Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum iti poti "concedia" clientii

Cum iti poti "concedia" clientii

Doresti sa inchei contractul cu unul dintre clientii tai care nu-si respecta termenele sau pur si simplu este un factor generator de stres? Expertii citati de entrepreneur.com te invata cum sa-ti "concediezi" clientii si care sunt cele mai bune strategii de negociere cu acestia.

“Concedierea” unui client poate fi un lucru intelept in cazul in care observe ca acestia au pretentii pe care tu nu le poti satisface”, a declarat Marian Rujoiu, manager Extreme Training.

In opinia acestuia, momentul potrivit pentru a rezilia un contract cu unul dintre clientii tai este acela cand realizezi ca nu exista o relatie win-win, iar compania pierde mai mult decat castiga de pe urma acelui parteneriat.

“Este necesar sa inchei relatia cu clientii atunci cand acestia au un comportamernt neetic, adica iti ascund informatii, nu coopereaza sau cand consideri ca ceea ce iti solicita clientul nu tine de domeniul tau de competenta si de activitate”, a adaugat Rujoiu.

Studieaza-ti clientii

Regula 80/20, cunoscuta si sub numele de principiul lui Pareto spune ca in orice grup, 80% din rezultate provin de la 20% dintre participanti.

In business, acest lucru inseamna ca 80% din vanzari sunt generate de 20% dintre clienti, in timp ce 80% din probleme sunt generate de 20% din cauze.

Concentreaza-te pe identificarea acelor 20 de procente care sa-ti asigure cea mai mare parte din rezultate.
 
Asculta nemultumirile clientilor, astfel incat sa poti corecta greselile.

Pentru a avea success in afaceri focalizeaza-te pe acei 20% care iti aduc profitul de 80%”, a subliniat Rujoiu.

Separa-ti clientii fideli de cei costisitori

Stabileste care sunt cei mai profitabili clientii si vezi ce ii multumeste. Fa diferenta dintre acestia si cei care iti consuma bani si timp.
 
Ia in considerare anumite revizuiri

Revizuieste-ti politica de preturi si incearca sa inchei contracte mai profitabile cu acei clienti costisitori.

Vezi ce servicii ii multumeste pe clientii tai si incearca sa le imbunatatesti. Evita nemultumirea clientilor fiindca asta iti poate aduce o imagine negativa.

Ia masuri in cazul in care un client profita de serviciile pe care i le oferi sau ignora politicile tale de plata.

Nu fi defensiv si nu incerca sa dovedesti faptul ca tu ai dreptate iar clientul greseste.

In cazul in care clientul doreste sa-si spuna punctul de vedere, nu-l intrerupe, nu-l judeca si nici nu da vina pe altii.

Daca nu poti ajunge la un acord cu acesta, incearca sa redirectionezi clientul catre o alta afacere, spunandu-i politicos ca ceea ce faci tu nu se potriveste cerintelor sale.

“Poti sa prinzi contractual si sa iei banii, insa aceasta practica iti poate distruge afacerea. Atunci cand consideri ca nu poti sa-ti satisfaci clientul, renunta la el si spune-i cinstit care e motivul si vei castiga respectul si recomandarile sale”, a mai adaugat Rujoiu.

Expertii citati de entrepreneur.com te sfatuiesc ca la sfarsitul unei colaborari sa te gandesti care au fost greselile companiei tale, astfel incat pe viitor sa eviti situatii jenante.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2123 ori