Ce branduri dispar anul viitor?

Vineri, 22 Iunie 2012, ora 18:14
3076 citiri
Ce branduri dispar anul viitor?

In fiecare an, marile branduri sunt supuse unei analize pentru a identifica 10 mari nume care vor disparea in urmatorul an.

Topul, realizat de 24/7 Wall St., reflecta natura competitiva a unor industrii si motivul pentru care unele companii nu isi permit sa fie depasite in eficienta, inovatie si finantare. Iata cele mai sonore nume din lista, conform 24/7 Wall St.

Pe locul unu se afla, conform topului, American Airlines. Celebra companie va disparea in 2013 din cauza ineficientei. Din primul transportator al Statelor Unite, pozitie pe care a ocupat-o pentru aproape 30 de ani, compania a ajuns la ananghie. American Airlines si-a pierdut avantajul marimii atunci cand Northwest a fuzionat cu Delta, iar Continental cu United. In doi ani de zile, fostul lider al pietei a ajuns un trasportator de marime medie.

Research In Motion, producatorul BlackBerry, se afla pe locul patru si este poate cel mai bun raspuns la intrebarea "ce se intampla cand o companie inovativa e depasita?". Ca rezultat a evolutiei sale din ultimul an, compania va disparea in 2013, sustin realizatorii topului. In urma cu cinci ani, RIM era singurul producator de smartphone-uri si acoperea aproape intreagul sector de business al pietel de telefoane mobile. Dupa ce nu a reusit sa isi adapteze tehnologiile, compania a inceput sa se prabuseasca, mai ales dupa ce in iunie 2007 Apple a lansat primul iPhone.

Pe locul sase se afla producatorul de masini Suzuki Motor. Vanzarile companiei au scazut puternic, in primele cinci luni ale anului, inregistrand vanzari cu aproape 4% mai mici decat in aceeasi perioada a 2011. Vanzarile au oferit companiei o cota de piata de doar 0,2% in SUA. Prima problema este proasta reputatie a masinilor comaniei, masinile brandului luand note proaste in toate categoriile.

Avon, pe ultima suta de metri

Un alt mare nume care va disparea de pe piata este Avon, care ocupa locul 10 in topul realizat de 24/7 Wall St. Situatia companiei s-a inrautatit dupa ce la conducere a venit Sherilyn McCoy in luna aprilie. Lipsa sa de experienta a ingreunat revenirea brandului, iar problemele s-au adunat.

Avon a ratat vanzarea companiei prin afisarea unei lipse de interes fata de propunerea producatorului francez de cosmetice Coty. In ziua in care Avon ar fi trebuit sa dea un raspuns, conducerea a anuntat ca va lua in considerare problema, ceea ce a rezultat in retragerea unei oferte considerabile. De altfel, imaginea Avon a fost afectata de acuzatiile de dare de mita. Nici vanzarile companiei nu stau mai bine.

Pe aceeasi lista se mai afla MetroPCS, operator telecomunicatii, The Oakland Raiders, echipa de fotbal american, Salon.com, site de stiri, Pacific Sunwear, retailer haine, Current TV, televiziune, si retailerul Talbots.

Principalele criterii sunt scaderile vanzarilor rapide, declaratii privind disparitia brandului de o persoana din conducere, costurile aflate in crestere rapide. De altfel, pe radarul 24/7 Wall St. mai intra si companiile vandute, care intra in faliment, care si-au pierdut din clienti si care isi pierd din cota de piata. Fiecare din brandurile mentionate mai sus sufera de una sau mai multe probleme.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#dificultati branduri, #probleme branduri, #disparitie companii, #faliment companii , #Faliment