Exporturile de incaltaminte au depasit pragul de doua miliarde de euro in 2013, ceea ce reprezinta o crestere de peste 25% comparativ cu anul anterior, potrivit datelor transmise Agerpres de Patronatul Sfera Factor.
Reprezentantii patronatului au subliniat ca exporturile din 2013 reprezinta cea mai buna performanta istorica a sectorului, fiind mai mari cu aproximativ un sfert de miliard de euro decat recordul precedent, stabilit in 2011.
"Cifra este cu atat mai importanta cu cat a fost realizata la un an dupa o puternica scadere, de 15%, in 2012", a declarat pentru Agerpres Angela Vasiliu Dimitriu, presedintele Patronatului Sfera Factor.
Romania este un producator apreciat la export, iar diminuarea ponderii lohn-ului in acest sector a stimulat producatorii autohtoni sa iasa la export cu noi creatii, de data aceasta sub branduri proprii, sustin reprezentantii patronatului.
In ciuda rezultatelor bune de la finalul anului trecut, sefa Sfera Factor, la randul sau exportator de incaltaminte, arata un optimism retinut privind repetarea performantei in anul in curs. "Costurile de productie tot mai ridicate si lipsa de experienta pentru un marketing eficient reprezinta probleme la care producatorii nostri nu pot gasi, fara sprjin, solutia in totalitate", afirma Angela Vasiliu Dimitriu.
In scopul sustinerii firmelor romanesti pentru cresterea notorietatii brandurilor, a cunoasterii tendintelor din fashion si a insusirii in detaliu a mecanismelor de finantare din fonduri europene, Patronatul Sfera Factor organizeaza, la fiecare inceput de primavara si toamna, targul de contractari Next Season. In aceasta primavara, Targul International de Incaltaminte, Confectii si Accesorii din Piele va fi organizat, la Bucuresti, in perioada 26 februarie - 1 martie.
Aflata la cea de a zecea editie, aceasta manifestare de referinta pentru piata de incaltaminte se va derula, pentru a doua oara consecutiv, sub Patronajul Ministerului Economiei.
"Astazi am fi putut vorbi de o pondere de peste 3% in PIB a acestui sector de traditie, daca sinusoidele accentuate din anii trecuti ar fi fost anticipate si contracarate din timp prin politici economice adecvate. Prin editiile sale bianuale, Next Season se doreste a fi liantul dintre producatori, bayeri si gustul publicului. In acelasi timp Next Season ofera autoritatilor feedback-ul necesar pentru o mai profunda cunoastere a realitatilor economice", concluzioneaza presedintele patronatului Sfera Factor.
La editia precedenta, Targul Next Season, a strans in spatiul expozitional consacrat de la Hotelul Caro, din Bucuresti, aproximativ 35 de firme si tot atatia comercianti, numerosi specialisti din piata de profil, consultanti romani si straini.
Patronatul Sfera Factor reuneste 70% din productia si peste 90% din exporturile romanesti de incaltaminte, confectii si accesorii din piele. Organizatia reprezinta Romania in cadrul Confederatiei Europene a Producatorilor de Incaltaminte (CEC). Membrii Sfera Factor aveau incheiate, la finele lui 2013, relatii comerciale cu parteneri din peste 120 de tari.