Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

RCS&RDS nu mai difuzeaza Antena 1, Antena 3 si Euforia pe Digi

RCS&RDS nu mai difuzeaza Antena 1, Antena 3 si Euforia pe Digi


RCS&RDS a anuntat ca nu mai difuzeaza Antena 1 si Antena 3 pe platforma de satelit Digi, intrucat compania de telecomunicatii nu mai poate accepta sa plateasca peste sapte milioane de euro pe an.

Aceasta suma ar fi fost solicitata de Antena Group pentru difuzarea prin satelit a celor doua televiziuni.

Anuntul a fost facut de RCS&RDS printr-un comunicat difuzat joi seara si in noaptea de joi spre vineri, pe Digi 24, televiziunea de stiri a companiei de telecomunicatii.

RCS&RDS precizeaza ca cele doua posturi au fost declarate in mod repetat ca fiind libere la retransmisie, potrivit principiului "must-carry" din legislatia audiovizualului, chiar de catre reprezentantii Antena Group.

Intr-un comunicat de presa remis vineri, RCS&RDS a anuntat insa ca, din data de 20 aprilie 2012, nu va mai transmite pe platforma sa de satelit nici Euforia TV, alaturi de Antena 1, Antena 3.

RCS&RDS acuza Antena Group de privarea abonatilor in cazul acestor posturi

Totodata, RCS&RDS considera Antena Group "integral responsabila pentru privarea abonatilor Digi TV prin satelit de posibilitatea de a urmari Antena 1, Antena 3 si Euforia TV".

"Antena Group nu a acceptat nici prelungirea datei limita a somatiei, amenintand cu recurgerea la actiuni legale, inclusiv plangeri penale. Consideram ca, in acest mod, Antena Group plaseaza interesele grupului mult deasupra interesului telespectatorilor care doresc sa urmareasca aceste canale si ca responsabilitatea pentru privarea abonatilor Digi TV de posibilitatea de a le urmari revine integral Antena Group.

Totodata, ne asiguram abonatii ca pentru noi, interesul lor primeaza si ca in ceea ce ne priveste, avem intreaga disponibilitate pentru a introduce in grila Digi TV, programe de interes pentru publicul larg", spune RCS&RDS.

In plus, RCS&RDS precizeaza ca "abonatii serviciilor de televiziune prin cablu nu sunt si nu vor fi afectati de aceasta situatie, programele Antena Group fiind difuzate in continuare in toate pachetele de televiziune prin cablu".

RCS&RDS nu a instiintat CNA despre aceasta decizie

RCS&RDS a scos televiziunile Antena 1, Antena 3 si Euforia TV de pe platforma sa de satelit Digi, in noaptea de joi spre vineri, fara aprobarea Consiliului National al Audiovizualului (CNA), compania de telecomunicatii instiintand insa joi, la ora 19.00, Consiliul cu privire la intentia sa.

"Platformele DTH (de satelit, precum Digi, detinuta de RCS&RDS, n.r.) nu intra sub incidenta articolului 82 din Legea audiovizualului, respectiv a principiului <>.

Ele constituie exceptia de la acest articol. Singura problema in raport cu CNA este ca RCS&RDS nu a obtinut aprobarea modificarii avizului de retransmisie. RCS ne-a facut o instiintare aseara (joi seara, n.r.) la ora 19.00, iar la ora 24.00 si-a modificat oferta scotand canalele Antena Group. Vom analiza aceasta situatie", a declarat pentru Mediafax Rasvan Popescu, presedintele CNA.

Potrivit legislatiei audiovizuale, un operator de cablu trebuie sa aiba aprobarea Consiliului National al Audiovizualului pentru modificarea grilei sale de programe. Astfel, este de asteptat ca RCS&RDS sa fie sanctionat de CNA pentru scoaterea televiziunilor Antena 1 si Antena 3 de pe platforma de satelit Digi.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Mediafax
Articol citit de 3540 ori