Producatorul de apa imbuteliata Rio Bucovina estimeaza pentru acest an afaceri de 122 milioane de lei, cu 14% peste rulajul de anul trecut, ritm de crestere inferior celui inregistrat in 2011.
Compania a incheiat anul 2011 cu o cifra de afaceri de peste 107 milioane de lei, in crestere cu 27% comparativ cu anul precedent, dar sub estimarile companiei. De la lansarea companiei pe piata si pana in prezent, Rio Bucovina a avut o evolutie ascendenta an de an, de la o cifra de afaceri de 32 milioane de lei la finalul anului 2006.
Anul trecut a fost marcat de o comunicare foarte agresiva pe TV, dublata de promotii puternice la raft, atat la nivel de trade marketing, cat si catre consumatorul final, dar si de intrarea unor branduri noi pe piata.
Pe fondul unei cresteri a costurilor pentru servicii, utilitati si materii prime, datorita numarului mare de promotii, consumatorii au platit, in final, acelasi pret la raft, ceea ce a condus la o scadere a profitului tuturor jucatorilor din piata", a declarat Camelia Hoinarescu, director marketing Rio Bucovina.
O alta tendinta observata anul trecut este cresterea gradului de informare a consumatorilor. Pentru 2012, Rio Bucovina estimeaza o crestere a cotei de piata pana la 9,2%.
Rio Bucovina activeaza atat domeniul imbutelierii si productiei de apa minerala naturala si bauturi racoritoare, cat si in domeniul distributiei de produse alimentare si nonalimentare.