Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Grup Feroviar Roman a cumparat luni documentatia de privatizare a BDZ Cargo

Grup Feroviar Roman a cumparat luni documentatia de privatizare a BDZ Cargo


Grup Feroviar Roman (GFR) a cumparat luni documentele de privatizare a companiei bulgare de transport feroviar de marfa BDZ Cargo, analizand actele si efectele unei eventuale tranzactii, a anuntat compania din grupul Grampet, detinut de omul de afaceri Gruia Stoica.

"Grup Feroviar Roman (...) a cumparat in nume propriu documentele de privatizare ale BDZ Cargo. In prezent, Grup Feroviar Roman analizeaza aceste documente de privatizare, precum si impactul pe care privatizarea o va avea asupra GFR-Grampet Group", se arata intr-un comunicat al companiei.

Noua companii au cumparat documentele pentru procedura de privatizare a BDZ, a anuntat marti Agentia pentru Privatizare din Bulgaria, la expirarea termenului limita, potrivit agentiei bulgare de presa Novinite.

Pe langa Grup Feroviar Roman, documentele de privatizare au fost cumparate de trei companii din Bulgaria - First Investment Bank, Bulgarian Ship Company si Bulgarian Railway Company - precum si de alti cinci investitori care au actionat prin intermediul unor firme de avocatura.

Companiile care vor sa participe mai departe in procesul de privatizare au termen pana la sfarsitul lunii ianuarie sa completeze si sa transmita documentatia necesara. Ulterior, pana la 12 martie trebuie sa transmita o oferta angajanta si sa constituie un depozit.

La finele lunii decembrie presa bulgara a anuntat ca sapte investitori sunt interesati sa preia divizia de marfa a BDZ, printre care compania rusa de stat RZD si Grup Feroviar Roman. RDZ a solicitat atunci o prelungire a termenului pana la care pot fi depuse oferte, deoarece sarbatorile de iarna au intarziat pregatirea documentelor necesare.

Agentia de privatizare din Bulgaria a relansat in noiembrie procedura de licitatie pentru divizia de marfa a BDZ, dupa ce prima incercare de vanzare a esuat. La cea de-a doua licitatie pot participa numai investitori strategici si din sectorul financiar. Pretul minim de vanzare al BDZ a fost redus la 100 de milioane de leva (51 milioane de euro) de la 200 milioane de leva (102 milioane de euro) la prima incercare de privatizare, potrivit Novinite.

Novinite a scris in luna februarie ca Grup Feroviar Roman a fost descalificat de la prima licitatie pentru divizia de marfa a BDZ dupa introducerea in conditiile de calificare a unei prevederi privind o cifra minima de afaceri. O companie din Turcia a fost exclusa din acelasi motiv.

Divizia de marfa este singura aripa profitabila a BDZ, iar banii obtinuti din privatizare vor fi utilizati pentru acoperirea datoriilor si revigorarea sectiunii care se ocupa de transportul pasagerilor.

GFR este al doilea mare operator de transporturi feroviare de marfa din Romania, dupa compania de stat CFR Marfa, si a inregistrat in 2011 o cifra de afaceri de 761 milioane de lei (circa 180 milioane euro).

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Mediafax
Articol citit de 2005 ori