilor, cateva idei-cheie.
  • 3. Du-te mai devreme

    Este foarte important sa ajungi mai devreme la evenimentele de networking. Vei avea sansa sa discuti cu persoanele care sunt deja acolo, te vei acomoda cu atmosfera, vei avea ocazia sa intalnesti speakerii sau organizatorii si vei lasa o imagine pozitiva. Nu este nimic mai rau pentru un om de afaceri decat sa intarzie sau sa ajunga in ultima clipa.

    Cum aplici aceasta strategie?

  • Du-te la eveniment cu 20-30 de minute mai devreme.
  • Saluta organizatorii si speakerii si multumeste-le pentru organizarea evenimentului.
  • Saluta celelalte persoane, aflate deja acolo.
  • Aseaza-te intr-un loc de unde vei putea auzi si vedea foarte bine.
  • 4. Pregateste-ti cartile de vizita

    Cartile de vizita nu trebuie sa lipseasca din "arsenalul" tau. Este foarte important ca fiecare noua persoana pe care o vei aborda sa primeasca o carte de vizita, acesta reprezentand un prim pas spre o relatie de business de succes in viitor.

    Cum aplici aceasta strategie?

  • Creeaza-ti carti de vizita, care sa contina : nume, functie, firma, date de contact si website.
  • Forma cartii de vizita trebuie sa fie clasica, pentru a putea fi usor introdusa in portofel.
  • Atrage atentia prin design si culori
  • Cand abordezi o persoana, pronunta clar numele, functia si firma si inmaneaza-i o carte de vizita.
  • O metoda interesanta este sa nu iei cartile de vizita la tine si, in momentul in care vei primi una, sa spui : " Multumesc. Din pacate, eu nu am carti de vizita, insa va voi contacta pe email zilele urmatoare."

    In acest mod vei gasi motivul ideal pentru a incepe o discutie.

    5. Follow-up

    Ce faci dupa ce ai primit cartile de vizita ? Sper ca nu le arunci intr-un dulap sau intr-un sertar si uiti de ele. Este indicat ca dupa fiecare astfel de eveniment sa contactezi persoanele pe care le-ai intalnit acolo. Eu am reusit, in acest mod, sa inchei o multime de colaborari si de parteneriate.

    Cum aplici aceasta strategie ?

  • Creeaza un dosar cu toate cartile de vizita primite la evenimente.
  • Trimite un email persoanelor pe care le-ai intalnit la evenimente.
  • Subiectul email-ului: "Numele tau de la numele evenimentului."
  • Continutul email-ului : vorbeste despre eveniment si, tangential despre serviciile sau produsele pe care le comercializezi.
  • Articol semnat de Radu Turcescu, consultant in relatii publice si imagine, antreprenor si fondator SMART PR GROUP.

    Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul.

    Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

    Mark Zuckerberg anunță o schimbare majoră în aplicațiile WhatsApp, Facebook și Instagram
    Mark Zuckerberg anunță o schimbare majoră în aplicațiile WhatsApp, Facebook și Instagram
    Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, a anunțat recent o actualizare majoră în toate platformele sociale ale companiei Meta, inclusiv WhatsApp, Facebook, Instagram și Facebook Messenger....
    Dotare obligatorie pentru o categorie de operatori economici. Riscă amenzi de până la 10.000 de lei sau suspendarea activității în caz contrar
    Dotare obligatorie pentru o categorie de operatori economici. Riscă amenzi de până la 10.000 de lei sau suspendarea activității în caz contrar
    Operatorii economici care nu vor respecta obligaţia de a asigura dotarea automatelor comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale (AMEF), în vederea transmiterii datelor fiscale către...
    #servicii pr, #turcescu pr , #Firme Romania