Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Raluca Georgescu, How To Web: Cel mai extravagant moft, o luna in Europa

Raluca Georgescu, How To Web: Cel mai extravagant moft, o luna in Europa


Raluca Georgescu este Country Manager Allegro Group Romania si co-fondatorul How To Web, una dintre cele mai importante conferinte de tehnologie din Europa Centrala si de Est. Sustine ca este cumpatata cu banii sai, in general, iar cel mai extravagant moft pana acum a fost o calatorie de aproape o luna prin Europa.

Cu platforme de shopping online in 17 tari, pe 3 continente, si o experienta de peste 12 ani in e-commerce, Allegro Group este unul dintre cei mai importanti actori de pe piata de comert electronic din Romania, iar Raluca Georgescu sustine toata afacerea aici.

Mai mult, la numai 27 de ani, Raluca Georgescu are deja si propriul portal online de timp liber. Energia, entuziasmul si ambitia Ralucai se simt in tot ceea ce face, de la business si antreprenoriat pana la putinul timp liber ramas.

Raluca vorbeste despre tot ce inseamna antreprenoriat, principii de business si afaceri in mediul online, dar si despre proiectul ei de suflet, How To Web, intr-un interviu acordat Business24.

Sunteti un om important in mediul business online in Romania, ce puteti sa ne spuneti despre evolutia afacerilor din acest segment din ultimul an?

In general, mediul online este in crestere si toti suntem de acord ca nu si-a atins inca potentialul maxim in Romania, prin urmare loc de dezvoltare exista suficient.

Cu toate acestea, depinde foarte mult de nisa pe care o afacere o activeaza si de modelul de business propus. Daca pentru zona de publicitate online ultimul an nu a adus vestile cele mai imbucuratoare, remarcandu-se o crestere in volum - nu insa si in zona de investitii -, piata de comert electronic este intr-o crestere accelerata..

In afara de Allegro Group Romania sunteti si co-fondator How To Web. Ce ne puteti spune despre aceasta initiativa? De unde a pornit ideea si care este povestea din spatele proiectului?

Ideea de la care a pornit How To Web a fost observarea faptului ca in Europa de Est exista suficient potential IT, dar foarte putine proiecte inovatoare pornite de aici.

In general, absolventii talentati ai facultatilor de tehnologie se orienteaza fie catre joburi in marile corporatii din domeniul IT, fie catre fondarea de firme de outsourcing.

Cand am pornit la drum alaturi de Bogdan si de ceilalti 2 co-fondatori (Adelina Badea si Vladimir Oane), ne-am dorit sa inspiram dezvoltatorii IT sa inceapa sa isi dezvolte propriile produse care sa targeteze piata internationala.

In afara de inspiratie, How To Web isi propune sa le ofere antreprenorilor aflati la inceput de drum in dezvoltarea de produse si cunostintele si relatiile necesare (investitori, business angels si reprezentanti ai celor mai importante acceleratoare de business din Europa).

De la an la an, How To Web s-a dezvoltat, ajungand astazi sa fie cea mai importanta conferinta de tehnologie si afaceri in mediu online din Europa Centrala si de Est.

Care acesta proiectul dumneavoastra de suflet?

Cu siguranta How To Web, proiect in care am intrat in calitate de co-fondator lui Bogdan Iordache in 2009. Este proiectul meu de suflet pentru valoarea adaugata pe care o aduce mediului de afaceri online si IT din Romania si pentru impactul sau educational deosebit.

Nu pot insa, atunci cand vorbesc despre proiecte de suflet, sa uit sa mentionez Raluk.ro - proiect care a inceput ca un blog personal in 2006 si a devenit ulterior un important proiect de publishing online care recomanda modalitati de petrecere a timpului liber in Bucuresti.

Ceea ce atat eu, cat si partenera mea - Ioanina Pavel -ne dorim este sa oferim cititorilor nostri articole de calitate, care sa ofere recomandari avizate si veridice despre localuri, filme si spectacole ce pot fi alese in programul de timp liber in Bucuresti. Acum echipa Raluk.ro reuneste peste 20 de colaboratori pasionati si entuziasti, cu care este o reala placere sa lucrezi zi de zi.

Care sunt principiile dupa care va ghidati in management si in afaceri, in general?

Primul aspect pe care mi-l doresc de la orice parteneriat - fie ca este de tipul colaborare sau angajare - este ca acesta sa fie orientat in jurul ideii de castig-castig. Intotdeauna incerc sa inteleg motivatia partenerului meu din respectiva colaborarii tocmai pentru a gasi impreuna o varianta reciproc avantajoasa.

Un alt obiectiv extrem de important pentru mine este de a ii ajuta pe cei de langa mine sa isi atinga potentialul maxim. In rest, niciodata nu uit de a spune lucrurilor pe nume intr-un mod cat mai asertiv cu putinta, de respectarea angajamentelor si ma folosesc pe cat posibil de empatie si diplomatie.

Daca ar fi sa dati un sfat antreprenorilor din Romania, care ar fi acela?

Le-as spune sa se documenteze si sa afle in primul rand totul despre piata pe care vor intra si sa isi bazeze strategia pe o intelegere minutioasa a publicului tinta.

Apoi, ar fi ideal sa intre intr-o afacere care sa ii motiveze din ce in ce mai mult, pentru care sa se trezeasca dimineata cu placere si care sa serveasca unui scop care sa ii inspire. Din propria experienta, cred ca atunci vor avea cele mai mari sanse de reusita si vor reusi sa isi indeplineasca obiectivele propuse.

Sunteti Country Manager Allegro Group Romania, fondator Raluk.ro si co-fondator How to Web. Cum reusiti sa va impartiti timpul eficient intre toate aceste responsabilitati?

Secretul sta in a gasi oameni potriviti si pasionati pe care sa ii aduci alaturi de tine si in a reusi, impreuna cu ei, sa pui bazele unei echipe solide.

In fiecare proiect in care am fost implicata, am gasit intotdeauna lideri puternici, cu initiativa si cu o viziune de business unitara, elemente care au asigurat mersul firesc al lucrurilor.

Si, intr-adevar, ziua poate sa aiba si 48 de ore cand langa tine sunt oameni cel putin la fel de energici, cu aceleasi principii de business si care depun un efort impresionat pentru a indeplini obiectivele propuse.

Schimband putin registrul: Ce inseamna pentru dumneavoastra "timpul liber"?

In general timpul liber inseamna calatorii si prieteni, ideal impreuna. Imi place sa descopar mereu locuri si lucruri noi, asa ca aleg vacante active, in care sa am acces la o alta cultura, un alt mediu de business sau un alt colt de lume.

Daca nu am timp de calatorii, atunci prefer o carte sau un film care sa ma poarte catre alte destinatii.

Si, pentru ca suntem la editia de weekend "Cum sa-i cheltuiesti", cum va place sa va cheltuiti banii? Care a fost cel mai extravagant moft pe care vi l-ati indeplinit?

In general, incerc sa ma abtin de la mofturi si imi propun sa fiu cumpatata. Este adevarat, devine din ce in ce mai greu, mai ales in zona de gadget-uri sau vacante in locuri exotice si nedescoperite.

Pana acum, cel mai extravagant moft a fost o calatorie de aproape o luna prin Europa.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4446 ori