Tariful minim nu ar afecta libera concurenta pe piata taximetriei

Sambata, 31 Martie 2012, ora 17:00
1870 citiri
Tariful minim nu ar afecta libera concurenta pe piata taximetriei

Introducerea unui tarif minim nu ar afecta libera concurenta pe piata taximetriei si ar garanta astfel respectarea de catre operatorii de transport a prevederilor legale care interzic vanzarea produselor sau a serviciilor in pierdere, sustine Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR).

"Avand in vedere caracterul de utilitate publica al acestui serviciu suntem de parere si sustinem ideea stabilirii unui tarif minimal pentru aceste operatiuni, atat pentru a putea garanta accesul la aceste servicii unui numar cat mai mare de clienti ce isi manifesta nevoia de transport, cat si pentru a nu ne simti discriminati in raport de celelalte forme de transport terestre - autobuze, troileibuze, tramvaie, metrou - care se bucura de un tarif unic si/sau minim, desi impreuna reprezentam structura de baza, primordiala si principala in ceea ce priveste mijlocul de transport.

Sustinerile conform carora daca s-ar admite o atare modificare s-ar perturba concurenta sunt neadevarate pentru ca prin stabilirea unui pret minim nu inseamna ca se va afecta piata produselor, participantii avand exclusiv obligatia de a nu scadea sub acest tarif, insa stabilirea oricarui alt tarif superior nu ii va putea fi interzisa ", se a arata intr-un comunicat transmis de Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR).

De asemenea, necesitatea stabilirii unui tarif minim se impune pentru garantarea ca fiecare firma de taximetrie sa respecte prevederile OG 99/2000, care spune ca este interzis oricarui comerciant sa ofere sau sa vanda produse in pierdere.

Mai mult, exista si alte exemple de tarife minimale, cum ar fi onorariile pentru notari si executori judecatoresti, tarife pe piata RCA, tarifele stabilite de regiile autonome de transport local.

"Prin urmare, opozitia Consiliului Concurentei fata de tarifele minime ce fac obiectul unor modificari a Legii 38/2003 este nejustificata (...) - Taximetria fiind de utilitate publica executarea acestui serviciu in afara autoritatii de autorizare nu poate sa indice limitarea pietei, astfel cum nici transportul in comun nu se desfassoara in alte localitati decat cele pentru care a fost infiintat", potrivit COTAR.

4 taxiuri la 1.000 de locuitori este cel mai mare din Europa

Referitor la numarul de autorizatii, confederatia mentioneaza ca numarul de 4 taxiuri la 1.000 de locuitori este cel mai mare din Europa si ca exista o hotarare a Curtii Constitutionale care spune ca limitarea numarului de autorizatii de taxi este legala.

Consiliul Concurentei considera ca modificarea Legii taximetriei prin stabilirea unor tarife unice pentru operatori si interzicerea efectuarii curselor in afara localitatii in care este emisa licenta de transport ar incalca principiile liberei concurente.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Prețuri imense la Mamaia Nord și la Poiana Brașov. Cât a ajuns să coste o noapte de cazare pentru minivacanța de 1 Mai și Paște
Prețuri imense la Mamaia Nord și la Poiana Brașov. Cât a ajuns să coste o noapte de cazare pentru minivacanța de 1 Mai și Paște
România continuă să fie pe primul loc în UE când vine vorba despre inflație. Un bun exemplu în acest sens reprezintă tarifele din stațiuni, stabilite de hotelieri. Față de anul trecut,...
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Dolj: Şofer înregistrat de radar în timp ce conducea cu viteza de 218 kilometri pe oră pe DN 55 Un şofer din Craiova a rămas fără permisul de conducere pentru 120 de zile după ce a fost...
#taxi Bucuresti, #legislatie taximetristi, #tarif minim taxi , #Companii transport