Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum imbunatatesti serviciile oferite clientilor

Cum imbunatatesti serviciile oferite clientilor

Furnizarea de servicii prietenoase si folositoare va duce inevitabil la cresterea unei baze de clienti fideli pe care se vor baza veniturile afacerii tale, in viitor. Daca, din contra, oferi servicii de o calitate indoielnica, afacerea pe care o conduci s-ar putea sa ajunga in pragul falimentului in cel mai scurt timp posibil.

Strategii de vanzare a produsului

In opinia lui Mircea Enescu, trainer de vanzari, “incercarea gratuita a produsului sau a serviciului este cea mai importanta, mai usor de utilizat si mai la indemnana varianta de vanzare. Insa asta nu inseamna ca e neaparat si cea mai profitabila, pentru ca depinde foarte mult de targetul pe care il ai si cum poti ajunge la el, de produsul oferit. In plus, lucrurile pot diferi de la piata la piata, de la produs la produs, de la beneficiu la beneficiu si in niciun caz nu trebuie uitate actiunile concurentei”.

Potrivit lui Enescu, nu exista o strategie sau o formula magica care luata si aplicata in orice context si in orice situatie o sa aduca rezultate foarte bune.

Micii antreprenori ar trebui sa se gandeasca, dinainte sa porneasca o afacere, daca sunt de acord ca potentialii clienti sa le vada produsele, sa le atinga, sa le simta sau sa le incerce inainte sa le cumpere.

Iata cum poti imbunatati serviciile oferite clientilor si in acelasi timp sa-ti sporesti vanzarile.

Foloseste imagini

In momentul in care te hotarasti sa vinzi un serviciu, este important sa atasezi o lista cu tot ceea ce include acel serviciu.

Adauga poze relevante pe materialele de marketing. Aspectul vizual atrage atentia consumatorului asupra unui produs.

Serviciul sau produsul care urmeaza sa fie comercializat trebuie sa fie insotit de o descriere simpla.

Nu oferi informatii excesiv de detaliate sau informatii tehnice pentru a nu induce clientul in eroare.

Grupeaza produsele similare

Aseaza in acelasi loc produsele de acelasi tip. Clientii au obiceiul de a cumpara chiar si doua – trei produse de acelasi fel daca le gasesc la raft.

Rezolva problemele clientilor


Intrebat cum poti salva imaginea companiei in momentul in care un client nu este multumit de serviciile tale si iti denigreaza numele,  Mircea Enescu afirma ca depinde foarte mult de ce anume este nemultumit clientul.

"In situatia in care clientul are dreptate si este pertinent, cea mai buna formula de abordare si de rezolvare a situatiei dificile cu care te confrunti este o abordare sincera, deschisa, frontala in care pur si simplu chiar vrei sa-l ajuti pe client si sa incerci sa-i remediezi toate neplacerile pe care serviciul sau produsul tau le-a creat”.

Rezolvand cat mai prompt problemele clientilor, le vei arata ca iti pasa de ei si ca ii consideri importanti pentru afacerea ta.

Recompenseaza angajatii

Cei mai buni si mai motivati oameni de vanzari sunt cei care lucreaza pe baza de comision si/sau bonus anual de performanta. Cei care au doar salariu fix nu performeaza decat daca vor sa promoveze.

Lauda si recunoasterea
sunt cele mai frecvente modalitati de recunoastere a performantelor, printre angajatori.

Insa exista si alte optiuni, cum ar fi acordarea unor anumite sume de bani, servirea cinei la un restaurant, bonuri cadou sau zile libere.

Aminteste-ti ca daca cineva te-a contactat, ti-a vizitat magazinul sau a cautat ceva pe site-ul tau inseamna ca spera ca tu ai putea sa ai produsul sau serviciul pe care el il cauta.

Cand vezi ca un client este gata sa cumpere, foloseste-te de experienta pe care o detii pentru a-l incuraja si a-l motiva sa faca acest lucru.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 3270 ori
Citeste mai multe despreafacere clienti produse strategii vanzari