Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum trebuie efectuate corect etapele de lichidare a unei firme?

Cum trebuie efectuate corect etapele de lichidare a unei firme?


Pentru a putea inchide o firma care nu mai este rentabila si pentru care se platesc taxele specifice, cei aflati in cauza trebuie sa cunoasca anumite aspecte in aceasta privinta.

Inainte de toate, procesul de inchidere a unei societati necesita parcurgerea a trei pasi importanti, dupa cum urmeaza: dizolvarea, lichidarea si radierea acesteia. Acestea sunt etape de parcurs pentru lichidarea propriu zisa a unei firme.

Cabinetlichidator.ro este website-ul uneia dintre putinele societati din tara care ofera consultanta necesara, precum si ajutorul potrivit celor care doresc sa lichideze o firma corespunzator.

In cadrul site-ului sunt disponibile toate informatiile de care au nevoie cei care doresc sa ia masurile necesare in acest sens.

Pentru a clarifica toate aspectele de avut in vedere in scopul finalizarii cu succes a acestei sarcini, in cele ce urmeaza gasiti cateva informatii utile oferite de specialista Mihaela Monea in ceea ce priveste procesul de lichidare al unei firme.

Lichidarea firmei - lucruri de stiut pentru a finaliza cu succes operatiunea

Pe larg, acestea sunt etapele necesare de parcurs de cei care planuiesc sa lichideze asa cum se cuvine o firma:

* Dizolvarea in mod voluntar a societatii
* Realizarea unui proces verbal pentru lichidare (acesta trebuie sa includa atat capitalul social, cat si bunurile de inventar, alaturi de stocul de marfa - daca este cazul unei societati comerciale - si activele)
* Intocmirea unui bilant de lichidare corespunzator
* Lichidarea respectivei societati, cu mentionarea acestui aspect in Registrul Comertului
* Radierea totala a firmei din Registrul Comertului

Dupa cum se poate observa, este necesara detinerea unui minimum de cunostinte pentru efectuarea corecta a tuturor etapelor mentionate mai sus. In astfel de situatii ce poate fi mai potrivit decat ajutorul unui specialist cu experienta in domeniu, capabil sa ofere solutiile ideale la timpul potrivit?

Desigur, si alegerea celui mai bun colaborator pentru a lichida o firma presupune o anumita responsabilitate. Cu atentia potrivita, fara indoiala ca toate isi vor gasi rezolvarea optima.

Serviciile de lichidare firma oferite in cadrul paginii cabinetlichidator.ro sunt complete, lucru dovedit in nenumarate randuri tuturor celor care au beneficiat de acestea. Faptul ca totul se finalizeaza fara repercusiuni sau diverse nereguli reprezinta tot ceea ce au nevoie sa stie cei care cauta servicii asociate cu activitatea de lichidare firma.

Societatile care se pot desfiinta cel mai usor posibil sunt cele de tip SRL. In mod obisnuit, este necesara parcurgerea a doua etape: dizolvarea si radierea. Fac insa exceptie de la aceasta regula acele societati SRL ce nu au decat un asociat, precum si cele in care nu exista intelegerea necesara intre asociati pentru ca bunurile sa fie impartite pe cale amiabila.

In vederea solutionarii acestui aspect, este necesar ajutorul unui lichidator autorizat, precum este cel mentionat in randurile de mai sus.

Un lucru pe care trebuie sa il realizeze cel care doreste sa lichideze firma este sa se prezinte la Registrul Comertului aflat in raza in care si firma detine sediul social. Este necesara in acest sens intocmirea unui dosar care sa includa atat cererea originala de rediere, car si decizia persoanei respective de a lua act de dizolvare de drept din cauza ca a expirat durata de functionare sau din diverse alte motive.

Dupa ce se decide radierea societatii, oragnul fiscal competent va elibera un certificat care sa dovedeasca lipsa datoriilor la stat a respectivei societati, precum si unul pentru a demonsta lipsa datoriilor la bugetul local.

De asemenea, este necesar si un certificat care sa ateste si contributiile sociale.

Tot un astfel de document este necesar pentru a dovedi situatia financiara de lichidare, dar si dovezile care arata ca au fost platite toate tarifele legale si taxele - de timbru, de registru, judiciare.

Este esential ca decizia pe care o ia asociatul unic sa cuprinda urmatoarele elemente: numarul si data, antetul firmei, semnatura persoanei care a fost abilitata pentru a lichida firma.

Daca este vorba despre persoane juridice nerezidente, acestea trebuie sa depuna actele in original, alaturi de o traducere autorizata si legalizata de catre un notar public.

Toate taxele vor fi achitate la unul dintre sediile Oficiului Registrului Comertului din oras.

Un moment de asemenea potrivit de a apela la un lichidator este cel in care doi parteneri de afaceri care vor sa lichideze o firma nu reusesc sa se inteleaga atunci cand vine vorba despre impartirea activelor.

Fiecare lichidator are pretentii la onorarii diferite, care ar trebui sa depinda de complexitatea situatiei, dar si de politica preturilor.

Cei care doresc sa solutioneze o lichidare de firma la preturi avantajoase, pot accesa pagina cabinetlichidator.ro pentru a afla cum pot face acest lucru in cele mai bune conditii, dar si pentru a beneficia de ajutorul potrivit si de consultanta de specialitate.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 6263 ori
Citeste mai multe desprelichidare firma