Eximtur, cea mai mare agentie de turism la nivel national cu capital romanesc, a incheiat primul semestru al acestui an cu o cifra de afaceri de 19,9 milioane de euro, in crestere cu 18%, cea mai importanta majorare (24%) inregistrandu-se la turismul intern.
Activitatea de rezervare - vanzare bilete de avion si business travel a insumat in primul semestru o cifra de afaceri de aproximativ zece milioane de euro, in crestere cu 19%. Numarul de clienti ai companiei pentru acest segment a depasit 36.000, cu o valoare medie a vanzarilor pe client de 316 euro, in crestere cu 14% fata de valoarea medie a anului 2011.
Vanzarea de servicii si pachete pentru destinatii externe a depasit 5,9 milioane de euro, cu 14% mai mult comparativ cu primul semestru din 2011. Numarul de turisti care au calatorit cu Eximtur in destinatii externe in primele sase luni ale anului 2012 a fost de aproximativ 15.700, iar valoarea medie a pachetului pe turist a urcat cu 5%, la 375 de euro.
Turismul intern a adus agentiei incasari de 3,7 milioane de euro, la un numar de peste 30.000 de clienti, in crestere cu 24% fata de aceeasi perioada a anului 2011. Valoarea medie a pachetului de servicii pe turist a fost de 121 de euro, in crestere cu 9% fata de valoarea medie a anului trecut.
Din cei 30.852 turisti care au cumparat bilete pentru vacante interne din agentie in primul semestru al acestui an, aproximativ 26.000 au ales litoralul romanesc al Marii Negre.
In topul destinatiilor externe conduce Bulgaria, cu 2.942 turisti, in crestere cu 23%, Grecia (2.682 turisti) si Turcia (2.541 turisti).
Cresterile inregistrate de Eximtur in primele sase luni ale anului 2012 se datoreaza si extinderii retelei la nivel national, care a ajuns la 24 de agentii, dintre care trei in Bucuresti, plus o agentie online.
Printre principalii concurenti ai agentiei se numara Happy Tour, Perfect Tours, Accent Travel, Marshal si Mareea.