Aproape un sfert din totalul newsletterelor trimise de companiile din Romania nu ajung in Inboxul destinatarilor, potrivit unei analize MailAgent, remisa Business24.
In urma analizei realizate, s-a constatat ca doar 77% dintre mesaje sunt livrate cu succes. Din cele 23% care nu ajung in Inbox 6% intra in folderul de spam, iar 17% se pierd definitiv pentru ca nu trec de filtrele serverelor.
"Fiecare email transmis inseamna o suma de bani investita. De aceea, este important ca rata mesajelor care intra in Inbox sa fie cat mai mare. Iata si un exemplu concret: sa spunem ca suntem un magazin online si ca nu avem pierderea de 23%.
In urma trimiterii unui newsletter catre 10.000 de abonati rezulta 15 cumparatori cu un cost mediu de 150 de lei, adica incasari de 2.250 de lei. Insa, in momentul in care 23% dintre mesaje nu ajung in Inbox inseamna o pierdere de peste 500 de lei din cei 2250", explica Bogdan Nedelcov, Coordonator Proiecte, MailAgent.
Pierderea este consecinta unor factori precum: rata foarte mica de deschidere a mesajelor din cauza continutului nerelevant pentru destinatar, raportari de spam, sau formatari tehnice defectuoase ale mesajelor.
Exista insa si cativa factori care contribuie la mentinerea ratei de deschidere: erodarea brand-ului, lipsa unei analize a rezultatelor trimiterilor sau neintelegerea nevoilor clientilor.
"Sa incerci sa promovezi prin newsletter pantofi de dama barbatilor nu e cel mai istet lucru pe care il poti face; aceste emailuri nu numai ca nu sunt relevante, dar vor enerva consumatorii si in cele din urma vor fi raportate ca spam", completeaza Bogdan Nedelcov.
Analiza a fost realizata in urma monitorizarii ratei de deschidere a emailurilor din peste 800.000 de adrese de mail. Marja de eroare este de 3%, iar perioada analizata este intre ianuarie si noiembrie 2011.