Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, s-a intalnit joi cu o o delegatie a Automobile Dacia, condusa de directorul general Jerome Olive, pentru a discuta obiectivele de infrastructura care pot sprijini activitatea Dacia Renault.
"Ministerul pe care il conduc are un rol extrem de important in dezvoltarea economica a Romaniei, atat direct prin locurile de munca nou-create si materialele de constructii utilizate la obiectivele de infrastructura, dar si indirect, prin construirea conexiunilor necesare pentru centrele economice de productie. Tocmai de aceea, proiectele care vizeaza dezvoltarea infrastructurii necesare in jurul uzinelor Renault si Ford de la Mioveni, respectiv Craiova, sunt o prioritate pentru noi", a declarat Boagiu.
Astfel, s-a discutat despre despre lucrarile aflate in derulare pentru largirea la patru benzi a DN 73 intre km 7+000 si km 11+100 si drum de legatura cu DN 73D, prin care traficul dinspre uzina va evita aglomerarile urbane.
De asemenea, s-a discutat despre despre modernizarea incepand cu anul viitor a drumului de la Pitesti spre Campulung si Brasov, proiect cu finantare asigurata de la bugetul de stat.
Anul acesta va fi lansata si licitatia pentru largirea la patru benzi a DN 7 Baldana - Titu.
"Am discutat insa si despre transferul pe celelalte moduri de transport, iar aici avem un proiect in valoare de 49,5 milioane euro finantat din fonduri europene pentru modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea cresterii adancimilor senalelor si bazinelor si a sigurantei navigatiei in Portul Constanta. Vorbim astfel de proiecte in valoare de peste 250 milioane de euro, in conditiile in care Dacia Renault a creat peste 17 mii de locuri de munca si a investit doua miliarde de euro in Romania", a adaugat Boagiu.
Un alt aspect al intalnirii a vizat asigurarea unei legaturi pe calea ferata intre Bucuresti si Titu, astfel incat angajatii la Centrul Renault Technologie sa poata face naveta.