Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

De ce se tem cel mai mult companiile - studiu

De ce se tem cel mai mult companiile - studiu


Presiunea pe preturi reprezinta cel mai mare risc pentru companii in 2013, urmat de riscul asociat nevoii de control al costurilor si presiunii tot mai mari pe profit, conform unui raport publicat miercuri de Ernst & Young.

"Presiunea pe preturi este cel mai mare risc mentionat de companii pentru 2013.
Echipele de top management au admis ca va trebui sa identifice noi cai pentru a obtine profit, ca sa poata face fata scaderilor inregistrate in pietele dezvoltate. Acest fapt este reflectat si de orientarea companiilor catre inovatie si catre pietele emergente pentru generarea de noi oportunitati.

(...)Datorita evolutiilor anemice in cresterea pietei si competitiei acerbe la nivelul preturilor, companiile din pietele dezvoltate s-au orientat catre piete noi, in care sa poata fructifica oportunitati de extindere. Insa, pentru a exploata potentialul pietelor cu crestere rapida, companiile trebuie sa puna in balanta oportunitatile de aici cu propriul lor nivel de toleranta la riscuri. Important este nu atat cum intra in aceste piete, ci cum le cuceresc", se mentioneaza in studiu.

Companiile, obligate sa ia decizii tot mai drastice

Nivelul ridicat al salariilor si al costurilor de productie, precum si noile masuri de reglementare tot mai stricte impuse in diverse sectoare ii determina pe respondenti sa plaseze pe locul doi riscul asociat nevoii de control al costurilor si presiunii tot mai mari pe profit. Astfel, companiile sunt nevoite sa ia decizii tot mai drastice in privinta costurilor, fara sa afecteze, insa, standardul produselor sau serviciilor lor.

Raportul precizeaza ca, pentru organizatiile multinationale, gasirea unui nou echilibru intre dorinta de a ramane competitive la nivel de pret in pietele lor cheie si regandirea dintr-o perspectiva globala a costurilor, dar si a localizarii unitatilor lor operationale, poate crea oportunitati.

"Prin urmare, agilitatea operationala a devenit cruciala pentru supravietuire si dezvoltare in conditiile unei economii globale volatile. (..) Contributiile externe, cum ar fi parteneriatele comerciale sau academice, pot fi, de asemenea, de folos, mai ales ca inovatia apare de multe ori in urma networking-ului si aparitiei unei mase critice", se spune in raport.

Implicarea guvernelor in mediul privat, riscul de pe locul sase

Companiile adopta acum si canale de marketing emergente, cum ar fi social media, care se claseaza pe locul patru intre cele mai importante oportunitati pentru afaceri, urcand de pe locul opt, detinut in 2011. Aceasta perceptie este prevalenta in randul companiilor care opereaza in piete cu crestere rapida, insa exista inevitabil si riscuri asociate.

Reprezentantii Ernst & Young subliniaza ca, din perspectiva macro, rolul tot mai important al guvernelor in economie este acum perceput drept al saselea cel mai important risc cu care se confrunta companiile, urcand de pe locul sapte, detinut in 2011. Aceasta perceptie este determinata, in parte, de reglementarile din ce in ce mai stricte, in special in sectorul financiar, dar este, de asemenea, predominant in piete cu crestere rapida, unde guvernele au un rol din ce in ce mai activ.

Acest lucru poate remodela natura competitiei. In China, spre exemplu, anumite multinationale sunt obligate sa lucreze in parteneriat cu firme locale, statul cautand sa sustina baza industriala locala. Ca rezultat, politicile guvernamentale si mentinerea unor relatii bune cu guvernul sunt tot mai importante pentru companii.

Cei peste 500 angajati din Romania si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, fiscalitate, asistenta in tranzactii si servicii de asistenta in afaceri catre companii multinationale si locale. Compania are birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Chisinau.

Studiul "Business Pulse: Exploring the top 10 risks and opportunities in 2013 and beyond" are la baza interviuri realizate cu manageri de top din 641 de companii din 21 de tari si este cel mai recent din seria inceputa in 2008 cu scopul de a cartografia oportunitatile si riscurile din business la nivel global.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1319 ori