Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

CNADNR, datorii la Bechtel de 111 mil. euro

CNADNR, datorii la Bechtel de 111 mil. euro

Compania americana Bechtel are de primit restante de peste 111 milioane euro, din care peste 21 milioane euro reprezinta TVA, din partea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).

 

"Pentru proiectul Autostrada Brasov - Cluj - Bors, in anul 2010, bugetul aprobat initial a fost de 977 milioane lei, iar datoriile inregistrate in luna ianuarie 2010 se ridicau la 903 milioane lei, din care 867 milioane lei numai la constructor. Totodata, in anul 2010 lucrarile s-au concentrat pe sectiunea Campia Turzii - Gilau, pentru punerea in functiune a tronsonului Campia Turzii - Turda, valoarea acestora fiind de circa 99 milioane euro. Pentru plata datoriilor au fost aprobate in luna decembrie 2010 doua Hotarari de Guvern prin care au fost alocati din fondul de rezerva la dispozitia guvernului 16 milioane euro", spun reprezentantii CNADNR.


Compania de Drumuri precizeaza ca pentru Sectiunea 2B Campia Turzii - Gilau, pusa in functiune, costul pe kilometru se ridica la circa 16 milioane euro / km, fata de circa 5,4 milioane euro/km la contractare.


"Pana in prezent, desi a fost atacata doar 26% din lucrare, din care in operare 12,5%, cheltuielile se ridica la 5,2 miliarde lei (Bugetul alocat Autostrazii Transilvania in perioada 2004 - 2011). Sunt demarate negocieri cu antreprenorul pentru stabilirea unui program de lucrari in perioada 2011 - 2012 si reducerea costurilor de constructie", mai spun specialistii CNADNR.


Studiul de Fezabilitate si indicatorii tehnico - economici ai Autostrazii Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea (Bors) au fost aprobati in luna iunie 2003, necesitatea si oportunitatea investitiei fiind fundamentata pe baza prevederilor Legii nr. 203/2003, privind realizarea, dezvoltarea si modernizarea retelei de transport de interes national si european.


Contractul de Construire a Autostrazii Brasov - Cluj - Bors (415 km) a fost incheiat in decembrie 2003 cu firmaBechtelInt. Inc. Lucrarile au inceput in luna iunie 2004 pe sectiunile 2B Campia Turzii - Gilau si 3C Suplacu de Barcau- Bors. Termenul de finalizare al autostrazii este decembrie 2013.


Constructiv, obiectivul este impartit in opt sectiuni. Astfel, la sectiunea 1A Brasov (Cristian) - Fagaras, in lungime de 48,410 km, proiectarea este nefinalizata. Pentru sectiunea 1B Fagaras - Sighisoara, in lungime de 52 km, proiectarea este necontractata, iar la sectiunea 1C Sighisoara - Targu Mures (Ogra), care are 58 km, proiectarea este nefinalizata. La fel, pentru sectiunea 2A Targu Mures (Ogra) - Campia Turzii, de 37,191 km, proiectarea este nefinalizata.


Totodata, reprezentantii CNADNR mentioneaza ca sectiunea 2B Campia Turzii - Cluj Vest (Gilau), in lungime de 52,5 km, este in operare, pentru sectiunea 3A Cluj Vest (Gilau) - Mihaiesti, de 25 km, proiectarea este finalizata, in timp ce la sectiunea 3B Mihaesti -Suplacu de Barcau, de 75,5 km, proiectarea este nefinalizata, iar sectiunea 3C Suplacu de Barcau-Bors, in suprafata de 64,5 km, este in executie. 



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1180 ori
Citeste mai multe despreautostrada bechtel cnadnr drum national